پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۰۳

ایجاد منطقه ویژه اقتصادی شهر کرمان در حال پی گیری است
نماینده مردم کرمان و راور با اشاره به صدور مجوز ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: این موضوع در دستور کار صحن علنی مجلس بوده و در حال پی گیری است. به گزارش روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و نائب رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس صبح امروز در جلسه مشترک با استاندار کرمان و مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری امید توس پیرامون ایجاد منطقه ویزه اقتصادی شهر کرمان، گفت: از موقعیت ایجاد شده بعد از دوره تحریم در موضوعات اقتصادی باید نهایت استفاده را کرد. وی با اشاره به فرصت های سرمایه گذاری در مرکز استان کرمان، افزود: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی فرصت خوبی برای توسعه و رونق اقتصادی در کرمان است که در دستور کار صحن علنی مجلس بوده و در حال پی گیری است. پورابراهیمی با تشکر از استاندار کرمان به دلیل همکاری و همراهی بسیار خوب برای توسعه اقتصادی استان و حمایت از سرمایه گذاران، ابراز امیدواری کرد: با تسریع در ایجاد منطقه ویژه اقتصادی حضور سرمایه گذاران برای ایجاد واحدهای صنعتی و استفاده از تسهیلات ویژه این منطقه فراهم شود.

از افراط و تفریط در مساله هسته ای پرهیز شود
امام جمعه موقت کرمان گفت: باید از افراط و تفریط در مساله هسته ای پرهیز و در این زمینه مراقبت شود. به گزارش ایرنا حجت الاسلام مهدی عرب پور در خطبه های نمازجمعه کرمان به جمع بندی مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 اشاره کرد و افزود: برخی اینگونه تلقی می کنند که کس دیگری هیچ کاری نکرده و ما همه کارها را کردیم و برخی می گویند ما در این بخش ضرر کردیم. وی گفت: آنچه رهبری شفاف بیان می کنند در مورد این نوع رفتارها و گفتارها است. وی تاکید کرد: کاری نکنیم این کاری که انجام شده جامعه را دو قطبی کند و باید مراقبت کنیم. امام جمعه موقت کرمان اظهار کرد: متن توافق به مجلس شورای اسلامی ارایه شده و وزیر امور خارجه و رییس سازمان انرژی اتمی نیز به نمایندگان مردم توضیحات را داده اند و ان شاء الله مسیر قانونی را طی می کند. وی با بیان این که پیشرفت های سیاسی و اقتصادی برای کشور اتفاق افتاده است گفت: البته مذاکرات این نیست که صد درصد برنده شویم و جاهایی هم که لازم بوده کوتاه آمدیم.

فضای جدیدی در اقتصاد باز می شود
رییس مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از توافق هسته ای فضای جدیدی در مسائل اقتصادی باز خواهد شد. به گزارش ایرنا محمدمهدی زاهدی در آیین رونمایی از کتاب تاریخ اقتصاد و تجارت کرمان افزود: امیدواریم بتوانیم با کمک شما برای کشور و استان کارهای بزرگی را انجام دهیم. وی بیان کرد: افتخار ما این است که یک کرمانی سکاندار نهاد مردمی مانند اتاق بازرگانی ایران است. نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: شایستگی های بسیاری در وجود محسن جلال پور وجود دارد که موجب شده در سال های گذشته اتاق کرمان تاثیرگذاری جدی در اتاق ایران داشته باشد. وی اظهار کرد: ما کرمانی ها آماده ایم در صورت نیاز کمک کنیم که با اقتدار کامل مسوولیت خود را ادامه دهید و منشاء تحولات خوب در عرصه تجارت و اقتصاد باشید. زاهدی گفت: استاندار کرمان در مسائل اقتصادی انگیزه و ابتکار عمل دارند و در نخستین سخنرانی خود گفتند فرش قرمز پیش پای تاجران و سرمایه گذاران پهن می کنند.

انجام مرحله نخست طرح واکسیناسیون تب برفکی دام سنگین در کرمان
رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمان از پایان اجرای مرحله نخست طرح سراسری و همزمان واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی گاوی در سال 94 در استان کرمان خبر داد. به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، محمد جانباز روز پنجشنبه در تشریح طرح واکسیناسیون افزود: مرحله اول واکسیناسیون دام های سنگین علیه بیماری تب برفکی در سال 94 از ابتدای خردادماه در استان کرمان آغاز شد و در مدت 45 روز کاری به پایان رسید. وی با بیان این مطلب که بیماری تب برفکی از بیماری های واگیردار دامی است که با شیوع آن خسارات جبران ناپذیری به صنعت دامپروری وارد می شود، تاکید کرد: با اجرای این طرح حدود صد هزار راس دام سنگین استان علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند. جانباز تصریح کرد: با توجه به مسری بودن این بیماری، دامداران بایستی از حمل و نقل و خرید و فروش بدون ضابطه هر نوع دام اکیدا خودداری نمایند. وی در ادامه به فعالیت بیش از 70 اکیپ بخش خصوصی و دولتی در اجرای فاز نخست طرح سراسری و همزمان واکسیناسیون رایگان تب برفکی دام سنگین در استان اشاره کرد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

سایهٔ سنگین «ترامپ» بر بازار مسکن

سایهٔ سنگین «ترامپ» بر بازار مسکن

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

افزایش ۱۰۰ درصدی دستمزد کارگران هم کفایت نمی‌کند

افزایش ۱۰۰ درصدی دستمزد کارگران هم کفایت نمی‌کند

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

جهش تورم اجاره نشینی

بانک مرکزی می‌گوید شاخص اجاره مسکن در آبان امسال نسبت به آبان پارسال در کشور ۵۷.۷ درصد افزایش یافت

جهش تورم اجاره نشینی

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *