پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | فرماندار انار تغییر کرد تغییر فرمانداران از انار کلید خورد

فرماندار انار تغییر کرد تغییر فرمانداران از انار کلید خورد





۳ خرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۳۸

فرماندار انار تغییر کرد
تغییر فرمانداران از انار
کلید خورد
روز گذشته محمد خادمی فرماندار شهرستان انار تغییر کرد و به نظر می رسد تغییر این فرماندار، آغاز تغییرات در برخی فرمانداری های استان کرمان باشد.
از همان آغاز به کار دولت تدبیر و امید، بحث فرمانداران همسو و غیرهمسو با دولت وجود داشت. رسانه های اصلاح طلب و اصلاح طلبان حامی دولت انتظار داشتند فرماندارانی که غیرهمسو با دولت تدبیر و امید و سیاست هایش عمل می کردند عوض شوند. دولت هم به تدریج سعی در انجام این کار داشت و بارها مسئولان وزارت کشور از تغییر فرمانداران غیرهمسو صحبت کردند. در آخرین اظهار نظرها هم حدود یک ماه پیش محمد حسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور گفته بود که برخی از فرمانداران بازنشسته می شوند، برخی به دلیل عملکرد خوب در برگزاری انتخابات باید ارتقا یابند و برخی نیز مصلحت است که جابه جا شوند که به طور طبیعی این اقدام انجام می شود اما در زمینه تغییر استانداران برنامه خاصی نداریم. این صحبت های مقیمی در فروردین ماه 95 باعث شد رسانه ها از تغییر باقی مانده فرمانداران غیرهمسو با سیاست های دولت یازدهم خبر دهند. حالا به نظر می رسد برخی فرمانداران استان کرمان از این موج تغییرات بی نصیب نمانند.
هشداری که رییس جمهور در کرمان
به استاندار داد
اگرچه علیرضا رزم حسینی، استاندار کرمان تمام تلاشش را برای دوری از حواشی سیاسی در استان کرمان انجام می دهد اما به نظر می رسد او بعد از سه سال کمی سیاسی تر عمل می کند. رزم حسینی که در آذر ماه سال 92 به عنوان استاندار کرمان منصوب شد، تغییراتی را در برخی فرمانداری های استان کرمان ایجاد کرد اما از همان ابتدای آغاز به کار او تا به امروز، انتقاداتی به عملکرد برخی فرمانداران غیرهمسو با دولت وجود داشت. رزم حسینی و مدیران زیردست او البته همواره سعی می کردند از پاسخ به سوال هایی در ارتباط با فرمانداران غیرهمسو فرار کنند اما در سفر رییس جمهور به کرمان، به طور واضح به این موضوع اشاره شد. حسن روحانی در پاسخ به سوال «پیام ما» در ارتباط با عملکرد برخی فرمانداران غیرهمسو در استان کرمان گفت: از ابتدای دولت برنامه ما این نبود که هرکس که در دولت قبلی فعالیت می کرده در دولت بعدی تغییر بکند. این مهم بود که همه برنامه دولت را به عنوان برنامه استان و برنامه شهرستان خودشان بدانند. وی تصریح کرد: چون اگر کسی بخواهد به برنامه دولت عمل نکند در واقع از رای مردم تخلف کرده است.
رییس جمهور با بیان اینکه مردم در واقع با رای خودشان رییس جمهوری را انتخاب کردند، شعاری را برگزیدند و دولتی را انتخاب کردند، افزود: همه ما باید با آرای مردم هماهنگ باشیم. هماهنگی با نظر و رای مردم مهم است. این چیزی است که مورد تاکید ما هست و استاندار و وزارت کشور هم باید در این راستا دقت کنند. عبارت پایانی پاسخ رییس جمهور به سوال «پیام ما» یک هشدار واضح و روشن به وزارت کشور و استانداری کرمان بود. هشداری مبنی بر اینکه استاندار کرمان باید در انتخاب فرمانداران دقت کنند تا کسانی منصوب شوند که با رای مردم هماهنگ باشند. به نظر می رسد حالا دو هفته پس از سفر حسن روحانی به کرمان، رزم حسینی، پیام روحانی را دریافت کرده و قصد دارد در سال پایانی دولت تدبیر و امید، فرمانداران غیرهمسو را برکنار کند.
فرماندار اصولگرای انار تغییر کرد
دیروز در همین راستا فرماندار شهرستان انار تغییر کرد. بدین ترتیب محمد خادمی جای خود را به سید ضیاء الدین طباطبائی داد. طباطبائی البته سرپرست فرمانداری انار شده است. محمد خادمی که حالا فرماندار سابق انار محسوب می شود، خردادماه سال 93 به عنوان فرماندار این شهرستان منصوب شده بود. وی جزو فرمانداران اصولگرای استان کرمان بود و عملکرد او در انتخابات مجلس دهم انتقادات بسیاری را در پی داشت. گفتنی است برای انتخابات یاد شده، خادمی هیات‌ اجرایی انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در شهرستان انار را به گونه ای انتخاب کرد که اکثریت آن در اختیار اصول‌گرایان بود. پیش تر سایت محلی انارپرس به این موضوع اشاره کرده بود.
چند فرماندار دیگر هم می روند
شنیده ها اما حاکی از آن است که تغییر فرمانداران غیرهمسو در دستور کار رزم حسینی قرار گرفته است و فرماندار انار، تنها فرمانداری نخواهد بود که پست خود را از دست می دهد. آنطور که شنیده می شود، فرمانداران چهار شهرستان دیگر هم که گفته می شود با سیاست های دولت تدبیر و امید غیرهمسو هستند، تغییر می کنند. دو شهرستان در جنوب کرمان و یک شهرستان مرکزی استان از جمله شهرستان هایی هستند که فرماندارانشان تغییر می کنند.
استاندار کرمان در پاسخ به «پیام ما»:
بررسی هایی صورت گرفته است
استاندار کرمان روز گذشته پس از نشست خبری در مقابل این سوال «پیام ما» قرار گرفت که «آیا قرار است تغییراتی در سطح فرمانداران استان کرمان صورت گیرد و فرمانداران غیرهمسو بروند؟» رزم حسینی در پاسخ به این سوال گفت: برای این کار بررسی هایی صورت گرفته است.
وی البته در نشست خبری هم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا از عملکرد مدیران استان راضی هستید یا خیر، اظهار داشت: شاید به تغییراتی در سطح مدیریتی استان نیاز باشد.
معاون سیاسی استانداری خبر تغییر
فرمانداران را رد نکرد
حمید ذکااسدی معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان هم تغییر فرمانداران غیرهمسو با دولت تدبیر و امید در کرمان را رد نکرد. او البته حاضر به دادن توضیح بیشتری در این رابطه نشد و تنها به گفتن این جمله که «فعلا که یکی عوض شد» اکتفا کرد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *