پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۳ خرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۳۹

بازدید کارشناسان شرکت آبفای کرمان از پروژه تونل انتقال آب به کرمان
جمعی از کارشناسان شرکت آب و فاضلاب استان کرمان پس از بازدید از کارخانه سگمنت سازی از پروژه تونل انتقال آب از سد شهیدان امیرتیموری به کرمان بازدید کرد. جمعی از کارشناسان شرکت آب و فاضلاب استان کرمان از پروژه تونل انتقال آب از سد شهیدان امیرتیموری به کرمان، طولانی ترین تونل انتقال آب خاورمیانه بازدید کردند. بازدیدکنندگان در ابتدا از کارخانه سگمنت سازی دیدن کردند و در جریان چگونگی ساخت سگمنت قرار گرفتند سپس از پروژه تونل انتقال آب به کرمان بازدید کردند. در این بازدید رسولی مشاور شرکت ری آب توضیحاتی در رابطه با نحوه اجرا و احداث تونل انتقال ارائه داد. وی گفت: مطابق مطالعات مهندسین مشاور مهاب قدس بر روی مدل ریاضی آب زیرزمینی دشت های کرمان، بردسیر، قریه العرب و بهرامجرد (1370-1369) ، بیلان آب های زیرزمینی در مناطق مذکور منفی است. رسولی افزود: در حال حاضر تامین آب مورد نیاز شهر کرمان غالباً از منابع زیرزمینی (چاهها و قنوات) مشتمل بر 42 حلقه چاه و تعدادی رشته قنات تامین می شود که با روند فعلی رشد جمعیت تا سال 1400 جمعیت شهر کرمان از یک میلیون نفر گذشته و آب مورد نیاز سالانه به حدود بیش از 100 میلیون مترمکعب خواهد رسید. مشاور شرکت ری آب در ادامه بیان داشت: هدف از احداث تونل انتقال آب کرمان با دبی 22 مترمکعب بر ثانیه به منظور تامین بخشی از نیاز آب شهر کرمان از منابع آبی مطمئن است. تونل انتقال آب کرمان در دل سلسله کوههای هزار و لاله زار به طول 28 کیلومتر طراحی شده است.ورودی تونل در نزدیکی روستای گنجان (از توابع شهرستان رابر) و خروجی آن در فاصله 2 کیلومتری روستای گلزار (از توابع شهرستان بردسیر) قرار دارد. گفتنی است تا کنون بیش از 1 کیلومتر و 850 متر از تونل ذکر شده حفاری شده است .

یک حلقه چاه در عنبرآباد
پس از مهندسی مجدد وارد مدار بهره برداری شد
چاه شماره 2 عنبرآباد پس از مهندسی مجدد وارد مدار بهره برداری شد. علی مشایخی مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان عنبرآباد گفت:با توجه به فرسودگی ترانس و کابل های چاه شماره دبی که منجر به افت دبی گردیده بود، این چاه از مدار بهره برداری خارج شده بود. وی افزود: چاه شماره 2 پس از مهندسی مجدد ، در مدار بهره برداری قرار گرفته و در حال حاضر دبی آن 25 لیتر بر ثانیه می باشد. مشایخی در ادامه بیان داشت: چاه مذکور نزدیک به 1 و نیم سال از مدار بهره برداری خارج شده بود که با اقدام امور آب عنبرآباد حداقل 180 میلیون تومان در هزینه ها (حفر و تجهیز چاه جدید) صرفه جویی شد. مدیر امور آبفای عنبرآباد در پایان گفت: در حال حاضر منابع تامین آب عنبرآباد 5 حلقه چاه می باشد.

75 خانوار شهربابکی از نعمت برق برخوردار شدند
به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان، در مراسمی با حضور فرماندار شهربابک ، بهره برداری از پروژه های برق رسانی به 2 روستای ده زین الدین و مورگور و 2 شهرک غدیر ساراب و بنیاد مسکن مهر آباد شهرستان شهربابک آغاز شد. مدیر توزیع برق شهرستان شهربابک مبلغ اعتبار پروژه های فوق را 4 میلیارد و 420 میلیون ریال دانست و گفت: با احداث 6 کیلومتر شبکه فشار ضعیف و متوسط،7 دستگاه پست 25 و 100 کاوا و 113 دستگاه چراغ روشنایی معابر، 75 خانوار فاقد برق شهربابکی از برق مطمئن و پایدار برخوردار شدند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

گره «آب» با آرزو گشوده نمی‌شود   ‌

واکاوی چالش‌های سیاست خارجه در حوزهٔ آب و محیط زیست در گفت‌وگو با «محمدجواد ظریف»

گره «آب» با آرزو گشوده نمی‌شود ‌

گزارش یک بازی

هشتمین دورهٔ شبیه‌سازی شورای امنیت سازمان ملل متحد برگزار شد

گزارش یک بازی

اعزام سفیر ایران به سوئد متوقف شده است

وزیر امور خارجه:

اعزام سفیر ایران به سوئد متوقف شده است

شاخ و شانه کشیدن برای خاورمیانه

اسرائیل و ایالات متحده امریکا در حال برگزاری رزمایش مشترک هستند

شاخ و شانه کشیدن برای خاورمیانه

سلاح هسته ای امنیت‌آفرین نیست

کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی:

سلاح هسته ای امنیت‌آفرین نیست

سیاسیون تندرو خودشان را پشت اتحادیه اروپا مخفی کرده‌اند

وزیر خارجه در گفت‌و‌گو با بورل:

سیاسیون تندرو خودشان را پشت اتحادیه اروپا مخفی کرده‌اند

رهبران چند کشور اروپایی نگاه‌های افراطی و شتابزده دارند

همزمان با سفر وزیر خارجه بلاروس به تهران، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و رئیس رژیم صهیونیستی با وزیر خارجه آمریکا دیدار کردند

رهبران چند کشور اروپایی نگاه‌های افراطی و شتابزده دارند

رویکرد روسیه به تغییر اقلیم

رویکرد روسیه به تغییر اقلیم

به میز مذاکره بر می‌گردیم

وزیر امور خارجه:

به میز مذاکره بر می‌گردیم

مشورت‌های مشفقانه «ظریف»

بیست و دومین گزارش وزارت خارجه درباره برجام به مجلس منتشر شد

مشورت‌های مشفقانه «ظریف»

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *