پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان: صنایع بزرگ به کمک ورزش استان بیایند

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان: صنایع بزرگ به کمک ورزش استان بیایند





۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۳۶

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان: صنایع بزرگ به کمک ورزش استان بیایند

محمدمهدی زاهدی در نشست با پیشکسوتان، قهرمانان و اهالی ورزش کرمان اظهار داشت: کرمان عزیز، کرمانی که دیار کریمان است و به پهلوانی، نجیبی و به بصیرت معروف است، دردهای پنهان بزرگی دارد و اگر برای این دردها فکر نمی‌شد، این بیماری‌ها تبدیل به سرطان بدخیم و غیرقابل درمان بود و کرمان را از پای در می‌آورد. به گزارش فارس وی خاطرنشان کرد: مشکلات زیاد است، اما برخی از مشکلات آن قدر حاد هستند که اگر برطرف نشود، کرمان در چند سال آینده قابل اسکان نخواهد بود. نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از آن مشکلات بحران آب است، کرمان زیر خط قرمز بحران آب است و هم اکنون ما از عمق 370 متری آب استخراج می‌کنیم و تا چهار سال آینده اگر آب را به کرمان انتقال ندهیم، باید از این استان مهاجرت کنیم. وی ادامه داد: ما در چهار سال گذشته تلاش زیادی در مورد بحران آب انجام دادیم و برای این امر تمهیداتی اندیشیده شده و انتقال آب شامل انتقال آب کشاورزی، شرب و صنعتی است. زاهدی گفت: یک هزار و 350 میلیارد تومان بودجه انتقال آب است و ما جلسات زیادی را داشتیم و بحث انتقال آب پول و بودجه زیادی نیاز دارد و انجام این مورد، کار مشکلی بود و همچنین استاندار کرمان بازوی قوی ما در این امر بود و من همین جا از این برادر بزرگوار تشکر می‌کنم.
7500 نفر اشتغال‌زایی در کرمان
رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مشکل کار، یکی از مشکلات دیگر کرمان است و باید این استان را صنعتی کنیم تا اشتغالزایی داشته باشیم تا مشکل بیکاری جوانان برطرف شود.زاهدی تصریح کرد: صنعت پتروشیمی موردی بود که مسئولان استان کرمان 20 سال دنبال آن بودند، اما موفق به انجام آن نشده بودند و ما در جلساتی که همراه استاندار به دیدار وزیر نفت رفتیم، توانستیم این صنعت را در کرمان راه‌اندازی کنیم و 4 هزار و 500 نفر اشتغال مستقیم و 40 هزار نفر اشتغال غیرمستقیم از مزایای راه‌اندازی این مجتمع است.
وی عنوان کرد: کارخانه فولاد کرمان نیز از پروژه‌های در دستور کار است که بیش از 2 هزار نفر اشتغال‌زایی دارد و ان‌شاء‌الله بهمن‌ماه سال آینده افتتاح و همچنین تا بهمن‌ماه سال جاری در طرح توسعه لاستیک بارز یک‌هزار نفر در این کارخانه مشغول به کار می‌شوند.زاهدی ادامه داد: کرمان به سمت بحران امنیتی می‌رود؛ در شمال استان بیش از 300 هزار نفر اتباع بیگانه زندگی می‌کنند که آماری در حدود 17 درصد است که 200 هزار نفر بدون مجوز و کارت شناسایی زندگی می‌کنند، بسیاری از جرم‌ها و کارهای شوم توسط آنها انجام می‌شود و ما نگرانی جدی در این زمینه داریم و اگر کاری نکنیم تا چهار سال آینده به واسطه ناامنی نمی‌توانیم در کرمان زندگی کنیم.رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در جلسه شورای تامین به توافق‌های خوبی رسیدیم و طی دو سال این معضل مهار می‌شود و ما با این پدیده مقابله می‌کنیم و از مردم هم می‌خواهیم به ما کمک کنند.زاهدی ادامه داد: از تمام ورزشکاران ورزش‌دوست و قهرمانانی که مدال‌آور شدند و مدیرانی که با تلاش‌های خود به ورزش خدمت می‌کنند تشکر می‌کنم؛ ورزش کرمان درد و رنج‌هایی دارد که باید به آنها رسیدگی شود.
صنایع بزرگ به کمک ورزش
استان بیایند
این نماینده مجلس گفت: ما باید ورزش همگانی را تبدیل به یک فرهنگ کنیم و سرانه ورزش کرمان را افزایش دهیم و کاری کنیم، باشگاه صنعت مس، گل‌گهر، ماهان‌ایر و … به کمک ورزش استان کرمان بیایند و با استعدادیابی بتوانیم ورزشکاران بومی بیشتری داشته باشیم. رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید حتما استعدادیابی انجام دهیم و این امری مهم است و باید همه صنایع را پای کار آوریم.
زاهدی تاکید کرد: ما در سال اخیر به همت برخی از دستگاه‌ها به کمک عده‌ای از ورزشکاران رفتیم و آنها را حمایت کردیم، ورزشکاران باید وحدت داشته باشند و همدلی و همزبانی این قشر عزیز، توسعه ورزش استان کرمان را به دنبال دارد.وی اظهار داشت: از اعضای شورای شهر کرمان تقاضا داریم، علاوه بر پارک نخبگان ورزش، موزه ورزش و سندهای ورزشی را داشته باشیم و این امر به ورزشکاران انرژی می‌دهد و سبب تشویق آنها می‌شود.
زاهدی بیان داشت: کارهای خوبی از قبیل پیست دوچرخه و پیست اسب‌سواری شکل می‌گیرد و ما تلاش خود را برای توسعه ورزش و حمایت از ورزشکاران استان کرمان انجام می‌دهیم.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *