سایت خبری پیام ما آنلاین | دبیر جشنواره بزرگ فرهنگی اقتصادی کرمان خبر داد/ کرمان بر بام تهران

دبیر جشنواره بزرگ فرهنگی اقتصادی کرمان خبر داد/ کرمان بر بام تهران





۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۳۳

دبیر جشنواره بزرگ فرهنگی اقتصادی کرمان خبر داد/ کرمان بر بام تهران

نشست خبری جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان با حضور دبیر جشنواره، مشاور عالی هنری جشنواره و رئیس کارگروه مطبوعات و رسانه های محلی در اتاق بازرگانی کرمان برگزار شد.
جشنواره ای با ابعاد بین المللی
دبیر جشنواره گفت:بحث هفته کرمان را از اوایل بهمن ماه شروع کردیم. شهرداری تهران از سال ۹۳ شروع کرده بود هفته فرهنگی استان های مختلف تحت عنوان معرفی فرهنگ های مختلف. یاسر سلیمانی افزود:استان را در راستای این هدف معرفی کنیم. نوع کار ما با دیگر استان ها متفاوت شد و یک مقدار از حالت هفته فرهنگی خارج شد و در ادامه به یک جشنواره بین المللی تبدیل شد.
کرمان، ثروتمند از نظر منابع انسانی
وی اظهار داشت:با همکاری شهرداری تهران، استانداری کرمان و دبیرخانه کلانشهرهای کشور یک دبیرخانه شکل گرفت. استان کرمان علاوه بر حوزه های دیگر از نظر منابع انسانی از ثروتمندترین استان های کشور است. در تمام کمیته ها سعی کردیم بهترین افراد را انتخاب کنیم تا از ظرفیت مدیریتی این افراد و تجارب آن ها استفاده شود.
تصویر دقیقی از کرمان وجود ندارد
سلیمانی درباره اهداف این جشنواره گفت: در جشنواره کرمان برای تمام ظرفیت ها برنامه ریزی شد تا اول بتوانیم استان کرمان را معرفی کنیم. استانی که تصویر دقیقی از آن در کشور وجود ندارد. کسی فکر نمی کند کرمان بهشت معادن کشور است. دوم اینکه در حوزه گردشگری نتیجه بگیریم. با رویکرد بین المللی هم که با دعوت ۱۰۰ سفیر ایجاد شد تا در آینده در حوزه گردشگری از این ظرفیت استفاده شود. دبیر جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان ادامه داد: بحث دیگر ما حوزه اقتصادی بود که ۱۴ کارگروه تشکیل شده است و ما یک هزار و ۲۰۰ شرکت اقتصادی در قالب کارگروه های فرصت های سرمایه گذاری به این جشنواره دعوت کردیم و امیدوارم در انتهای کارگروه های فرصت های سرمایه گذاری بتوانیم بیش از ۵۰ سرمایه گذار برای پروژه های مختلف جذب کنیم.
جهانگیری سخنران مراسم افتاحیه جشنواره
سلیمانی ابراز داشت: سه شبکه تلویزیونی جشنواره را پوشش می دهند. هفته های استان های دیگر را حتی یک دقیقه تلویزیون ملی پخش نکرد. رسانه استانی هم همکاری خوبی با ما داشت و صدا و سیمای کرمان برنامه مدونی را ریخته است. وی یادآور شد: ریاست این جشنواره با شخص استاندار کرمان است که حمایت بی نظیری را از این جشنواره انجام دادند. سلیمانی با اشاره به اینکه در سمینارهای تخصصی، وزرای مربوطه حضور پیدا خواهند کرد گفت:امیدواریم یک افتتاحیه باشکوهی با حضور سران کشور داشته باشیم. احتمالا سخنران افتتاحیه آقای اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور هستند. وی ابراز داشت: بعد از جشنواره یک شورای مرکزی از شاخصین استان کرمان تشکیل می شود. باید برنامه ریزی شود و از ظرفیت کرمانی هایی که در سطوح مختلف هستند استفاده شود و همراه با آبادانی کشور، در کرمان هم از این ظرفیت استفاده شود. سلیمانی همچنین درباره برنامه های مختلف جشنواره گفت: برنامه های مختلفی دیده شده است که جزئیات آن در زمان برگزاری جشنواره اعلام می شود. دبیر جشنواره بانک گردشگری و گروه مالی گردشگری را حامی اول و موسسه اعتباری نور را به عنوان حامی مالی دوم جشنواره معرفی کرد.
جزئیات جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان
دبیر جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان همچنین درباره جزئیات برگزاری این جشنواره توضیحاتی را ارائه کرد. یاسر سلیمانی با اشاره به اینکه تلاش شده در جشنواره هفته فرهنگی کرمان در تهران ۱۳ سمینار و همایش با موضوعات مختلف به منظور معرفی ظرفیت های استان کرمان برگزار شود، گفت: انتقال مجسمه های تاریخی جیرفت به تهران انجام می شود و بعد از جشنواره این تندیس ها در پارک ها و میادین شهر تهران نصب خواهند شد.
وی افزود: در این جشنواره با توجه به ظرفیت های جنوب کرمان سعی شده تمام برنامه های جنوب و شمال از هم تفکیک شده و نمایشگاه های آنها هم از یکدیگر جداست که فرصت خوبی برای معرفی استان می باشد. دبیر جشنواره هفته فرهنگی کرمان با تاکید براینکه تمدن هلیل مهترین بحث در حوزه تاریخ شناسی است، خاطر نشان کرد: امروز این جشنواره و سمینار تمدن هلیل فرصتی است برای شناسایی این تمدن کهن و در ادامه آن رونق صنعت گردشگری در منطقه که باید برای تحقق آن تلاش کرد.
سلیمانی گفت: هفته فرهنگی کرمان از قالب یک هفته فرهنگی خارج شده و قرار است به همه حوزه ها از جمله ظرفیت های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و دیگر حوزه ها بپردازیم. قسمت عمده ای از کار ما تقریبا اقتصادی است.وی از سمینار بم و زلزله، شب شعر و اهل قلم و رسانه ، بحث تمدن اَرَتَ و سمینار تخصصی به عنوان مهمترین برنامه های جشنواره یاد کرد و افزود: از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ شروع به کار جشنواره است و برای بعد از ظهرها برنامه های ویژه ای از جمله تئاتر و موسیقی که از مهم ترین برنامه های بعد ازظهرها می باشد، برگزار می شود.
دبیر جشنواره هفته فرهنگی کرمان یکی از اقدمات مهم دبیرخانه را پوشش های رسانه ای هفته فرهنگی کرمان خواند و یادآور شد: چندین شبکه سراسری از جمله شبکه جام جم، اقتصاد، شما، خبر، مستند و شبکه استانی و رادیو جوان، اقتصاد، ایران و گفتگو در طول برگزاری این هفته در قالب های مختلف همچون خبر، مستند، زیرنویس و … به پوشش رسانه ای آن خواهند پرداخت. سلیمانی با اشاره به اینکه ۶۵۰ نفر عوامل اجرایی و مهمان در این هفته در پایتخت اسکان داده می شوند، گفت: برای مراسم افتتاحیه و اختتامیه برنامه های ویژه ای طراحی و از ۱۲۰۰ شرکت برای شرکت در نمایشگاه دعوت به عمل آمده است.
وی یادآور شد: ۶ استان از جمله استان های لرستان، اردبیل، آذربایجان، سیستان و بلوچستان و … جشنواره فرهنگی در تهران برگزار کردند اما برنامه های آنان از چنین عمق و کیفیتی بهره مند نبودند و اطلاع رسانی بسیار ضعیف بود اما در استان کرمان با فضای همدلی و وحدتی که بین مسئولین وجود دارد، شاهد یک برنامه با کیفیت بسیار عالی خواهیم بود.
دکتر یزدان پناه مشاور عالی هنری جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان هم گفت: جشنواره باید سرشار از زیبایی هایی باشد که کرمان دارد و به همین دلیل سعی کردیم هویت بصری خاصی را تعریف کنیم که بیانگر زیبایی های کرمان باشد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

یازده روز بی‌خبری از «بی‌بی زلیخا»

یک دختر دستفروش ۱۰ ساله حوالی محله تهرانپارس تهران گمشده است

یازده روز بی‌خبری از «بی‌بی زلیخا»

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *