پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۰۹

از کرمان تا ریو
محمد حسین ابارقی در دومین روز مسابقات د‌و‌ و ‌مید‌ا‌نی کازانف موفق شد چهارمین سهمیه المپیک د‌و‌ و ‌مید‌ا‌نی را کسب کند.ابارقی در دوی 200 متر این مسابقات با زمان 20 ثانیه و 47 صدم ثانیه ضمن کسب مدال طلا ورودی بازی‌های المپیک را کسب کرد.با این زمان او موفق شد به مسابقات جهانی پکن نیز راه یابد. این برای نخستین بار است که د‌و‌و‌مید‌ا‌نی ایران سهمیه 200 متر بازی‌های المپیک را کسب می‌کند.
ابارقی با این زمان رکورد ملی و رکورد این مسابقات را در اختیار گرفت.رکورد ورودی مسابقات جهانی و بازی های المپیک 20.50 است.ابارقی در سال‌های پیش سابقه حضور در رقابت‌های کشوری با پیراهن مس کرمان را دارد و موفقیت او یک اتفاق بزرگ برای جامعه‌ی ورزش کشور محسوب می‌شود که باشگاه مس یک‌بار دیگر این موفقیت تاریخ‌ساز را به وی و آقای اکبرپور مربی این ورزشکار تبریک عرض می‌نماید.

صعود تیم کوهنوردی استانداری کرمان به قله توچال
سعید شریفیان سرپرست تیم کوهنوردی استانداری کرمان گفت : اولین صعود سراسری کوهنوردان وزارت کشور به قله دماوند ( یادمان شهدای وزارت کشور) 26 تا 28 مرداد ماه برگزار می گردد. وی افزود: به همین مناسبت و جهت برگزاری هر چه با شکوه تر این برنامه از هر استان سه نفر کوهنورد ذیصلاح به وزارت کشور معرفی شده و این افراد بایستی در دو اردوی آمادگی و هماهنگی اولیه برای صعود به قله توچال و قله خل نو در تهران حضور یابند. سرپرست تیم کوهنوردی استانداری افزود: صعود به قله3965 متری توچال در روز یکم مرداد ماه جاری طبق برنامه انجام شد وتیم کوهنوردی استانداری کرمان با موفقیت این مهم را به انجام رسانید. وی گفت : هم اکنون این تیم بایستی خود را برای صعود به قله خل نو با ارتفاع 4374متر آماده نمایند. شریفیان در پایان افزود : ان شاءالله پس از فتح قله خل نو که در پانزدهم مرداد ماه جاری انجام می گیرد ، تیم کوهنوردی استانداری کرمان مصمم به فتح قله دماوند ( بام ایران) خواهد بود.

بخشی از پول‌های بلوکه شده فوتبال برگشت
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه بخش عظیمی از پول‌های بلوکه شده فوتبال ایران با رایزنی‌های صورت گرفته به کشور بازگشته، تصریح کرد: «از این مقدار تقریبا یک میلیون دلار دیگر باقی مانده که با رایزنی‌ها و مذاکرات در حال بازگشت به کشور است.» محمود گودرزی با اشاره به 10 میلیون دلار پول‌های بلوکه شده ایران در جریان صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی برزیل گفت: «تاکنون بخش عظیمی از این پول‌ها با رایزنی‌های صورت گرفته به کشور بازگشته است.» وی در ادامه با بیان اینکه بلوکه شدن 10 میلیون دلار سهم ایران از فوتبال ارتباط چندانی با قضیه تحریم‌ها نداشته است، گفت: «از این مقدار تقریبا یک میلیون دلار دیگر باقی مانده است که با رایزنی‌ها و مذاکرات در حال بازگشت به کشور است.» گودرزی خاطرنشان کرد: «قرار است بعد از قول رییس جمهوری، درخواستی را به صورت مکتوب به ایشان ارائه کنیم تا سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور از ردیف‌های مربوطه، اعتباری را برای آماده‌سازی تیم‌های ملی جهت حضور در بازی‌های المپیک در اختیار وزارت ورزش و جوانان قرار دهد.»

قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ یک عصر امروز انجام خواهد شد
هرچند بازی‌های لیگ این فصل در یک گروه برگزار می‌شود و قرعه‌کشی این رقابت‌ها حساسیت فصل قبل که رقابت‌ها در دو گروه برگزار می‌شد را ندارد اما با این حال با توجه به اینکه در این قرعه‌کشی نحوه‌ی بازی‌های تیم‌ها در هر هفته مشخص می‌شود، بازهم این قرعه‌کشی تاثیر زیادی در سرنوشت تیم‌ها خواهد داشت. پیش از این قرار بود مراسم قرعه‌کشی بازی‌های لیگ یک در سالن برج میلاد برگزار و به صورت زنده از شبکه ورزش پخش شود که هیچ یک از این اتفاقات رخ نخواهد داد. مراسم قرعه کشی این مسابقات روز دوشنبه 5 مردادماه راس ساعت 14 در سالن اجتماعات سازمان لیگ برگزار می شود. همچنین پایان این مسابقات 22 اردیبهشت 95 است.این بازی‌ها از روز 26 مرداد ماه آغاز خواهد شد. مجموعه‌ی تیم فوتبال مس کرمان عصر فردا چشم‌های خود را به گلدان‌های قرعه‌کشی این مسابقات می‌دوزد و امیدوار به گلزنی این گلدان‌ها برای خود می‌باشد.از باشگاه مس کرمان نیز حاج‌جعفری، سرپرست این باشگاه در مراسم حضور پیدا خواهد کرد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

رگبار و رعدوبرق در استان‌های مختلف کشور

رگبار و رعدوبرق در استان‌های مختلف کشور

افتتاح دو نیروگاه خورشیدی در هفته زمین پاک

مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران خبر داد

افتتاح دو نیروگاه خورشیدی در هفته زمین پاک

کیفیت قابل قبول هوای تهران

کیفیت قابل قبول هوای تهران

سکوت مرگبار طبیعت

دانشمندان هشدار می‌دهند

سکوت مرگبار طبیعت

تانکرهای عراقی متهم تخلیهٔ ضایعات نفتی

بعد از گذشت چند هفته از تخلیهٔ ضایعات نفتی در محدودهٔ دیلم و گناوه، هنوز عاملان آن معرفی نشده‌اند

تانکرهای عراقی متهم تخلیهٔ ضایعات نفتی

رکوردشکنی اقلیمی

بارش‌های برق‌آسا و وقوع سیلاب در ایران و کشورهای حاشیه دریای عمان خسارت‌بار بوده است

رکوردشکنی اقلیمی

حفاظت از یوزپلنگ و زیستگاهش امکانپذیر است

گفت‌وگو با مهدی تیموری رئیس سابق پارک ملی گلستان پس از ۲۶ سال تجربهٔ حفاظت در زیستگاه‌ها

حفاظت از یوزپلنگ و زیستگاهش امکانپذیر است

ارزیابی مصوبهٔ «ممنوعیت توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی»

ارزیابی مصوبهٔ «ممنوعیت توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی»

آفت به گندمزار زد

هشدار شیوع «زنگ زرد» گندم برای استان‌های پربارش صادر شد

آفت به گندمزار زد

ادامۀ نگرانی از  کاشت حرا در سواحل گِلی

کارشناسان دربارهٔ پیامدهای حراکاری بر زیستگاه‌های جنوب کشور هشدار می‌دهند

ادامۀ نگرانی از کاشت حرا در سواحل گِلی

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *