پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | سخنگوی ارشاد: بیشتر لغو کنسرت‌ها ناشی از نگاه‌های شخصی است، نه دغدغه‌های دینی

سخنگوی ارشاد: بیشتر لغو کنسرت‌ها ناشی از نگاه‌های شخصی است، نه دغدغه‌های دینی





۳ خرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۳۳

سخنگوی ارشاد:
بیشتر لغو کنسرت‌ها ناشی از نگاه‌های
شخصی است، نه دغدغه‌های دینی
حسین‌ نوش‌آبادی در نشست خبری خود ضمن اعلام نارضایتی ارشاد از لغو برنامه کنسرت‌ها، از نهادها و دستگاه‌های لغوکننده خواست تا سلایق و نگاه‌های سیاسی خود را در حوزه هنر تسری ندهند.
نوش‌آبادی در پاسخ به خبرنگار آنا درباره لغو کنسرت‌ها و به کار بردن تعابیری مانند «مطرب‌بازی» برای کنسرت‌های دارای مجوز گفت: به نظر می‌آید بیشتر این لغو این کنسرت‌ها مبتنی‌بر دغدغه‌ها و نگاه‌های شخصی هستند، نه دغدغه‌های دینی و اخلاقی و ما باید این موضوع را حل کنیم که کشور را نمی‌شود با نگاه و سلایق خاص اداره کرد.
وی افزود: اینکه یک کنسرت بدون خواننده و فارغ از شائبه‌ مفسده با مجوز رسمی وزارت ارشاد یک مرتبه لغو می‌شود، همه را متعجب می‌کند. همین‌طور یک کنسرت موسیقی سنتی که برگرفته از متون ادبی و عرفانی کشور است و سال‌ها به دور از هرگونه مفسده‌ای در سلامت کامل در کشور رواج داشته است!
وی افزود: اتفاقاتی که در گوشه و کنار کشور در راستای لغو برنامه‌های هنری رخ می‌دهند، برای وزارت ارشاد که متولی اصلی فرهنگ در کشور است، خوشایند نیستند و طبیعتا ما از این مساله که برنامه‌های دارای مجوز باید اجرا شوند، دفاع خواهیم کرد و معتقدیم اگر قرار باشد مجوزها لغو شوند، بهتر است اصلا صادر نشوند.
سخنگوی ارشاد ضمن بیان این مطلب که باید مشخص شود کدام نهاد در کشور مسئول برگزاری برنامه‌های فرهنگی است، اظهار داشت: اینطور نیست که یک نهاد قانونی مجوزی را صادر کند و نهادی دیگر به خواست و نظر خود آن را لغو کند. وقتی در یک استان شورای تامین، استاندار و تمام دستگاه‌های انتظامی و امنیتی در جریان صدور مجوزی هستند، لغو برنامه‌های فرهنگی اتفاق طبیعی و قانونی نیست، اگرچه هنرمندان ما در مقابل این رویکردها صبوری به خرج می‌دهند و هیچ مقاومتی از خود نشان نمی‌دهند و ما هم این رویکرد را می‌گذاریم به پای مدارا.
وی خاطرنشان کرد: موسیقی ما روزهای خوبی را سپری نمی‌کند و مقاومت برخی نهادها در برابر برگزاری کنسرت‌ها باعث ایجاد فضای ناامیدی و اضطراب شده است. ما معتقدیم تسویه‌حساب‌های سیاسی نباید در حوزه هنر تجلی پیدا کند و این اتفاقی است که متاسفانه رخ می‌دهد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *