سایت خبری پیام ما آنلاین | جرجافک نگین گردشگری زرند

جرجافک نگین گردشگری زرند





۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۰۶

جرجافک نگین گردشگری زرند

راحیل عبادی زاده
جرجافک یا همان گرگاک (گرگان کوچک) روستای کوچک و خوش آب و هوا و سرسبزی است که در 110 کیلومتری کرمان و 35 کیلومتری زرند قرار دارد. آب و هوای تازه و خنک روستا در اول صبح نشاط خاصی به ما که به عنوان گردشگر به آنجا رفته بودیم می بخشید. به جای صدای ماشین، صدای آواز پرندگان شنیده می شد. درختان بلند قامت چنار که در گوشه و کنار روستا به چشم می آمدند چهره روستا را با طراوت و زیباتر نشان می داد. در روزهای گرم تابستانی این روستا با داشتن چنین هوای خنکی، جای مناسبی برای گردش و استراحت است.
اقدامات عمرانی
از آقای عظیمی که از اعضای شورای آنجا هستند در این رابطه توضیحاتی خواستیم که ایشان نیز از اقداماتی که تاکنون برای بهبود وضعیت روستا چه برای ساکنان و چه برای گردشگران صورت گرفته و همچنین کمبود هایی که هنوز برطرف نشده اند و نیازمند همکاری نهاد های مختلف هستند، صحبت کردند. با تدابیر دوره چهارم شورای شهر و همکاری دهیار آقای سجاد جعفری کارهای زیادی انجام شده است. از جمله اقداماتی که برای بهبود وضعیت روستا انجام شده بود عبارتند از: برداشتن تپه ای که در وسط راه عبور ساکنین قرار داشت، سنگفرش قسمتی از روستا به طول 2500 متر، ساخت بوستان با وسائل بازی و ورزشی برای کودکان و ساکنین، ورود اینترنت پر سرعت روستا، نصب 18 تابلوی کاشیکاری شده از شهدای روستا با همکاری بنیاد شهید زرند و …
محرومیت ها
از محرومیت های مهم روستا می توان به مشکل آب شرب و نبودن پاسگاه و در نتیجه نبودن امنیت کافی برای ساکنان و گردشگران اشاره کرد. در رابطه با آب لوله کشی با همکاری اداره آب و فاضلاب روستایی فاز اول انتقال اب از چاهی که در 17 کیلومتری روستا قرار دارد انجام شده اما به علت کمبود بودجه حدود 2 ماه است که تعطیل شده است. این امر نیازمند همکاری بیشتر و اختصاص بودجه است. ایجاد پاسگاه نیز برای امنیت روستا بسیار مهم است زیرا مشکلاتی را برای اهالی روستا به وجود آورده است. عدم وجود دستگاه ATM نیز از معضلات موجود است که ساکنین برای دریافت پول مجبورند به شهر بروند.
گاز به جرجافک می رسد
در رابطه با گاز رسانی به جرجافک، شبکه گازرسانی توسط شرکت گاز در حال اجراست که هزینه آن حدود 10 میلیارد تومن از بند ق تبصره 2 بودجه سال 94 تامین میشود که همان بیع متقابل است و از نظر بودجه مشکلی وجود ندارد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *