پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | سیف الهی قول داده بود بماند/ اعضای شورا از استعفای شهردار می گویند

سیف الهی قول داده بود بماند/ اعضای شورا از استعفای شهردار می گویند





۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۳۷

سیف الهی قول داده بود بماند/ اعضای شورا از استعفای شهردار می گویند

شهردار کرمان برای دومین بار از سمت خود استعفا کرد. سیف الهی انگار دیگر نمی خواهد در شهرداری باشد. 24 خرداد ماه بود که سیف الهی برای اولین بار استعفایش را اعلام کرد اما در جلسه اضطراری شورای شهر کرمان با این تصمیم مخالفت شد و وی شهردار ماند. پس از این جلسه سیف الهی به خبرنگار «پیام ما» گفت با قدرت به کارش ادامه می دهد و یکی از اعضای شورای شهر استعفای او را مشقی خواند اما این بار به نظر می رسد استعفای سیف الهی نه مشقی بلکه واقعی باشد. استعفایی که تا یکشنبه هفته بعد مشخص می شود مورد قبول شورای شهر قرار می گیرد یا نه، اگرچه که شواهد از قبول استعفای شهردار می گویند.
سیف الهی به ما قول داد
رئیس شورای شهر کرمان در این باره به «پیام ما» گفت: هنوز استعفایی به شورای شهر نرسیده است و این بحث ها در رسانه ها مطرح می شود. فتح ا… مویدی افزود: الان در تعطیلات تابستانی شورای شهر هستیم و یکشنبه هفته آینده در اولین جلسه شورا پس از تعطیلات به این موضوع می پردازیم. وی تصریح کرد: آقای سیف الهی دفعه قبل به ما قول دادند که می مانند. حتی یکی از دوستان به ایشان گفت مردانه ایستادید که سیف الهی گفت بله ایستادم. رئیس شورای شهر کرمان در پاسخ به این سوال که شورای شهر با استعفای سیف الهی موافقت می کند یا خیر گفت: امیدواریم ایشان بماند و تا جلسه برگزار شود مشخص نمی شود. مویدی درباره گزیته های شورای شهر برای جایگزین سیف الهی هم گفت: من نمی توانم نظر دهم چرا که نیاز به زمان داریم اما سعی می کنیم فرد قدرتری انتخاب کنیم.
شهرداری قائم به فرد نیست
سخنگوی شورای شهر کرمان درباره استعفای سیف الهی نظرات جالبی دارد. وی «پیام ما» گفت: بحث استعفای آقای سیف الهی به این برمی گردد که ایشان می خواهند به استانداری بروند و معاون عمرانی استاندار شوند. وی افزود: ما قبلا گفته بودیم با رفتن ایشان مخالفیم و الان هم همین نظر را داریم و قطعا به صلاح شهر نیست که شهردار عوض شود. سخنگوی شورای شهر تصریح کرد: در جلسه 25 خرداد ما از آقای سیف الهی قول گرفتیم که بمانند و حتی من به ایشان گفتم که استعفایشان را پس بگیرند اما گفتند که نه شورا مخالفت کند و من می مانم و که همینطور هم شد اما باز هم ایشان استعفا کردند. این عضو شورای شهر اظهار داشت: سیف الهی باید بماند تا پروژه های شهری را به اتمام برساند چراکه در ضربات پنالتی دروازه بان را عوض نمی کنند. وی در پاسخ به این سوال که اگر سیف الهی لرود چه کسی جایگزین او می شود گفت: گزینه اول ما خود آقای سیف الهی هستند و امیدوارم ایشان سر قول خود بمانند. هنوز مدت زیادی از این قولی که به شورای شهر دادند نگذشته است. وی درباره احتمال به مشکل خوردن پروژه های شهری با رفتن سیف الهی گفت: سیستم قائم به فرد نیست و قائم به ذات خودش است. گرچه با رفتن هر مدیری خلا بوجود می آید اما ما سعی می کنیم از این بابت مشکلی بوجود نیاید. سخنگوی شورای شهر درپایان گفت: با استاندار هم صحبت می کنیم که از انتصاب آقای سیف الهی به سمت معاون عمرانی استاندار منصرف شوند
امیدوارم فردی مثل سیف الهی پیدا کنیم
یکی از اعضای شورای شهر به «پیام ما» گفت: آقای سیف الهی هنوز استعفایشان را به شورا نداده اند. علی اکبر مشرفی افزود: شهرداری کار پرتنشی است و آقای سیف الهی خسته شده اند و فکر می کنم شورا این بار با استعفای وی موافقت کند. وی درباره اینکه احتمال دارد سیف الهی به عنوان معاون عمرانی استاندار معرفی شود گفت: من به توان ایشان اعتقاد دارم و از خدا می خواهم هرکجا که می روند موفق باشند. مشرفی ادامه داد: اگر سیف الهی معاون عمرانی شهردار هم شوند بسیار مثبت است و آن جا هم می توانند به شهرداری کمک کنند. این عضو شورای شهر درباره گزینه های شورای شهر برای سمت شهردار گفت: هنوز مشخص نیست اما قطعا شورای شهر فرد واجد شرایطی را برای جانشینی سیف الهی معرفی خواهد کرد.
این بار استعفا را قبول می کنیم
یکی دیگر از اعضای شورای شهر به «پیام ما» گفت: هنوز استعفای ایشان قطعی نیست و قرار است یکشنبه و پس از تعطیلات تابستانی شورا جلسه ای در این خصوص داشته باشیم. سعید گیلانی افزود: تا زمانی که شورای شهر استعفا را قبول نکند، سیف الهی همچنان شهردار است. وی در پاسخ به این سوال که شورای شهر چه تصمیمی در این باره دارد گفت: همه اعضای شورای شهر باید نظر دهند اما با توجه به اینکه در مدت زمانی کوتاهی ایشان مجددا استعفا کردند، فکر می کنم این بار استعفای شهردار را قبول کنیم. گیلانی در پایان درباره جایگزین سیف الهی گفت: هنوز مشخص نیست اما سعی می کنیم فردی را انتخاب کنیم که تحولی در شهر ایجاد کند.
شهردار از در پشتی رفته بود
به محض منتشر شدن خبر استعفای سیف الهی به شهرداری مرکزی در خیابان سپه رفتم. با محسن رجب پور عکاس روزنامه هم تماس گرفتم که سریعا خودش را به شهرداری برساند. از طریق یکی از دوستان خبرنگار فهمیدم که شهردار در محل کارش حاضر است. به دفتر شهردار که رسیدم اما مسئول دفترش گفت شهردار نیست. گفتم من شنیده ام شهردار در دفترش نشسته. این را گفتم و در راهروی جلوی اتاق شهردار نشستم تا شاید او را ببینم. تماس های پی در پی با شهردار هم بی حاصل بود چرا که تلفن همراه سیف الهی روی خط تلفن دفترش دایورت شده بود. یک ربعی از نشستنم گذشته بود که فردی از اتاق شهردار بیرون آمد و پرسید شما. خود را که معرفی کردم وی دوباره به اتاق شهردار رفت و بعد از چند دقیقه برگشت و گفت شهردار گفته من وقت ملاقات با کسی نداشتم و شنبه بیایید. من هم گفتم پس شهردار در اتاقش هست که آن فرد سری به نشانه تایید تکان داد. در این فکر بودم که شهردار بالاخره از اتاقش بیرون می آید و سوالاتم را از وی می پرسم که گوشی ام زنگ خورد. عکاس روزنامه پشت خط بود و گفت بخاطر دوربین، اجازه ورود به من نمی دهند. در گیر و دار تماس با یکی از دوستانم بودم که عکاس همراه با یکی از بچه های روابط عمومی شهرداری ظاهر شد و قرار شد به اتاق روابط عمومی شهرداری برود و یا حداقل دوربین هایش را آنجا بگذارد. با این وضعیت دیگر به عکس گرفتن از شهردار نمی شد فکر کرد. البته اگر شهردار رویت می شد. یک دوربین دیگر هم با خودم داشتم. یک ساعت از زمانی که به سپه آمده بودم می گذشت و ساعت به 2 نزدیک می شد. مسئول روابط عمومی شهرداری به سمت ما آمد و گفت شهردار نیم ساعتی هست که از در پشتی رفته است! ابتدا باور نکردیم و با محسن رجب پور نشستیم. زمان گذشت و کامندان شهرداری یکی یکی درهای اتاقشان را بستند و شهرداری را ترک کردند. ما هنوز امیدوار بودیم شهردار در اتاقش باشد و بیاید. ساعت از 2 هم گذشت و تقریبا اکثر کارمندان رفتند و ما هم دیگر نمی توانستیم بمانیم. بیرون از شهرداری مرکزی هم نیم ساعتی ماندیم تا همه رفتند و دیگر کسی نمانده بود. انگار واقعا شهردار از در پشتی رفته بود.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *