سایت خبری پیام ما آنلاین | خبر

خبر





۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۴۰

شهردار کرمان پس از استعفای مشقی چه گفت؟
24 خرداد ماه بود که سیف الهی از سمت خود استعفا کرد اما شورای شهر کرمان در جلسه 25 خرداد خود با این استعفا مخالفت کرد. پس از این جلسه شهردار کرمان به سوالات خبرنگار پیام ما پاسخ داد که با توجه به استعفای روز گذشته سیف الهی از شهرداری بد ندیدیم مروری داشته باشیم بر صحبت های آن روز وی. البته ذکر این نکته ضروری است که بدلیل استعفای سیف الهی چند روز قبل از مهلت استعفا برای حضور در انتخابات مجلس، خبرها از استعفای او برای کاندیداتوری مجلس حکایت داشت. سیف الهی پس از آن جلسه شورای شهر در شامگاه 25 خرداد گفت: هنوز تا انتخابات مجلس زمان زیادی باقی مانده است و کار در شهرداری کرمان کمتر از حضور در مجلس نیست. وی در پاسخ به خبرنگار پیام ما که اصرار داشت سیف الهی دلیل استعفای خود را بگویید، گفت: خیال کاندیداهای مجلس راحت من نمی آیم. برای شنیدن صحبت های شهردار کرمان پس از پذیرفته نشدن استعفایش توسط اعضای شورای شهر از کد بالا استفاده کنید.

تولید آلیاژ بدون سرب برای اولین بار در کرمان
معاون توسعه و تکنولوژی مجتمع صنایع مس شهید باهنر کرمان گفت: آلیاژ بدون سرب نخستین بار در کشور در صنایع مس شهید باهنر کرمان در حال تولید است. به گزارش ایرنا علی اکبر متحدی در تشریح ساخت برنج بدون سرب در صنایع مس شهید باهنر کرمان افزود: از سال گذشته فاز تحقیقاتی ترکیب آلیاژی بدون سرب در صنایع مس شهید باهنر کرمان شروع و بر اساس تحقیقات صورت گرفته در سال جاری کار نیمه صنعتی آن آغاز شد. وی بیان کرد: هدف از این پروژه تولید آلیاژی بود که بتواند جایگزین مناسبی برای آلیاژهای دارای سرب در تولیداتی مانند شیرآلات ساختمانی باشد. وی خاطرنشان کرد: برنج بدون سرب اکنون در مجتمع صنایع مس شهید باهنر کرمان تولید شده و اقدامات بازاریابی برای این محصول در حال انجام است. معاون توسعه و تکنولوژی مجتمع صنایع مس شهید باهنر گفت: در تولید برنج بدون سرب که عمده مصرف آن در ساخت شیرآلات بهداشتی ساختمان است به جای سرب از سیلیسیم استفاده می شود.

بین المللی شدن فرودگاه کرمان مبنایی برای توسعه استان
نخعی مدیرکل فرودگاه های استان کرمان با بیان اینکه پس از بین المللی شدن فرودگاه کرمان، امکان ورود ایرلاین های خارجی برای برقراری مسیرهای پروازی فراهم و این امر باعث تعامل بیشتر با کشورها و مبنایی برای توسعه بیشتر استان می شود، گفت: طرح جامع فرودگاه بین المللی کرمان بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. وی افزود: فرودگاه کرمان از دو سال پیش رفع یافته‌های موثر و جدی را در دستور کار خود قرار داد، که این یافته ها شامل عوامل موثر بر ایمنی پروازی بودند که با تلاش کلیه همکاران و پشتیبانی شرکت فرودگاه های کشور، انجام شد. همچنین فرودگاه کرمان موفق به دریافت گواهینامه فرودگاهی و متعاقب آن احراز رتبه بین المللی شد که در راستای شعار مثلث توسعه در استان کرمان، زیرساخت‌های لازم به منظور انجام مستقیم پروازهای بین‌المللی از فرودگاه کرمان، فراهم شده است. این مقام مسئول با تاکید بر لزوم مرمت و بازسازی سطوح پروازی از جمله باند، اپرون و تاکسی وی ها گفت: قرار است 50 درصد هزینه ها با مشارکت استانداری و 50 درصد هم توسط شرکت فرودگاه های کشور تامین شود.

باغ فتح آباد کرمان 12 مرداد ماه افتتاح می شود
مدیر عامل بنیاد توسعه و عمران موقوفات کرمان از تاخیر افتتاحیه باغ موقوفه فتح آباد کرمان خبر داد. به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان،غلامرضا سرایداری با اشاره به افتتاح عمارت باغ موقوفه فتح آباد اظهار کرد: بر اساس اخبار منتشر شده در رسانه ها مبنی بر افتتاح عمارت باغ موقوفه فتح آباد در 5 مرداد ماه در راستای هماهنگی و برنامه ریزی مطلوب جهت هر چه با شکوهتربرگزار شدن این رویداد مهم ، مراسم افتتاحیه این باغ به زمان دیگر موکل شد.
وی اظهار کرد: دوشنبه 12 مردادماه مراسم افتتاحیه باغ فتح آباد از ساعت ۲۰ برگزار می شود که پیش بینی حضور بیش از 4هزار نفر میهمان را داریم. باغ فتح‌آباد به یادگار مانده از فضل علی خان بیگلربیگی از حکمرانان کرمان و مربوط به دوره قاجار است که در 30 کیلومتری شمال شرق شهر کرمان واقع شده است. زمان احداث باغ فتح‌آباد به حدود سال 1255 می‌رسد و این اثر در 12 بهمن 1381 با شماره ثبت 7284 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید و باغ فتح‌آباد اختیارآباد الگوی احداث باغ شاهزاده ماهان بوده است.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *