پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | مطرح کردن پرونده خون های آلوده از سر نوع دوستی نیست

مطرح کردن پرونده خون های آلوده از سر نوع دوستی نیست





۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۳۴

مطرح کردن پرونده خون های آلوده از سر نوع دوستی نیست

لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه قرار است به تهران بیاید و همین سفر باعث جنجال های فراوانی شده است. جنجال هایی که مربوط به گذشته است. در سال‌های ۱۳۶۲ و ۱۳۶۳، فرآورده‌های خونی آلوده به ویروس اچ‌آی‌وی توسط انستیتو مریو فرانسه به ایران وارد شد.
این فرآورده‌ها در ایران در اختیار ۹۷۶ نفر از بیماران مبتلا به هموفیلی قرار گرفت و آن‌ها را به ایدز مبتلا کرد. همین موضوع باعث شده اعتراضات زیادی از طرف برخی گروه ها به دولت بدلیل سفر فابیوس به ایران شود. این درحالی است که لوران فابیوس به عنوان نمایندگی از دولت فرانسه به کشورمان سفر می‌کند و باید متوجه شویم که در این حادثه آیا دولت فرانسه مقصر بوده یا آن شرکت خصوصی که خون‌های آلوده را به ایران آورده است؟! آیا دولت فرانسه با این شرکت شریک یا دخیل بوده یا خیر؟! وزیر بهداشت در این باره قطعا اطلاعات خوبی دارد. او گفته: فابیوس یک شخصیت بین المللی است؛ یک دعوای حقوقی داریم که همانند آن در کشورهای دیگر اتفاق افتاده و به مجامع بین المللی شکایت برده اند و حالا اگر طی این سال ها ضعیف عمل کرده ایم اکنون مطرح کردن این پرونده در راستای مصالح یک کشور نیست، چون بطور مثال اگر فردا شخصیتی از آلمان بخواهد به ایران سفر داشته باشد باید مسایلی مانند نقش داشتن آنان در جنگ تحمیلی مطرح شود.
به گزارش انتخاب حسن هاشمی افزود: مطرح کردن پرونده فرآورده‌‌های خونی آلوده همزمان با توافق هسته‌ای و مخالفت با سفر فابیوس به ایران از سر نوع‌دوستی و خیرخواهی نیست، بلکه این پرونده بیشتر چهره سیاسی پیدا کرده است.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *