پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | جمهوری اسلامی به تعهدات خود پایبند است

جمهوری اسلامی به تعهدات خود پایبند است





۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۲۶

جمهوری اسلامی به تعهدات خود پایبند است
وزیر خارجه ایران از آغاز دور جدیدی از گفت‌وگوها بین ایران و اتحادیه اروپا که «گفت‌وگوهای سطح بالا» خوانده خواهد شد خبر داد. گزیده صحبت های ظریف را به نقل از ایسنا در زیر می ‌خوانید:
در مقطعی این گفت‌وگو‌ها به نام «گفت‌وگو‌های انتقادی» مطرح بود و بعد از آن به عنوان «گفت‌وگوهای جامع» شناخته شد و همان طور که عرض کردم دور جدیدی از گفت‌وگوها بین ایران و اتحادیه اروپا شروع خواهد شد که این گفت‌وگو‌ها به نام «گفت‌وگوهای سطح بالا» مطرح خواهند شد.
در آینده نزدیک این گفت‌وگوها در سطح معاونان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران و معاون خانم موگرینی شروع خواهد شد و به تدریج در سطح وزیران ادامه پیدا می‌کند.
امیدوارم با عبور از بحران بی‌دلیل و غیرضروری از طریق توافق بین ایران و گروه 1+5 وارد مرحله جدیدی از روابط شویم.
در این دیدار (دیدار با موگرینی) مباحث بسیار خوبی در مورد اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) داشتیم و همین‌طور بحث‌ها و گفت‌وگوهایی در مورد روابط آینده ایران و اتحادیه اروپا انجام دادیم.
تا روز اجرای توافق باید اقداماتی از طرف ما و از طرف اتحادیه اروپا صورت بگیرد که البته این اقدامات از سوی هر دو طرف شروع شده است و اتحادیه اروپا متن برجام را مورد تصویب و حمایت قرار داد.
در چند سال گذشته بیش‌تر بحث‌ها و گفت‌وگوها بین ایران و اتحادیه اروپا بحث‌های هسته‌ای بود و اکنون درصدد هستیم که فصل جدیدی از روابط را آغاز کنیم.
موضوعات مختلفی مورد توجه دو طرف جهت همکاری‌های آینده وجود دارد که از جمله این موضوعات شامل انرژی، حمل و نقل، تجارت، محیط زیست، حقوق بشر و بحث مبارزه با مواد مخدر است.
در گفت‌وگوهای سطح بالا موضوعات منطقه‌یی را نیز مورد توجه قرار خواهیم داد.
تروریسم و افراطی‌گری تهدیدی برای منطقه، اتحادیه اروپا و کل جهان است، چرا که این فرقه‌گرایی و تروریسم باعث گسترش خشونت در نقاط مختلف جهان از جمله اتحادیه اروپا شده است.
جمهوری اسلامی ایران هر زمان که تعهدی داشته به آن تعهد پایبند بوده که نمونه آن توافق ژنو بود که در طول 20 ماه گذشته ایران تعهدات خود را در ارتباط با این توافق انجام داده و این امری کاملا مشهود است.
مردم ایران نسبت به گرایش‌ها و سیاست‌های برخی از کشورهای غربی نگرانی‌هایی دارند و ضرورت دارد که کشورهای غربی به ویژه آمریکا با اجرای دقیق و جدی برجام و تعهداتی که برای آن‌ها مشخص شده تلاش کنند که بی‌اعتمادی مردم ایران نسبت به سیاست‌های خود را جبران کنند و از طریق این جبران فصل جدیدی نیز آغاز می‌شود.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر