پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۴۰

مذاکره ایران و 30 شرکت نفتی اروپایی
معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت گفت: در حاشیه نشست تجارت و سرمایه گذاری مشترک ایران و اتحادیه اروپا که هفته گذشته در وین برگزار شد، با نمایندگان حدود 30 شرکت اروپایی برای حضور در صنعت نفت ایران انجام شد. به گزارش ایرنا، امیرحسین زمانی نیا اظهار داشت: پس از توافق ایران و ۱+۵ شرکتهای اروپایی بسیار علاقمند به حضور در صنعت نفت ایران هستند اما ایران برای حضور اروپایی ها شرایطی را در نظر گرفته است. وی با بیان اینکه صنعت نفت ایران نسبت به ۱۲ سال گذشته تفاوتهای زیادی دارد، درباره شرایط حضور شرکتهای خارجی در ایران، افزود: استفاده از توانمندی شرکتهای داخلی و انتقال تکنولوژی، مهمترین شرایط ایران برای حضور شرکتهای خارجی در صنعت نفت ایران است؛ ضمن اینکه این حضور باید منافع اقتصادی ایران را تضمین کند. معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت با اشاره به زمانبر بودن از سرگیری روابط با شرکت های خارجی، گفت: قراردادهای نفتی، یک شبه به نتیجه نمی رسند و برای امضای آنها باید ماه ها مذاکرات تخصصی و فنی انجام شود که هم اکنون در حال انجام است.

امیدواریم دیگر کنسرتی لغو نشود
سخنگوی وزارت ارشاد درباره‌ی جلوگیری از لغو کنسرت‌ها و جلساتی که میان وزیر ارشاد و وزیر کشور برگزار شده است، گفت: قرار بود هماهنگی‌هایی میان وزارت ارشاد و وزارت کشور برای جلوگیری از لغو کنسرت‌ها انجام شود و جلساتی هم برگزار شد و با هم نشست‌هایی داشتند و هماهنگی‌هایی صورت گرفت. طی این نشست‌ها بخش‌نامه‌هایی هم به استانداری‌های شهرها ابلاغ شده است تا در این خصوص همکاری و رعایت کنند. همچنین نشست‌هایی برای بحث شیوه‌نامه اجرایی در دستور کار است که اکنون در حال امضا است. این اقدامات کارهایی هستند که برای جلوگیری از لغو کنسرت‌ها صورت می‌گیرد تا ما کمتر با لغو کنسرت‌ها مواجه شویم. امیدواریم از این پس دیگر شاهد لغو کنسرت‌ها از طرف هیچ نهادی نباشیم و از قبل تمام هماهنگی‌ها را انجام داده باشیم. به گزارش ایسنا نوش‌آبادی در نشست خبری گفت: «تعدادی از چهره‌های سیاسی در حوزه فرهنگ و هنر، مطبوعات وارد شده‌اند که این یک امر کاملا بدیهی و معمول است و همیشه هم افراد سیاسی سعی می‌کنند تریبونی برای بیان دیدگاه‌هایشان داشته باشند.

هیچ تحریم سوئیفت علیه ماوجود ندارد
معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه اکنون هیچ تحریم سوئیفت علیه ما نیست، گفت: ۸۰۰ نهاد، ارگان و فرد ایرانی طبق برنامه اجرای توافق و در روز اجرا از این فهرست خارج خواهند شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره کیفیت برداشته شدن تحریم سوئیفت، گفت: تکلیف این موضوع به طور کامل در جمع بندی مذاکرات هسته ای روشن شده است. وی افزود: سوئیفت تحریمی علیه ایران و اتباع ایرانی نیست، بلکه شرکت خصوصی است که کار تبادل ایمن بانکی را انجام می دهد اما کسانی که نامشان در فهرست تحریم شورای امنیت یا اروپا و امریکا بوده است از خدمات سوئیفت محروم شدند. عراقچی گفت: خروج اسامی این افراد از فهرست تحریم و ارائه خدمات سوئیفت در دو مرحله انجام می شود و در نوبت نخست ۸۰۰ نهاد، ارگان و فرد ایرانی طبق برنامه اجرای توافق و در روز اجرا از این فهرست خارج خواهند شد. معاون وزیر امور خارجه افزود: تعدادی معدودی از افراد که در فهرست‌های تحریم باقی می‌مانند از دریافت خدمات سوئیفت محروم می شوند که امر فوق العاده‌ای نیست.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *