پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۰۹

۱۶۰ فروند کشتی ایرانی آماده صادرات
مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از افزایش تردد خطوط کشتیرانی خارجی دنیا طی یک هفته اخیر خبر داد و گفت: امیدواریم لغو تحریم‌ها آنقدر طول نکشد که خطوط خارجی جای کشتیرانی جمهوری اسلامی را بگیرند. به گزارش فارس محمدحسین داجمرد گفت: طی سال‌های تحریم ما با دو مساله روبرو بودیم. یکی محدودیت‌هایی که به‌دلیل تحریم برای خطوط کشتیرانی ایجاد شده بود و دیگری جو روانی ناشی از تحریم‌ها. وی گفت: طی هفته گذشته بسیاری از خطوط خارجی کشتیرانی تردد‌شان را به ایران آغاز کردند و بنادر ایران را جزو بنادری که در آن توقف خواهند داشت، قرار داده‌اند. وی اظهار امیدواری کرد لغو تحریم‌های کشتیرانی که در یک زمان‌بندی و به مرور اتفاق خواهد افتاد، به‌گونه‌ای نباشد که از خطوط کشتیرانی خارجی که اکنون به راحتی به ایران تردّد می‌کنند عقب بمانیم؛ چراکه این مساله به ضرر خط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود. وی گفت: اکنون 160 فروند کشتی با 5. 6 میلیون تن ظرفیت وجود دارد که امیدواریم با برداشته شدن محدودیت‌ها استفاده بهینه‌تری از این ظرفیت داشته باشیم.

جزئیات اموال توقیف شده ایران در آمریکا
با به پایان رسیدن مذاکرات هسته‌ای موضوع آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران در خارج از کشور به بحث داغ این روزها تبدیل شده است. براساس گزارشی که سرویس تحقیقات کنگره امریکا منتشر کرده از جمله این موارد قرارداد نظامی 400 میلیون دلاری است که پول آن پرداخت شده بود ولی وزارت دفاع امریکا پس از انقلاب، تجهیزات مورد نظر را به کشور دیگری مجدداً فروخت و پول آن را در حسابی ذخیره کرده است.به گزارش ایسنا همچنین اموال دیپلماتیک ایران در امریکا نظیر ساختمان سفارت و 10 ملک دیگر به همراه حساب‌های بانکی در ایالت‌های مختلف توسط دولت امریکا توقیف و اجاره داده شدند.همچنین بر اساس گزارشی که در سال 2013 منتشر شد، در فوریه سال 2010 حدود یک میلیارد و 950 میلیون دلار از دارایی‌های ایران در امریکا مسدود شده است.دیگر اختلافات مالی بین ایران و امریکا مربوط به شلیک ناو امریکایی وینسنت به هواپیمای مسافربری ایران در سوم ژوئیه 1988 است. امریکا در پی این فاجعه در مجموع 61 میلیون و 800 هزار دلار خسارت پرداخت کرد، اما هیچ گاه پول خود هواپیما را پرداخت نکرد.

افزایش صادرات زعفران
نایب رئیس شورای ملی زعفران می‌گوید: لغو تحریم‌ها احتمال فعالیت بیشتر صادرکنندگان را افزایش می‌دهد. به گزارش مهر غلامرضا میری در مورد تاثیر توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها بر صادرات طلای سرخ اظهارداشت: به طور کلی اعمال تحریم‌ها بر صادرات این محصول تاثیر چندانی نداشته، چراکه تولید زعفران به شکل انحصاری در اختیار ایران است و مصرف کنندگان آن مجبور به تهیه آن هستند. وی با بیان اینکه طی این مدت عده‌ای به شکل مستقیم و عده‌ای از طریق واسطه‌ها اقدام به خرید زعفران ایران می‌کردند، گفت: لغو تحریم‌ها و حذف واسطه‌ها احتمال فعالیت بیشتر صادرکنندگان را افزایش می‌دهد که این موجب می‌شود ما بازارهای بیشتری را در اختیار بگیریم. میری با اشاره به اینکه صادرکنندگان ایرانی برای دسترسی به پول حاصل از فروش زعفران خود مشکل داشتند و با واسطه آن را دریافت می‌کردند، اضافه کرد: پس از توافق، این مشکل نیز حل می‌شود که اتفاق بسیار خوبی است اما نمی‌توان گفت توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها باعث تحول چشم‌گیر در صادرات طلای سرخ و به عنوان مثال ۲ برابر شدن حجم آن خواهد شد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

بیماران «آتروفی عضلانی نخاعی» معطل پاس‌کاری وزارت بهداشت برای تدوین پروتکل‌های توزیع دارو هستند

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *