پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | باید تعصب کرمانی را احیا کنیم

باید تعصب کرمانی را احیا کنیم





۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۰۲

باید تعصب کرمانی را احیا کنیم
استاندار کرمان گفت: شهریورماه سال جاری، کلنگ احداث نخستین پتروشیمی شرق کشور با حضور معاون اول رئیس جمهور در کرمان به زمین زده خواهد شد. به گزارش ایسنا علیرضا رزم حسینی در همایش رونمایی از کتاب «تاریخ اقتصاد و تجارت کرمان» از هزاره نهم پیش از میلاد اظهار کرد: کرمان آنطور که باید در ایران و جهان شناخته نشده و بخشی از این مسئله مربوط به روحیه کرمانی‌هاست که غلظت نجابت آن زیاد است و تبدیل به کم‌رویی شده که از خود تعریف نکرده و آنچه که هستند، نشان نمی‌دهند.
وی با بیان اینکه باید در این زمینه تلاش کنیم تا کرمانی‌ها آنچه که هستند در ایران و جهان نشان داده و ظرفیت‌های استان را معرفی کنند، تصریح کرد: استان کرمان در حوزه اقتصاد و تجارت، بزرگانی داشته‌ ضمن آنکه در عصر امروز نیز بزرگانی در اقتصاد دنیا وجود دارند که کرمانی هستند اما ناشناخته‌اند و باید برای نسل امروز معرفی شوند. رزم حسینی بیان کرد: متاسفانه نسل امروز وابستگی به دولت پیدا کرده و باید برای آنها بزرگان تجارت نسل گذشته را معرفی کنیم که با چه سماجتی کار کرده و اکنون به این جایگاه رسیده‌اند. استاندار کرمان با بیان اینکه زنان و مردان کارآفرین باید برای جوانان با استعداد امروز درس و الگو باشند، اظهار کرد: همواره رابطه دین و تجارت عمیق و رابطه بازار و علما رابطه دیرینه‌ای بوده که خوشبختانه تاکنون نیز ادامه داشته است. مقام عالی دولت در استان کرمان افزود: در حوزه میراث فرهنگی نیز خوشبختانه کارهای بزرگی در دولت یازدهم در استان کرمان انجام شده است که نمونه بارز آن ثبت جهانی روستای «میمند» است.
رزم حسینی با اشاره به توافقات صورت گرفته بین ایران و 1+5 تصریح کرد: امروز قفل مذاکرات هسته‌ای با تدبیر ریاست جمهوری باز و کشور از یک فشار سیاسی و اقتصادی که از گذشته به ارث برده بود، آزاد شد و خوشبختانه فرصتی طلایی برای کشور فراهم شده است که امیدواریم همه مسئولان بتوانند از این فرصت برای بهبود شرایط کشور نهایت استفاده را ببرند. وی گفت: با توجه به فضایی که در روابط ایران با دنیا به وجود خواهد آمد باید تمام شرکت‌های مستقر در کرمان این آمادگی را داشته باشند که بتوانند با صاحبان تکنولوژی پیوند ایجاد کرده و کاری کنند که همه دوش به دوش یکدیگر بتوانیم استان کرمان را در شأن و خور مردم این دیار بسازیم. استاندار کرمان با بیان اینکه کرمان بارانداز کالا در شرق آسیا بوده است، تصریح کرد: باید کرمان پشتیبان مکران بزرگ باشد زیرا کرمان در موقعیت جغرافیایی خاصی قرار دارد که ما را ملزم به توسعه یافتگی برای شرق کشور کرده است.
وی بیان کرد: به دنبال آن هستیم که بتوانیم استان کرمان را به عنوان رتبه اول در بحث ناوگان ریلی در کشور قرار دهیم و مطئمن باشید در سال آینده این اتفاق خواهد افتاد و معتقدیم تا زمانی که شرکت‌های غیردولتی توانمند در اقتصاد ورود پیدا نکنند، دولت همواره شما را رعیت خود می‌داند. رزم حسینی با بیان اینکه متاسفانه نظام دیوان سالاری اینگونه است که کارآفرینان موفق را در چنبره بروکراسی اداری گرفتار می‌کند، گفت: شهریور ماه سال جاری کلنگ احداث نخستین پتروشیمی شرق کشور با حضور معاون اول رئیس جمهور در کرمان به زمین زده خواهد شد. عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان با بیان اینکه جوانان کرمانی باید دولت اقتصادی برپایه اقتصاد مقاومتی بسازند نه یک دولت سیاسی، تصریح کرد: این بحث یک شعار نیست بلکه یک بحث کارشناسانه است که در آن باید استانی بسازیم بدون وابستگی به پول دولت و امروز فرصت خوبی برای تحقق این موضوع فراهم شده است. وی با بیان اینکه استان نیازمند پیشرفت است، گفت: شرایط کشور یک شرایط طلایی است و باید همه ما آماده شده و از شرکت‌هایی که چند ماه آینده به کرمان می‌آیند، استقبال کرده و مثل همیشه فرش قرمز برای سرمایه‌گذاران همواره پهن است. استاندار کرمان با بیان اینکه باید تعصب کرمانی را احیاء کنیم، تصریح کرد: همه مسئولان بدانند باید کرمان ساخته شود و اگر بتوانیم فقر و بیکاری را در گوشه‌ای از کشور حل کنیم قطعا کل کشور نیز از آن بهره‌مند خواهد شد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *