پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۵۶

کاهش 30درصدی واردات دارو
وزیر بهداشت فعالیت بیش از 600 سمن در حوزه سلامت را فرصتی مغتنم برشمرد و گفت: مطمئن باشید که این باور در همه ارکان دولت وجود دارد که مردم تعیین کننده هستند و بی‌تردید حضور مردم در حوزه سلامت و بهداشت بسیار موثر است. به گزارش ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی در همایش ملی سازمان‌های مردم نهاد حوزه سلامت که با حضور رییس جمهور و جمعی از وزرای دولت در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، با اشاره به رتبه نخست ایران در انجام پیوند اعضا در منطقه مدیترانه شرقی در عین حال پیشاپیش فرا رسیدن روز پزشک را به جامعه پزشکی تبریک گفت. هاشمی افزود: در راستای اقتصاد مقاومتی میزان واردات دارو را بیش از30 درصد کاهش دادیم و امیدواریم با اقدام موثر صورت گرفته بتوانیم توان داخلی در تولید دارو را ارتقاء بخشیده و زمینه عزت بیش از پیش ملت ایران را فراهم کنیم. وزیر بهداشت دراین باره ادامه داد: هرچند 96 درصد داروهای مورد نیاز را در داخل تولید می‌کنیم؛ اما در تهیه مواد اولیه داروها نیز با مشکلاتی روبه‌رو بودیم.

توانمندی های دفاعی جمهوری اسلامی آماده مقابله با هر متجاوزی است
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: توانمندی های دفاعی جمهوری اسلامی از جمله موشک های نسل جدید آماده مقابله و برخورد با هر متجاوزی است. به گزارش ایرنا، سردار سیدمسعود جزایری این مطلب را در واکنش به اظهارات اخیر مقامات امریکایی اعلام کرد. سخنگوی ارشد نیروهای مسلح اظهار داشت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی بر آنچه در روند تحولات و رخدادهای منطقه ای و مواضع و رفتارهای دشمنان ملت ایران در جریان است، اشراف همه جانبه دارد. سردار جزایری خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای صیانت از استقلال و تمامیت ارضی کشور و آرمان ها و ارزش های نظام و ملت از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد و بدون توجه به رجزخوانی ها و تهدیدهای قدرت های زورگو و مستکبر و مجامع جهانی وابسته، توسعه ظرفیت های دفاعی خود را در دستور کار دارند. سردار جزایری با اشاره به اینکه ایرانیان واکنش خود را با لبخند و اخم کاخ سفید و سردمداران نالایق و جنگ طلب آن تنظیم نمی کنند، تصریح کرد: مقامات امریکایی ها بهتر است واقعیات را بپذیرند و از هذیان گویی پیرامون دسترسی به مراکز نظامی ایران و محدود کردن توانمندی های دفاعی جمهوری اسلامی دست بردارند.

25 نفتکش ایرانی آماده انتقال نفت به سراسر جهان
پایگاه خبری کوارتز آمریکا اعلام کرد، بنابه اطلاعات به دست آمده از یک شرکت انگلیسی که مکان نفتکش ها در ناوگان حمل و نقل اقیانوسی و ارزش محموله آنها را مشخص می کند، 25 نفتکش ایرانی با ظرفیت 56.7 میلیون بشکه، آماده انتقال نفت به سراسر جهان به محض لغو تحریم ها هستند. به گزارش پ ایرنا به نقل از این پایگاه خبری، به اعتقاد بیشتر تحلیلگران، ایران در صورت توافق هسته ای با قدرت های جهانی، تنها قادر خواهد بود از سال 2016 تولید نفت خود را افزایش دهد. با این فرض، هرگونه افزایش چشمگیر قیمت نفت، دستکم در ماه های نخست سال بعد اتفاق خواهد افتاد. لیکن نفت ایران فقط در دل زمین نیست. در حالی که این کشور بیش از دو سال تحت تحریم های سنگین داشته است، نفت را استخراج و در جاهای مختلف در نفتکش های غول پیکر که به حامل های خیلی بزرگ نفت خام (وی.ال.سی.سی) معروف هستند، ذخیره کرده است. ایران فاش نکرده که چه مقدار نفت در این نفتکش ها ذخیره کرده اما تخمین زده می شود که این ذخیره بین 30 تا 50 میلیون بشکه باشد.

منتقدین توافق هسته ای، نقدهای خود را مخلصانه بازگو کنند
امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه منتقدین توافق هسته ای، باید نقدهای خود را مخلصانه بازگو کنند، گفت: امید داریم که تیم دیپلماسی قدر خود را بداند و نسبت به رفع نواقصی که احیانا در این توافق وجود دارد، اقدام کند. به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته تهران که در محل دانشگاه تهران برگزار شد، در مورد توافق انجام شده گفت: ما به حق ولایت مداریم، ولی آمرمان را نایب امام زمان می دانیم، تقدیر ایشان از تیم مذاکره کننده یک باطنی دارد، ایشان انسان حکیمی است، همین طور از کسی تقدیر نمی کند از اول حامی بودند و هم تیم را تایید و هم از زحمات طولانی مدت این ها تقدیر کردند. وی اضافه کرد: اسرار پیش خداست، انقلاب ما انقلاب دین است، پس این پرده دست امام زمان است، امید داریم که تیم دیپلماسی هم قدر خود را بداند و نسبت به رفع نواقصی که احیانا در این توافق وجود دارد، اقدام کند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

رگبار و رعدوبرق در استان‌های مختلف کشور

رگبار و رعدوبرق در استان‌های مختلف کشور

افتتاح دو نیروگاه خورشیدی در هفته زمین پاک

مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران خبر داد

افتتاح دو نیروگاه خورشیدی در هفته زمین پاک

کیفیت قابل قبول هوای تهران

کیفیت قابل قبول هوای تهران

سکوت مرگبار طبیعت

دانشمندان هشدار می‌دهند

سکوت مرگبار طبیعت

تانکرهای عراقی متهم تخلیهٔ ضایعات نفتی

بعد از گذشت چند هفته از تخلیهٔ ضایعات نفتی در محدودهٔ دیلم و گناوه، هنوز عاملان آن معرفی نشده‌اند

تانکرهای عراقی متهم تخلیهٔ ضایعات نفتی

رکوردشکنی اقلیمی

بارش‌های برق‌آسا و وقوع سیلاب در ایران و کشورهای حاشیه دریای عمان خسارت‌بار بوده است

رکوردشکنی اقلیمی

حفاظت از یوزپلنگ و زیستگاهش امکانپذیر است

گفت‌وگو با مهدی تیموری رئیس سابق پارک ملی گلستان پس از ۲۶ سال تجربهٔ حفاظت در زیستگاه‌ها

حفاظت از یوزپلنگ و زیستگاهش امکانپذیر است

آفت به گندمزار زد

هشدار شیوع «زنگ زرد» گندم برای استان‌های پربارش صادر شد

آفت به گندمزار زد

ادامۀ نگرانی از  کاشت حرا در سواحل گِلی

کارشناسان دربارهٔ پیامدهای حراکاری بر زیستگاه‌های جنوب کشور هشدار می‌دهند

ادامۀ نگرانی از کاشت حرا در سواحل گِلی

تسویه‌حساب شخصی جان درختان جنگل را گرفت؟

بعد از قطع بیش از ۷۰ درخت در بهشهر، مردم محلی نگران تکرار این اتفاق هستند

تسویه‌حساب شخصی جان درختان جنگل را گرفت؟

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *