پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | با حکم فدراسیون چه کسانی تبرئه می شوند؟!

با حکم فدراسیون چه کسانی تبرئه می شوند؟!





۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۰۸

با حکم فدراسیون چه کسانی تبرئه می شوند؟!

سعید قرایی
هرچند هنوز حکم رسمی فدراسیون فوتبال از بابت اتهام تبانی به تیم فوتبال مس کرمان رسما اعلام نشده است اما مصاحبه روز گذشته محمد زاده رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال با سایت رسمی این نهاد و اعلام حکم محرومیت مدیر عامل سابق باشگاه مس کرمان تبعات خاص خود را داشته است. به خصوص اینکه وی به صراحت از باز بودن این پرونده و به نوعی تهدید بیشتر مس از این بابت نیز صحبت کرده است.
بحث اتهام تبانی به مس موضوع جدیدی نیست و نزدیک به 5 ماه می شود که این باشگاه و هواداران مس به شدت با آن درگیر بودند و در همه روزهای گذشته دفاعیات باشگاه مس نیز از بابت اتهامات به این باشگاه به کرات منتشر شده است و زمانی که فیش های واریزی به مبلغ ده میلیون به عنوان اسناد اصلی این اتهام منتشر گردید، باشگاه مس کرمان نیز نامه هایی را منتشر کرد که از سوی سازمان لیگ به باشگاه های کشور ارسال شده بود و بابت همکاری با م.نون، با باشگاه ها مکاتبه شده بود، که باشگاه مس نیز بر همین اساس مبالغ مطرح شده را پرداخت کرد. و جالب اینکه این مبالغ از سوی بسیاری از باشگاه های دیگر کشور نیز پرداخت گردیده بود که همین مبلغ نیز به عنوان اصلی ترین دلیل اتهام به مس مطرح شده بود.
هرچند بارها اعلام شد که این نامه در سال 91 ارسال شده است اما این در اصل موضوع هیچ تفاوتی ایجاد نمی کند و آن اینکه فرد معرفی شده رسما از سوی سازمان لیگ معرفی شده است و غلامرضا بهروان رئیس این نهاد رسما در مصاحبه خود عنوان کرد که م.ن از سوی یکی از نمایندگان مجلس به وی معرفی شده است و او نیز این فرد را با نامه سازمان لیگ به باشگاه ها معرفی کرده است.
بهروان در ادامه مصاحبه خود در برنامه نود صراحتا عنوان کرد که آن ها در ادامه متوجه شدند که این فرد کارهای مشکوکی انجام می دهد ولی با وجود این اطلاع، سازمان لیگ هیچ نامه دیگری به باشگاه ها از بابت عدم همکاری با وی ارسال نکرده است…
با این صحبت چند سوال به ذهن متبادر می شود و آن اینکه پول های دریافتی از سوی باشگاه ها از سال 91 چه سرنوشتی داشته است؟! پول هایی که از سوی تعداد زیادی از باشگاه های ورزشی کشور پرداخت شده است و مبالغ آن مشابه پرداختی مس بوده است. ضمن اینکه پس از جنجال های صادق درودگر، این زوم فقط روی باشگاه مس صورت گرفت که در سال 93 این پرداختی ها را انجام داد و چه بسا باشگاه های دیگری هم در بین این سال ها بوده باشند که بر اساس همین نامه مطابق رفتار باشگاه مس پرداخت هایی انجام داده اند که این موضوع دیگر هیچگاه روشن نخواهد شد!
اگر تمام دلیل فدراسیون برای محکومیت مدیر عامل باشگاه مس پرداخت همین پول بوده باشد که باید باشگاه های زیادی در کشور با همین محکومیت روبرو شوند! و اگر فدراسیون دلیل دیگری برای این موضوع دارد که باید به طور شفاف اقدام به انتشار آن کند.
حکمی که فدراسیون برای این ماجرا صادر کرده است بسیار عجیب است ولی نکته ای که با صدور این حکم کاملا روشن می کند این می باشد که با وجود آن خیلی از افراد از بررسی خیلی موضوعات تبرئه خواهند شد…. بررسی این سوالات که چرا سازمان لیگ که این فرد را رسما معرفی کرده بود، مجددا نسبت به عدم همکاری باشگاه ها با وی اقدام نکرد و هشدار لازم را نداد؟! و اینکه اگر پول های واریزی از سوی باشگاه های دیگر مصداق کلاهبردای بوده است چرا برای باشگاه مس باید مصداق شروع به تبانی قلمداد شود و اگر صادق درودگر برای توجیه اتهام زنی های خود به مس این موضوع را عنوان نمی کرد آیا این موضوع برای مس کاملا مشابه با سایر باشگاه های دیگر نبود؟! و بر این اساس تکلیف رفتار دو گانه فدراسیون با باشگاه مس و سایر باشگاه ها بر چه اساس است؟!
ضمن اینکه فراموش نکنیم صادق درودگر اتهام تبانی به مس را از بهمن ماه سال 93 و پس از سه بازی نخست نیم فصل دوم آغاز کرده بود و از همان زمان فدراسیون برروی نتایج تیم مس حساس شده بود و جالب اینکه واریزی های انجام شده به حساب م.ن در اسفند و فروردین بعد بوده اند…اینکه قبول کنیم با وجود این شرایط، باشگاه مس با حساب رسمی باشگاه اقدام به شروع تبانی کرده است که بسیار خنده دار و مضحک است…!
به نظر می رسد دو دو تای حکم فدراسیون با قضیه چهار نمی شود و برای همین این حکم سراسر ابهام و تعجب است و از انجا که این حکم پرابهام با آبروی یک استان و یک باشگاه بازی می کند، لازم است فدراسیون در رابطه با آن کاملا روشنگری کند.
این حکم برای کرمانی ها این ابهام را ایجاد می کند که با صدور آن از خیلی ها تبرئه صورت گرفت…از صادق درودگر گرفته که ماه ها اتهام اصل تبانی را به باشگاه مس وارد کرد تا مسائلی که منجر به دریافت وجوهاتی مشابه پرداختی های باشگاه مس شد…! بهتر است در این قضیه کمی کلاه خود را بالاتر بگذاریم.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *