پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۲۹

فابیوس به عنوان مقام رسمی به ایران می‌آید
وزیر دادگستری در واکنش به سفر وزیر امورخارجه فرانسه به ایران و موضوع پرونده خون های آلوده، اظهارداشت: آقای فابیوس به عنوان مقام رسمی به ایران می‌آید. به گزارش مهر مصطفی پورمحمدی روز یکشنبه‌ در مراسم معارفه معاونت‌های مالکیت فکری، امور بین‌الملل و حقوق بشر و معاونت مدیریت و توسعه منابع انسانی وزارت دادگستری، افزود: برخی می‌گویند چرا برای این مقامات فرش قرمز پهن می‌کنید؟ در جلسه سه روز پیش کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با سه وزیر ایالت متحده از جمله جان کری یکی از سناتورهای با سابقه و موثر کنگره خطاب به آنها گفت که شما ما را ذلیل کردید و هنوز توافق نهایی نشده هیئت‌های مختلف خارجی راهی ایران می‌شوند. دشمن می‌گوید اشتباه کردم و نمی‌خواهم وضعیت قبلی را ادامه بدهم و امروز نیز کسی برای آنها هورا نمی‌کشد. جمهوری اسلامی ایران در برقراری روابط اقتصادی با کشورهای دیگر هیچ محدودیتی نداشت و به آنها می‌گوییم شما خودتان را محدود کردید. وی تاکید کرد: همان طور که دولت اعلام کرده تمام توافقات، امسال اثر اقتصادی نخواهد داشت و سال آینده نیز برمبنای اقتصاد مقاومتی و تلاش درونی فعالیت خواهیم کرد.

افزایش سهم نفت در بودجه عمومی، خطایی فاحش
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، توافق هسته‌ای را بهترین فرصت برای ایجاد تحرک در تولید ملی کشور دانست و گفت که باید از این ظرفیت برای جذب منابع خارجی و سرمایه‌گذاری در حوزه تولید ملی استفاده کرد. به گزارش ایسنا محمدرضا پورابراهیمی اظهار کرد: ایجاد تحرک در تولید ملی حلقه مفقوده تصمیمات اقتصادی ماست و می‌تواند بیشترین نقش را در فعالیت‌های اقتصادی ما ایفا کند، لذا توافق هسته‌ای بهترین فرصت برای انجام این کار است. وی افزود: اگر نقل و انتقال منابع منجر به ورود تکنولوژی ،‌دانش فنی و سرمایه گذاری‌هایی شود که به تولید بعدی می‌انجامد‌، می‌توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم، اما اگر قرار باشد کشور را به وارد کننده کالاهای مصرفی تبدیل کنیم و سرمایه گذاری‌هایی انجام شود که منافعش را کشورهای دیگر ببرند این به تولید در اشتغال کشور منجر نخواهد شد و هدر رفت منابع را مثل سال‌های قبل از تحریم تجربه می‌کنیم. وی یادآور شد: اینکه این کار انجام شود خوب است اما این نفت نباید در بودجه هزینه شود.

یارانه نقدی خانوارها طبق قانون پرداخت خواهد شد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: تأخیر دوروزه واریز یارانه خرداد و تیر ۹۴ خللی در پرداخت یارانه‌ها ایجاد نکرده است و یارانه نقدی خانوارها طبق قانون پرداخت خواهد شد. به گزارش تسنیم، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت با اشاره به تبصره 20 قانون بودجه سال 94 گفت: دولت طبق این قانون موظف است یارانه نقدی را هر ماه به حساب خانوارها واریز کند و ما نیز همین کار را انجام خواهیم داد. سخنگوی دولت با اشاره به برنامه ریزی‌های دولت در چارچوب تنظیم چگونگی هزینه‌کرد دارایی‌های آزادشده گفت: در این خصوص برنامه ششم توسعه مناسب‌ترین برنامه‌ای است که می‌تواند این مأموریت را به‌عهده گیرد چرا که زمان اجرای این برنامه تقریباً مصادف با اجرایی شدن لغو تحریم‌ها خواهد بود. وی تدوین این برنامه ریزی را در حیطه وظایف سازمان مدیریت و برنامه ریزی عنوان کرد و افزود: رقم مورد نیاز سرمایه گذاری برنامه ششم توسعه بیش از هزار و شصت و سه هزار میلیارد تومان است که یقیناً رقم حدود 120 میلیارد دلاری دارایی‌های آزاد شده نمی‌تواند پاسخگوی چنین حجم سرمایه گذاری باشد.

بررسی پیشنهادات شرکت‌های هواپیماساز در ایران
سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: با توجه به بحث لغو تحریم‌های صنعت هواپیمایی ایران از سوی چند شرکت‌ هواپیماسازی مختلف در جهان، پیشنهاداتی به ایران ارائه شده است که تلاش می‌کنیم پس از بررسی دقیق آنها نسبت به استفاده از آن در ناوگان هوایی کشور اقدام کنیم. به گزارش ایسنا، محمد خداکرمی در جمع خبرنگاران با بیان این‌که ناوگان هوایی ایران در سه عرصه مختلف نیاز به تغییر و تحول دارد، اظهار کرد: بحث نوسازی ناوگان چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی یکی از اصلی‌ترین اهداف ما را می‌سازد و در دیگر حوزه‌ها نیز باید با تنوع‌بخشی به ناوگان نسبت به استفاده بیشتر از فرودگاه‌های مناطق مختلف کشور برنامه‌ریزی کنیم. وی با اشاره به این‌که شرکت‌های مختلف خارجی برای حضور در ایران بسته‌های پیشنهادی تدوین کرده‌اند، اظهار کرد: این بسته‌ها چه در حوزه فروش هواپیما که می‌تواند به شکل‌های نقدی، اجاره‌ای و اجاره به شرط تملیک باشد و چه در عرصه فروش تجهیزات فرودگاهی و کمک‌ ناوبری به مراجع ذیربط ایرانی ارائه شده که پس از بررسی نتایج آن اعلام خواهد شد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *