پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | از قتل پزشک اردبیلی تا سفر فابیوس

از قتل پزشک اردبیلی تا سفر فابیوس





۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۰۲

از قتل پزشک اردبیلی تا سفر فابیوس

روز گذشته موضع گیریها پیرامون سفر«فابیوس» وزیر امور خارجه فرانسه به ایران ادامه داشت . برخی از چهره های اصولگرا با زنده کردن پرونده «خون های آلوده » و نقش فابیوس در این پرونده در برابرسفر وی به ایران موضع تند گرفتند . در نمونه ای می توان به اظهارنظر نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اشاره داشت . حقیقت پور ضمن اشاره به پیگیری پرونده خون های آلوده می گوید:معتقدم سفر فابیوس به تهران باید با تاخیر انجام می‌شد و بهتر بود که مذاکراتمان را با دیگر کشورها انجام می دادیم و بعد نوبت به فرانسه می رسید؛ چراکه کشورهای بسیاری هستند که در این ۱۰ الی ۱۲ سال اخیر کمتر به ما آسیب رسانده اند و می‌توان آنها را در اولویت توسعه روابط قرار داد.
از دیگر خبرهای دوشنبه که اول پایش به فضای مجازی باز شد و سپس به سطح خبرهای کشور آمد موضوع قتل پزشک اردبیلی بود.دکتری که بنا بر خبرها در خانه بیمار خود با ضربه چاقو به قتل رسید.هر چند که قاتل در بازداشت بسر می برد اما دیروز خبر رسید که با خود رنی اقدام به خودکشی کرده است که با حضور به موقع ماموران این حادثه ختم به خیر شد.مسولین نظام پزشکی در آخرین اظهارنر در ارتباط با این قتل پفتند:«این قتل به هیچ وجه به رابطه پزشک و بیمار ارتباطی ندارد» . هنوز جزییاتی از این قتل بیان نشده است.
واکنش ها پیرامون توافق هسته ای همچنان بازار داغی در داخل و خارج دارد. در حالی که «جان کری» در حال پاسخگویی به سناتورهای عمدتا جمهوری خواه آمریکایی است در ایران هم برخی از نمایندگان از جمله احمد توکلی در این ارتباط تذکر می دهند.احمد توکلی نماینده‌ای که در روزهای پایانی مذاکرات در حمایت از تیم مذاکره‌کننده در کنار چهره‌هایی همچون علی لاریجانی سنگ تمام گذاشته بود حالا چند روز بعد از ارایه گزارش توسط محمد جواد ظریف و علی اکبر صالحی به مجلس درمورد مذاکرات و توافق وین تذکری را مطرح کرد.
او می‌گوید: دولت باید توافق هسته‌ای با گروه 1+5 را مانند یک لایحه برای بررسی به مجلس تقدیم کند و گزارش آقای ظریف در مورد کلیات توافق منطقی نیست. توکلی در تذکر شفاهی دیروز خود در مجلس با اشاره به این موضوع که قبلا هم نسبت به این موضوع اخطار داده بود اضافه کرد: قرار شد هیات رییسه این موضوع را بررسی کند. اما هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده در حالی که دولت بر اساس فرموده رهبری و قانون اساسی باید توافقنامه را در مجلس رسما بررسی و مانند یک لایحه تقدیم مجلس کند؛ در حالی که ما در یک گردنه مهم و تاریخی هستیم باید تلاش کنیم که هرچه سریع‌تر این لایحه بررسی شود و تحریم‌ها به معنای واقعی برداشته شود.
در ساعات پایانی روز گذشته همچنین خبری به نقل از اسناد منتشر شده «ویکی لیکس» منتشر شد که از پشت پرده گزارشات حقوق بشری احمد شهید علیه ایران پرده برمی داشت. بر اساس این اسناد عربستان سعودی مبلغ یک میلیون دلار به گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور وضع حقوق بشر رشوه داده است تا موضع گیری تندی در قبال مسایل ایران داشته باشد. بر اساس این ادعا سفارت عربستان در کویت اقدام به پرداخت این مبلغ به احمد شهید کرده است.
در ساعات پایانی روز گذشته خبر از آمدن «موگرینی» به تهران بر روی خروجی خبرگذاری ها قرار گرفت . وی پس از ورود به تهران با ظریف نشست مشترک برگزار می کند. شایان ذکر است وزیر امور خارجه کشورمان روز گدشته را در کویت به سر می برد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *