پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۳ خرداد ۱۳۹۵، ۹:۲۵

بازداشت کسانی که قصد امنیتی کردن تجمع معلمان را داشتند
در پی درخواست نایب رئیس مجلس از وزیر کشور برای بررسی تجمع معلمان در مقابل مجلس و نوع مواجهه با آن، سخنگوی وزارت کشور این موضوع را از طریق معاونت امنیت پیگیری کرد. به گزارش خبرآنلاین جمعی از فرهنگیان دیروز در اعتراض به بازداشت یکی از مقامات سندیکای معلمان در مقابل مجلس تجمع کردند که نهایتا با ورود نیروی انتظامی متفرق شده و پایان یافت. در پی این رخداد حجت الاسلام ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس از تریبون علنی در پایان جلسه دیروز از وزیر کشور خواست تا موضوع آموزگاران تجمع کننده را بررسی کند. حسینعلی امیری سخنگوی وزارت گفت: تجمع امروز معلمان صنفی بوده، نه سیاسی و نیروی انتظامی آنها را متفرق کرده است. وی در واکنش به انتشار اخباری دال بر دستگیری برخی معلمان تجمع کننده، گفت: نیروی انتظامی تعدادی از افراد را دستگیر کرد اما آنها چند ساعتی مهمان نیروی انتظامی بوده اند و با ناهار از آنها پذیرایی شده و آزاد شده اند. البته سه چهار نفر که می خواستند سمت و سوی امنیتی به این تجمع صنفی بدهند را برای بررسی بیشتر نگه داشتند.

حداد چه کتابی را به ظریف داد؟
روز سه شنبه که ظریف به مجلس رفته بود، حداد عادل پس از سخنرانی ظریف به طرف او رفت و پاکتی را به او داد. ظریف هم بعد از اینکه اطرافش خالی شد پاکت را باز کرد. به گزارش انتخاب کتابی قطور و سفید رنگ بیرون می‌آید؛ کتابی قطور و سفید رنگ با عنوان «یادداشت‌های روزانه محمدعلی فروغی از سفر کنفرانس صلح پاریس». کتاب را بیرون می‌آورد، به آن نگاه می‌کند اما صفحه اول آن یادداشتی با خط حدادعادل به چشم می‌خورد. کتابی است تالیف رییس نامی «فرهنگستان ایران» که رییس کنونی فرهنگستان زبان و ادب پارسی به وزیرخارجه تقدیم کرده و او کتاب را به دفترش در وزارت خارجه منتقل می‌کند، نگاه آشنای دیپلمات به آن نشان می‌دهد که پیش‌تر خاطرات محمدعلی فروغی از یکی از دوره‌های دیپلماتیک دشوار ابتدای قرن بیستم را خوانده است. کتاب یادداشت‌های روزانه محمدعلی فروغی از سفر کنفرانس صلح پاریس، یکی از تالیف‌های او درباره یک ماموریت دشوار دیپلماتیک و همان کتابی است است که غلامعلی حدادعادل آن را دو مرتبه خواند و حالا به وزیرخارجه هدیه‌اش داده است. از دید حداد عادل کتاب مفیدی است.

پیشنهاد نفتی ایران به ترکمنستان
یک مقام مسئول در وزارت نفت با تشریح جزئیات پیشنهاد جدید ۳۰ میلیارد دلاری نفتی ایران به ترکمنستان از مذاکره با ترکمن‌ها به منظور ساخت نیروگاه، پتروشیمی و پالایشگاه خبر داد. به گزارش مهر، در طول چند ماه گذشته تاکنون روابط دیپلماتیک مقامات سیاسی و اقتصادی ایران و ترکمنستان افزایش یافته به طوری‌که پس از سفر رئیس جمهوری ایران به عشق آباد، بای مراد خوجه محمد‌اف معاون رئیس کابینه وزرای ترکمنستان هم به تهران آمده است. در شرایط فعلی ایران و ترکمنستان یک قرارداد بزرگ گازی را در دست اجرا دارند به طوری‌که پس از توافق دو جانبه امکان واردات روزانه تا سقف ۴۰ میلیون متر مکعب گاز طبیعی از این کشور همسایه وجود دارد و همزمان با این مبادله بزرگ گازی، تهران و عشق آباد بر روی تهاتر گاز در برابر انواع کالا و خدمات فنی و مهندسی هم به توافق نهایی دست یافته اند. در این بسته پیشنهادی ۷ بندی، شرایط احداث نیروگاه‌های برق، واحدهای پتروشیمی و پالایشگاه‌های نفت و گاز در ترکمنستان توسط شرکت‌های ایرانی و صادرات انواع کالا، تجهیزات، خدمات فنی و مهندسی با اولویت صنایع نفت و انرژی ارائه شده است.

توافق هسته ای، تسلیم شدن در برابر ایران است
رییس سابق مجلس نمایندگان آمریکا در یادداشتی در رد دفاعیات وزیر خارجه آمریکا از توافق هسته ای ایران درروزنامه واشنگتن تایمز نوشت: توافق هسته ای ایران ابدا پیروزی برای صلح نیست؛ تسلیم شدن در برابر یک دولت – به ادعای او – خطرناک است. به گزارش ایرنا ‹نیوت گینگریچ› از شخصیت های برجسته جمهوری خواه در این مطلب می نویسد: ‹جان کری ‹ وزیر خارجه آمریکا 45 سال قبل با یک خط مشی فرصت طلبانه (اوپورتونیست) ضد آمریکایی و با ادعای دروغین حکومت تامه ‹توتالیتاریانیسم› پا به عرصه سیاست گذاشت. اینک کری به خطا بی آبرویی و رسوایی را با قهرمان پروری سیاسی اشتباه گرفته است و یک سری اکاذیب را تحویل مردم آمریکا می دهد تا به نوعی اولویت سیاسی خود را در تضعیف و تسلیم شدن آمریکا توجیه کند. او در مصاحبه های مختلف تلویزیونی (تاک شو) که در طول یک هفته گذشته در دفاع از توافق هسته ای ایران ظاهر شد، در پی آن بود که خود را ‹یک صلح ساز› و در نقش رهبری این روند متجلی سازد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

بیماران «آتروفی عضلانی نخاعی» معطل پاس‌کاری وزارت بهداشت برای تدوین پروتکل‌های توزیع دارو هستند

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *