پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | عنوان مطلب

عنوان مطلب





۳ خرداد ۱۳۹۵، ۹:۴۳

اجرای طرح توسعه و نوسازی ناوگان مسافربری در کرمان
مدیرکل حمل‌ و نقل پایانه‌های استان کرمان از اجرای طرح توسعه و نوسازی انواع کامیون، اتوبوس و مینی‌بوس‌های بیابانی و سواری‌های کرایه بین شهری در این استان خبر داد. به گزارش مهر مسعود جمیلی در خصوص دور دوم سفرهای تابستانی اظهار داشت: حجم سفرها در دو مقطع نوروز و ایام تابستان افزایش پیدا کرده و بالطبع باید آمادگی لازم برای سرویس دهی به مردم در ناوگان مسافربری ایجاد شود. وی ادامه داد: با توجه به اینکه در چند سال اخیر ماه رمضان در تابستان قرار داشته، سفرهای تابستانی به دو ماه کاهش یافته و در این مدت حجم سفرها زیاد شده است. این مسئول تصریح کرد: بخش عمده ای از سفرها توسط سازمان حمل و نقل پایانه ها انجام می شود و این سازمان همانند سال های گذشته برنامه هایی را در این راستا در نظر گرفته است.وی در ادامه به تشریح وضعیت ناوگان حمل و نقل پایانه های استان کرمان پرداخت و افزود: در حال حاضر ۵۳۰ دستگاه اتوبوس،۷۵۰ دستگاه مینی بوس و بیش از سه هزار و ۳۰۰ سواری کرایه در خطوط مختلف کرمان در خدمت مردم هستند.

فروشگاه رفاه در بافت و جیرفت افتتاح می شود
شرکت فروشگاههای زنجیره ای رفاه استان در مسیر توسعه زنجیره شعب خود در شهرستان های بافت و جیرفت اقدام به ایجاد فروشگاه کرده است . آقای شاکری مدیر فروشگاههای رفاه استان کرمان در گفتگو با خبرنگار «پیام ما» با بیان این خبر گفت: بعد از افتتاح فروشگاه بزرگ رفاه در مرکز استان در ماههای گذشته شرکت تصمیم گرفت در راستای تسهیل در خرید آسان و ارزان سایر هم استانی ها نسل جدید فروشگاههای خود را در سایر شهرستان ها نیز ایجاد نماید. به همین منظور در شهرستان بافت اقدام به بازگشایی فروشگاه رفاه کرده ایم . وی ادامه داد: در جنوب استان و در شهرستان جیرفت دومین شعبه را در ابعادی بزرگ تر با ویژگی های فروشگاه بزرگ رفاه در مرکز استان تجهیز شده است که به زودی به بهره برداری می رسد. شاکری افزود: رفاه در نسل جدید فروشگاههای خود با توجه بیش از پیش نسبت به سلامت مردم تلاش می کند تا کالاهای دارای استاندارد غذایی را با ارزانترین قیمت در اختیار مشتریان خود قرار دهد. وی خاطرنشان کرد: افزایش کیفیت، دسترسی، سهولت و سلامت در کنار قیمت پایین نقطه اوج موفقیت رفاه است.

ساماندهی ترافیک شهری کرمان
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمان گفت: از ابتدای امسال، مبنای فعالیت‌های سازمان فقط در نصب علائم و خط‌کشی معابر خلاصه نشده و اساس کار بیشتر بر کارهای مطالعاتی برای ساماندهی ترافیک شهر قرار گرفته است. علی زنگی آبادی هدف از اجرای این طرح را ساماندهی حمل و نقل عمومی عنوان کرد و افزود: همچنین برای ساماندهی ترافیک مسیر اصلی «شرقی – غربی»، از جمله کارها نصب چراغ فرماندهی در میدان «آزادی» بود که پس از دو ماه کار مطالعاتی، چراغ‌های فرماندهی نصب شد و اکنون خوشبختانه ترافیک میدان «آزادی» تا حد قابل قبولی ساماندهی شده است مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمان با اشاره به قوانین راهنمایی و رانندگی مبنی بر ممنوعیت پارک خودرو در فاصله ۱۵ متر دو طرف هر کوچه و ۶۰ متر تا هر تقاطع، گفت: پارکینگ اول خیابان «۲۴ آذر»، پارکینگ دور میدان «آزادی» و پارکینگ کوچه‌ شماره‌ ۱۴ «شهید بهشتی»، «بعثت»، «ره‌گشا» و «اباصالح‌المهدی» آماده‌ خدمت‌رسانی به شهروندان هستند و این منطقه از نظر تعداد پارکینگ هیچ مشکلی ندارد.

تولید نان سالم برای سلامت جامعه
نشست مشترک مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمان با مدیران کارخانجات آرد استان برگزار شد. در این نشست نژاد بیگلری مدیرکل غله گفت: در استان کرمان یکی از مسائل اصلی که با سلامت مردم در ارتباط است میزان سبوس‌گیری آرد است که با توجه به اینکه میزان سبوس‌گیری مجاز در استان کرمان 5/13درصد است بایستی کارخانجات به این مسئله توجه داشته وکاملا آن را رعایت کنند تا در راستای اجرای طرح تولید نان سالم در استان به هدف اصلی که سلامت تمامی قشر جامعه است دست‌یابیم . وی افزود: کارگروهی از همکاران نسبت به بازدید از آردفروشی‌ها، نانوایی‌های آزاد پز و فانتزی اقدام نمودند که مشخص شد مقدار زیادی آرد از استان هرمزگان باقیمت کمتر از نرخ مصوب در این مراکز توزیع و یا پخت می‌شود و همچنین مکاتبات لازم با سازمان‌های نظارتی در خصوص بررسی موضوع انجام‌شده و طی صحبت‌هایی که با جناب آقای استاندار و فرماندار محترم کرمان انجام‌شده قول مساعدی در زمینه جلوگیری از ورود آرد داده‌اند که در حال پیگیری می‌باشد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *