پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | دیابت

دیابت





۳ خرداد ۱۳۹۵، ۹:۵۸

مشکلات پوستی مرتبط به دیابت
اکانتوزیس نیگریکانس(Acanthosis nigricans)، نوعی ناراحتی پوستی است که با تیره و ضخیم شدن قسمت هایی از پوست بخصوص بخش هایی که تا می خورند، همراه است. پوست تیره و یا قهوه ای شده و گاهی برجسته می شود که به اصطلاح بحالت مخملی در می آید. غالباً بصورت یک زگیل گوشتی کوچک(wart) بنظر می رسد. این زگیل های گوشتی کوچک در دو طرف یا پشت گردن، زیر بغل- زیر سینه و کشالۀ ران دیده می شوند. در این بیماری غالباً برجستگی های سر انگشتان ظاهر غیرعادی و مشخصی پیدا می کند. این بیماری بیشتر در افراد دارای اضافه وزن دیده می شود. با اینکه درمان مشخصی برای آن وجود ندارد، اما کاهش وزن بر بهبود این بیماری تأثیر دارد. آکانتوزیس نیگریکانس معمولاً به دنبال بیماری دیابت ایجاد می شود و به عنوان یکی از علائم مشخصه دیابت بحساب می آید. عوامل دیگری غیر از دیابت نیز باعث ایجاد بیماری آکانتوزیس نیگریکانس می شود که از آن جمله می توان به آکرومگالی و سندرم کوشینگ اشاره کرد. بنظر می رسد این بیماری، پاسخ پوست در برابر مقاومت به انسولین است.

پیشگیری از عواقب وخیم دیابت حاملگی
برای پیشگیری از عواقب وخیم دیابت حاملگی باید در تمامی زنان حامله تست غربال گری این بیماران انجام شود و زمان مناسب برای انجام دادن این تست در بیماران در معرض خطر در اولین مراجعه و سایر افراد در هفته 24 تا 28 حاملگی می باشد. در صورت وجود اعلام خطر دیابت مثل ماکروزمی یا جنین درشت جثه باید تست غربال گری دیابت مجدداً در سه ماهه سوم تکرار شود.عارضه اصلی دیابت حاملگی ماکروزومی جنین می باشد که می تواند زایمان سخت را به همراه داشته باشد و عارضه دیگر افت قند خون نوزادان این مادران پس از تولد می باشد که در صورت سهل انگاری و عدم تشخیص می تواند مشکلات مغزی را به همراه داشته باشد..اگرچه دوران حاملگی زمان مناسبی برای کم کردن وزن نیست اما این بیماران بهتر است بیش از 7 کیلوگرم افزایش وزن پیدا نکنند و در عین حال کالری دریافتی آن ها از 1200 تا 1800 کیلو کالری در روز کمتر نشود ورزش کردن می تواند در کاهش قند خون و کنترل بیماری نقش مؤثری داشته باشد.

گیاهان مفیدبرای دیابت
امروزه دیابت یکی از شایع ترین بیماری ها در جهان است که نیمی از جمعیت جهان به آن مبتلا هستند. به گزارش سایت «Readers Digest» در بیماری دیابت به علت ترشح ناکافی انسولین که یکی از مهم ترین هورمون های بدن به حساب می آید، میزان قند خون از حد طبیعی خارج می شود. این بیماری با ایجاد مشکلات و اختلالاتی مانند بیماری قلبی عروقی، حمله قلبی، آسیب به اعصاب و قانقاریا می تواند زندگی فرد را به خطر اندازد. بنابراین برای داشتن زندگی بهتر و سالم تر، باید از بدن خود خوب مراقبت و برای پیش گیری از این بیماری مهلک میزان متعادل قند خون را حفظ کنیم.از زمان قدیم، گیاهان متفاوتی برای درمان این بیماری به کار می رفت که از نظر علمی نیز تاثیر آن ها ثابت شده است. در این مطلب به تعدادی از این گیاهان اشاره خواهیم کرد. آلوئه ورا؛ آلوئه ورا به عنوان گیاه شفابخش شناخته شده است. شیره خشک شده و ژل که از قسمت داخل برگ ها به دست می آید در کاهش میزان گلوکز خون بسیار موثر است.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

بیماران «آتروفی عضلانی نخاعی» معطل پاس‌کاری وزارت بهداشت برای تدوین پروتکل‌های توزیع دارو هستند

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *