پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۳ خرداد ۱۳۹۵، ۹:۳۷

نخبگان و فرهیختگان شهربابک تجلیل شدند
همایش تجلیل از نخبگان و فرهیختگان شهرستان شهربابک با عنوان ترویج فرهنگ ماندگار با حضور جمع کثیری از فرهیختگان ، نخبگان و مسوولان در سالن اجتماعات کانون امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد. به گزارش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شهر بابک، این همایش روز سه شنبه بر اساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی شهرستان برای اولین سال اجرا شد. در این مراسم نخبگانی به نمایندگی از جامعه علمی ، هنری ، پزشکی و سایر اقشار به سخنرانی پرداختند. در این همایش سخنرانان بر اعتلای شهرستان در تمامی زمینه ها از جمله حفظ وحدت، احترام و تکریم نخبگان ، افزایش آستانه تحمل و پرهیز از تنگ نظری وآموزش خانواده ها تاکید کردند. در پایان اولین همایش تکریم نخبگان و فرهیختگان شهربابک با اهدای لوح تقدیر و تندیس همایش از شرکت کنندگان تجلیل شد.

راه‌اندازی موزه علم در کرمان
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: یکی از راه‌های موثر در توسعه علم کشور و همچنین یک موفقیت بزرگ برای استان راه‌اندازی موزه علم در کرمان خواهد بود. به گزارش ایسنا علی‌اکبر حقدوست در دیدار اعضای هیات رییسه دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان با معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمان در زمینه HIV در یمن، سودان، عراق و افغانستان پروژه‌های مختلفی را انجام و نتایج خوبی به دست آورده است. وی به سایر ایده‌های این دانشگاه اشاره کرد و افزود: ایجاد مرکز پرورش حیوانات آزمایشگاهی و همچنین راه‌اندازی موزه علم در کرمان از دیگر برنامه‌های این دانشگاه می‌باشند. حقدوست تصریح کرد: از آنجا که موزه علم در ایران وجود ندارد یکی از راه‌های موثر در توسعه علم کشور و همچنین یک موفقیت بزرگ برای استان کرمان راه‌اندازی این مجموعه خواهد بود که امیدواریم طرح آن حمایت شود. رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: در زمینه مرکز پرورش حیوانات آزمایشگاهی نیز کرمان پایلوت می‌باشد و برای نتیجه بخش بودن طرح آن نیاز به تعامل نزدیک با مسوولین و دانشگاه‌ها وجود دارد. حقدوست در پایان خاطرنشان کرد: در زمینه پیوند اعضا، کرمان از شهرهای موفق کشور محسوب می‌شود بطوریکه تاکنون 2000 پیوند قرنیه، 900 کلیه، 350 مغز استخوان و تعداد قابل توجهی نیز پیوند کبد و پانکراس انجام داده است و از سه مرکز فعال پیوند کبد در کشور به شمار می‌رود.

هیچ بیماری جمعیت شتر جنوب کرمان را تهدید نمی کند
مدیرکل دامپزشکی جنوب استان کرمان با اشاره به نظارت دقیق بر تردد دام در سطح استان کرمان، گفت: هیچ بیماری جمعیت شتر جنوب استان کرمان را تهدید نمی کند. علی احمدی در گفتگو با مهر با اشاره به نقش دامپزشکی در تامین سلامت جامعه اظهار داشت: یکی از مهم ترین وظایف دامپزشکی مهار بیماری های دامی به ویژه بیماری های مشترک بین دام و انسان است. وی با اشاره به اینکه هیچ بیماری حادی که جمعیت شتر را در جنوب استان تهدید کند وجود ندارد، افزود: با محدود کردن تردد دام بومی در کرمان و منطقه جنوب استان بحث مهار بیماری به خوبی انجام شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

فعالیت 300 هزار ناظر انتخاباتی در سراسر کشور
رئیس دفتر نظارت بر انتخابات استان کرمان گفت: بیش از 300 هزار ناظر انتخاباتی به صورت کارشناس دائمی بدون کم‌ترین چشم‌داشتی در سراسر کشور در حال فعالیت هستند. به گزارش فارس محمد علمی در همایش بصیرتی اعضای دفتر نظارت و بازرسی انتخابات کوهبنان اظهار داشت: نگاه گذرا به دوران استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی گویای این حقیقت است که افراد بسیاری با بصیرت مسیر انقلاب را ادامه دادند و ضمن همراهی با ولایت و رهبری و ماندن در کنار مردم امروز هم از عزت و افتخار برخوردارند، اما کسانی که از این مسیر فاصله گرفتند هم به خود و هم به نظام ضربه وارد کردند. وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم در صراط مستقیم الهی و در مسیر انقلاب اسلامی پایدار باشیم، نباید از خودسازی غافل شویم و علاوه بر حیات مادی باید به حیات معنوی خود نیز توجه داشته باشیم، زیرا حیات معنوی، حیات طیبه است و حیات فیزیکی را تمام موجودات دارند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *