پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | پرسش و پاسخ پزشکی

پرسش و پاسخ پزشکی





۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۴۷

در این ستون قصد داریم پاسخ سوالات پزشکی خوانندگان مان را در زمینه های مختلف پزشکی بدیم.همچنین توصیه های مهم سلامتی را از زبان خود پزشکان داشته باشیم.
خوانندگان محترم لطفا سوالات خود را در رابطه با تمام رشته های تخصصی پزشکی را به شماره 10009353412500 پیامک کنید تا از طریق دکتر صفا با پزشکان متخصص حاذق شهرمان در میان گذاشته و پاسخ را در این ستون چاپ کنیم.
شماره تلفن مطب دکتر صفا: 32478203
www.drsafa.org

2516…0937
سلام خسته نباشین عذرمیخوام دکترمن به دلیل لکه هایی که درصورتم ایجاد شده بود از کرم هیدروکینون4درصد هر روزصبح به مدت2روزدر محل لک استفاده نمودم. بعداز2روزحموم رفتم صورتم روکیسه زدم. روزبعدمتاسفانه کل صورتم قرمز شد وسوزش داشت .علاوه برلکه های زیاد چروک شده که کاملا قابل دید هست باید چیکار کنم؟لطفا راهنمایی کنین ممنون میشم.
پاسخ : نباید از کیسه استفاده می کردید. ازشستشوی صورت با شوینده و آب گرم خودداری شود. چند روز درمان را قطع کنید. از ضد آفتاب و ترمیم کننده روزانه چند بار استفاده شود.
6472…0913
من ۲۹ سال دارم برای درمان اضطراب شش ماه است که قرص سرترالین ۱۰۰ و دوکسپین ۲۵ می خورم حالا خوب شدم چه طور این قرص ها را کنار بزارم آیا قطع یک باره قرص ها مشکلی ایجاد نمیکند؟ با سپاس
پاسخ : قطع ناگهانی حتی می تواند موجب برگشت علایم شود پس قطع تدریجی دارو را با نظر پزشک انجام دهید.
4762…0935
سلام .روزتون بخیر.چند ماهی است که متوجه شدم که قرنیه چشمم کدر شده اما مشکل خاصی در بینایی ندارم باتوجه به اینکه من 21 سال دارم مشکل خاصی دراینده برایم به وجود نمی اید؟ ممنون میشم راهنمایم کنید.
پاسخ : باسلام ، جهت بررسی کدورت قرنیه که اخیرا ایجاد شده می بایست معاینه چشم پزشکی انجام شود و بر اساس یافته های معاینه در مورد وضعیت چشم در آینده نظر داد، لذا شما نیز می بایست توسط چشم پزشک معاینه شوید.
3189…0937
سلام.16 سال پیش تحت عمل rk برای درمان اختلالات انکساری چشم قرار گرفتم.بعد از چند سال دوباره عینک میزنم.هم نزدیک بین و هم دوربین.پزشک متخصصم می فرمایند برشهای RK تمیز و سالم هستند این مشکل قرنیه من است که مرا مجددا نیازمند عینک کرده.می خواهم بدانم آیا روش های جدید لیزری می تواند مشکل مرا حل کند؟
پاسخ : با سلام، شما در مورد سن خود و وضعیت رفراکتیو (شماره چشم) قبل از عمل RK چیزی ذکر نکرده اید، اما به طور کلی یک سری معایب در مورد عمل RK مطرح می باشد که سبب کنارگذاشته شدن این روش شده است:
1- نوسانات بینایی در طول روز
2- درجاتی از دوربینی
قابل ذکر است که قبل از انجام هر روش لیزری یا غیر لیزری ، بررسی وضعیت قرنیه با روش های جدید مثل ارب اسکن (ORBSCAN) و یا پنتاکم قبل از آن ضروری می باشد.
4681…0936
سلام من 62 ساله هستم از اول دچار انحراف بینی بودم اکنون 3سال است سینوزیت مزمن دارم که شب ها عود میکند گرفتگی کامل بینی احساس پری سر وهمیشه سرماخوردگی طوری که شب باید با کلاه گرم بخوابم لطفا مرا راهنمایی کنید با تشکر.
پاسخ : سلام. اگر انحراف بینی دارید حتمأ باید عمل انحراف انجام دهید. چون تنفس بد برای قلب ضرر دارد. سینوزیت ها نیز باید بررسی شود.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *