پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | دادگاه معترضان سعودی در ابهام

دادگاه معترضان سعودی در ابهام





۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۳۷

دادگاه معترضان سعودی در ابهام
علی رغم گذشت چندماه از تعرض دو مامور عربستانی به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده، هنوز مشکلات ایران و عربستان در این موضوع پابرجاست. فروردین ماه امسال بود که خبر تعرض این دو مامور به دو نوجوان ایرانی منتشر شد و اعتراضات شدید مردمی و رسانه ای را در پی داشت. پس از گذشت چند روز از این ماجرا وزیر ارشاد از لغو سفرهای حج عمره خبر داد و حدود یک ماه پیش وزارت خارجه ایران از برپایی دادگاه این دو مامور در عربستان خبر داد اما حالا رئیس سازمان حج و زیارت گفته ابهاماتی در برگزاری دادگاه وجود دارد. آنطور که ایسنا نوشته رییس سازمان حج و زیارت با اعلام این‌که سومین جلسه دادگاه عربستان برای دو مامور فاسد سعودی هنوز تشکیل نشده است‌، گفت: ما روی خواسته‌هایمان که اشد مجازات آن دو مامور و تامین امنیت زائران ایرانی است‌ تاکید داریم. بنابراین امروز هیچ برنامه‌ مشخصی را برای عمره تا اجرای این خواسته‌ها نمی‌توانیم اعلام کنیم. سعید اوحدی درباره دیگر مسائل هم صحبت کرده که در زیر گزیده ای از آن را می خوانید:
نخستین پرواز حج تمتع از فرودگاه امام خمینی (ره) تهران در روز اول شهریور ماه انجام می‌شود که 26 روز دوره اعزام آن طول خواهد کشید و آخرین پرواز 26 شهریور ماه است. پروازهای برگشت نیز از شش مهرماه آغاز می‌شود و تا 26 مهر ماه ادامه دارد.
تاکنون یک مورد کارشکنی در صدور ویزای حج تمتع نداشتیم و زائری نبوده که به دلیل صادر نشدن ویزا از سفر حج باز بماند. نرم‌افزار مسار درقالب سه مجموعه وزارتخانه‌های کشور‌، حج و امور خارجه عربستان و همچنین بانک‌های این کشور تهیه شده و مطمئنا ناهماهنگی‌هایی را شاهد نخواهیم بود.
قطعا دغدغه دولت و وزارت حج عربستان تامین امنیت زائران هنگام برگزاری حج تمتع در سایه آرامش است. در جلسه اخیر با وزیر حج عربستان آخرین هماهنگی‌ها با توجه به تاکیدهای لازم در این باره انجام شد. مخصوصا آنکه یکی از دغدغه‌های جدی ما تامین امنیت زائران است. امیدواریم با این تمهیدات زائران در امنیت کامل به عربستان اعزام شوند.
برای رفاه حال زائران بیمار امسال طبق توافق با یکی از اپراتورهای تلفن همراه یک دستگاه موبایل و سیم‌کارت به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار می‌گیرد تا از این طریق با گرفتن شماره یک با پزشک خود در ارتباط باشند.
اخیرا در برخی از شهرستان‌ها تبلیغاتی درباره سفر قسطی و یا با قیمت‌های غیرقابل قبول دیده می‌شود، متاسفانه بعضی از مجموعه‌ها به اعزام غیرمجاز اقدام می‌کنند و کاروان‌های آن‌ها در ادامه با مشکلات پیچیده‌ای روبرو می‌شود.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *