سایت خبری پیام ما آنلاین | خبر سلامت

خبر سلامت





۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۴۸

در این ستون قصد داریم پاسخ سوالات پزشکی خوانندگان مان را در زمینه های مختلف پزشکی بدیم.همچنین توصیه های مهم سلامتی را از زبان خود پزشکان داشته باشیم.
خوانندگان محترم لطفا سوالات خود را در رابطه با تمام رشته های تخصصی پزشکی را به شماره 10009353412500 پیامک کنید تا از طریق دکتر صفا با پزشکان متخصص حاذق شهرمان در میان گذاشته و پاسخ را در این ستون چاپ کنیم.
شماره تلفن مطب دکتر صفا: 32478203
www.drsafa.org

3599…0933
ترک‌های بارداری‌ام را چگونه درمان کنم؟
راه پیشگیری ترک های پوستی در دوران بارداری چیست؟
در مورد پیشگیری از ترک های پوستی در دوران بارداری باید گفت که استفاده از روغن زیتون و کرم جوانه گندم از ابتدای بارداری می تواند تاثیر گذار باشد.

7516…0921
چراگوش ها و دست هایم خواب می روند؟
پشت سر، گوش ها و دست هایم مدام در هر حالتی خواب می روند و انگار سوزن سوزن می شوند. در روز هم کمر درد دارم و موقع خواب گردنم درد می گیرد و همیشه کسل هستم مشکل از کجاست؟
این مشکل ممکن است دیسکوپاتی در گردن باشد و لازم است از ناحیه گردن ام.آر.آی بگیرید و زیر نظر متخصص داخلی یا ارتوپدی باشید.

2267…0933
پهلوهایم را چگونه کوچک کنم؟
آیا با انجام عمل‌های لاغری از جمله اسلیو معده و… پهلوهایم کوچک می‌شوند یا باید با روش لیزرلیپولیز آنها را از بین ببرم؟ راه حل دیگر برای کوچک کردن پهلو چیست و چگونه انجام می‌شود؟
عمل‌های جراحی دستگاه گوارش برای درمان چاقی مرضی از طریق کاهش حجم، کاهش جذب غذا یا ترکیبی از این 2 روش باعث کاهش وزن و سایز در کل بدن می‌شوند. هدف از این اعمال، پیشگیری و درمان بیماری چاقی مرضی و عوارض ناشی از آن مانند دیابت، پرفشاری خون، کبد چرب، کمردرد، پا درد و… است. بهبود ظاهر بیمار و کاهش سایز در درجه‌ دوم اهمیت قرار دارد. اگر فردی در محدوده‌ وزن چاقی باشد، باید ابتدا با اقدامات مناسب وزن کم کند و پس از رسیدن به وزن ایده‌آل جراحی‌های زیبایی مانند پوست‌کشی یا لیفت سینه انجام گیرد. در صورتی‌‌که اضافه وزن و چاقی مطرح نباشد، روش‌هایی مانند لیپولیز برای اصلاح سایز موضعی مناسب خواهد بود.

8526…0936
چرا همیشه خسته و کسل هستم؟
فردی 29 ساله و سرمایی هستم. اکثر اوقات خسته و کسل هستم. وزنم 55 کیلوگرم است. آیا خستگی و بی حالی نشانه بیماری خاصی است؟ در ضمن بیماری تیروئید هم ندارم.
خستگی و بی حالی یک شکایت عمومی است. در یک مطالعه در نقاط مختلف جهان، مشخص شد تقریبا 70 درصد از خانم ها چند بار در هفته دچار خستگی و بی حالی هستند و در مقابل مشکلات و مسائل خیلی زودتر احساس خستگی، ضعف و بی حالی می کنند. بنابراین این خستگی هیچ ارزش بالینی ندارد. ما صدها بیماری داریم که با ضعف و خستگی همراه هستند اما شاید از بین صدها بیمار که با شکایت ضعف و بی حالی به پزشک مراجعه می کنند تنها درصد کمی از آن ها برای مثال فقط 5 تا 10 درصد شان علت واقعی پزشکی داشته باشند. می توانم بگویم شاید بیش از 90 درصد از ضعف و بی حالی ها زمینه روانشناختی دارند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *