پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | چین فروش کنسول‌های بازی را پس از 15 سال آزاد کرد!

چین فروش کنسول‌های بازی را پس از 15 سال آزاد کرد!





۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۵۶

چین فروش کنسول‌های بازی را پس از 15 سال آزاد کرد!

شاید باورتان نشود، اما این همه کنسول بازی که در چین ساخته می‌شوند، تا همین دیروز حق ورود به این کشور را نداشتند. کنسول‌ها در کارخانه‌ها ساخته و مستقیم به کشورهای دیگر فرستاده می‌شدند.
با این حال، دولت چین تصمیم گرفته است پس از 15 سال ممنوعیت، عرضه‌ی کنسول‌های بازی را در کشور آزاد کند. در نتیجه، از این پس شرکت‌هایی مثل نینتندو، مایکروسافت یا سونی می‌توانند اقدام به عرضه‌ی کنسول‌های بازی‌شان در چین کنند.
کنسول‌های بازی در سال 2000 میلادی در چین ممنوع شدند. دولت چین معتقد بود که این دستگاه‌ها، و هم‌چنین محتوای بازی‌ها، می‌تواند روی رشد جسمی و روانی کودکان تاثیر منفی داشته باشد. البته اگر از وضعیت ممنوعیت سرویس‌های اینترنتی، بازی‌های مختلف یا حتی فیلترینگ بزرگی که دراین کشور انجام می‌شود خبر داشته باشید، مطمئنا می‌توانید به‌راحتی بی‌اساس بودن چنین بهانه‌ای را متوجه شوید.
سال گذشته، دولت چین به شرکت‌های سازنده‌ی کنسول‌های بازی اجازه داد تا در منطقه‌ی آزادی در شانگهای فعالیت کنند.
اما همین منطقه‌ی آزاد هم محدودیت‌های خودش را داشت و شرکت‌های سازنده‌ی کنسول‌های بازی، برای راه‌اندازی یک فروشگاه نیازمند پشت سر گذاشتن مراحلی طولانی و گرفتن اجازه‌های زیادی بودند. فروش تک‌تک کنسول‌های بازی هم باید زیر نظر دولت چین و بازرسان آن‌ها انجام می‌شد.
این محدودیت‌ها ظاهرا کاملا برداشته شده‌اند و این موضوع بازار عظیمی را به روی نینتندو، مایکروسافت و سونی باز کرده است. البته ممنوعیت کنسول‌های بازی در پانزده سال گذشته، بازی‌کننده‌های این کشور را به استفاده از کامپیوتر یا موبایل برای بازی سوق داده است. شرکت‌های سازنده‌ی کنسول‌های بازی احتمالا باید برنامه‌های تبلیغاتی بزرگی را برای فروش دستگاه‌های‌شان راه بیاندازند.
دو دهه‌ای که چین بدون کنسول‌های بزرگ بازی سپری کرده بود، کنسول‌های تقلبی جایگزین دستگاه‌های اصلی شده بودند آن هم کنسول‌هایی که توسط جکی چان تبلیغ می‌شدند!

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *