پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میز خبر

میز خبر





۳ خرداد ۱۳۹۵، ۰:۴۹

احتمال نامزدی آیت‌الله امامی کاشانی در صورت عدم کاندیداتوری آیات امینی و هاشمی برای ریاست خبرگان
انتخاب نوشت: حجت‌السلام والمسلمین محمدتقی فاضل استاد حوزه و دانشگاه گفت: به نظرمن، آیت الله هاشمی اصلا کاندیدای ریاست خبرگان نمی‌شود. آقای هاشمی هم در بدنه روحانیت سنتی نفوذ و طرفدار دارد و هم در مراجع قم. آنها، ایشان را به عنوان کسی که در کنار امام و در تاریخ انقلاب بوده قبولش دارند. آقای هاشمی، فردی است که ارزشهای ذاتی خودش را دارد و نمی توان به این سادگی حذفش کرد. عضو جامعه مدرسین قم افزود: اگر آقای هاشمی و آقای امینی نیایند، فرد بعدی که میتواند تا اندازه ای جریان اعتدال را هدایت بکند آقای امامی‌کاشانی است.
زاهدی: جبهه پایداری از لاریجانی برای ریاست مجلس حمایت می‌کند
ایلنا نوشت: نماینده مردم کرمان در مجلس دهم با بیان اینکه جبهه پایداری در حال حاضر از ریاست لاریجانی حمایت می‌کند، گفت: من فکر می‌کنم ایشان به خوبی می‌توانند مجلس را اداره کنند. حمدمهدی زاهدی با اشاره به دلایل حمایت جریان موسوم به جبهه پایداری از لاریجانی برای کاندیداتوری ریاست مجلس با وجود درگیری‌های این جریان با رئیس مجلس نهم در جریان برجام با بیان اینکه نباید این دوره را با دوره‌های قبل مقایسه کنیم، اظهار داشت: ما باید هر دوره را در درون آن دوران بررسی کنیم. زاهدی در پاسخ به سوالی در مورد دلایل اختلاف‌نظرهای عمیق جبهه پایداری با لاریجانی در زمان ریاست او بر مجلس نهم ابراز داشت: این که گفته می‌شود ما اختلاف زیادی با ایشان داشتیم، درست نیست. گاهی ما اختلاف نظرهایی نیز با هم داشتیم، اما این به این معنا نبود که ایشان را قبول نداشتیم.
آیت‌الله خاتمی: بیعت با حضرت ولی عصر(عج) جدای از بیعت با ولی فقیه نیست
میزان نوشت:آیت الله احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ولی فقیه، جانشین عام حضرت ولی عصر (عج) است و بیعت با حضرت ولی عصر (عج) جدای از بیعت با ولی فقیه نیست و بیعت با ولی فقیه هم تنها به شعار نیست.
پاسخ وزارت کشور به ادعاهای تخلف در انتخابات
ایسنا نوشت: دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: ممکن است تخلفاتی در حین برگزاری انتخابات انجام شده باشد ولی اگر این تخلفات در سرنوشت انتخابات تاثیرگذار بود، شورای نگهبان نتیجه انتخابات در تمام 207 حوزه را تایید نمی‌کرد. علی پورعلی مطلق با اشاره به اینکه برای اولین بار در تاریخ برگزاری انتخابات در کشور، نتیجه انتخابات در تمام حوزه‌ها تایید شده است، اظهار کرد: وزارت کشور و شورای نگهبان به شکایات مستند در طول انتخابات رسیدگی کردند. سیاست وزارت کشور هم در این دوره از انتخابات رعایت بی‌طرفی، قانونمداری و رعایت حق‌الناس بود.
وزیر اطلاعات دولت احمدی‌نژاد: امروز دل آمریکا برای امنیتی که ما داریم، لک زده
میزان نوشت: حیدر مصلحی رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس گفت: امروز اگر در کشوری هستیم که امنیت آن در جایگاه بلندی است تا جایی‌که دل آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها برای این امنیت لک زده است چون برای امنیت هزینه دادیم.
آیت الله هاشمی:در دفاع از خود حرفی نزنیم که برای مردم و نظام هزینه داشته باشد
خبرآنلاین نوشت: آیت الله هاشمی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:باید در برابر شانتاژ‌های خبری،با عقل و منطق و بدون اهانت به دیگران حرف خود را بزنید و با زمان شناسی به مصلحت نظام، اسلام و ایران فکر کنید.
کواکبیان: قصد تکرار مجلس ششم را نداریم
تسنیم نوشت: مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری در مشهد گفت: ما قصد تکرار مجلس ششم را نداریم و به دنبال افراط گرایی نیستیم بلکه درصدد تشکیل یک مجلس عقلانی، معتدل و در چارچوب نظام هستیم تا بتوانیم به صورت دموکراتیک و منطقی به مردم خدمت کنیم. وی درباره دستاوردهای اصلی دوره اصلاحات افزود: در این دوره مردم به آینده انقلاب و نظام امیدوار شدند و به این باور رسیدند که ‌در پرتوی دولت اصلاحات به آرمان‌های اولیه انقلاب دست یافته و در دنیا سرافرازانه زندگی کرد.
عضو جامعه روحانیت مبارز: آیت الله جنتی قبول نکرده کاندیدای ریاست خبرگان شود
انتخاب نوشت: یک عضو جامعه روحانیت مبارز گفت که آیت الله جنتی حاضر به کاندیداتوری برای ریاست مجلس خبرگان نیست. حجت‌السلام حسین ابراهیمی افزود: آنچه در این مورد شنیده ام، این است که آیت الله شاهرودی، آیت‌الله موحدی‌کرمانی، آیت‌الله امینی، آیت‌الله جنتی، آیت‌الله مومن و همچنین آیت الله هاشمی برای ریاست مطرح هستند. با این حال، خود آقای هاشمی گفتند من برای ریاست مجلس خبرگان کاندیدا نمی‌شوم.
جهانگیری: به برخی از روزنامه‌ها نگاه نکنیم بهتر است
انتخاب نوشت: اسحاق جهانگیری در مراسم معرفی دستاوردهای صنعت دارویی کشور در دولت یازدهم گفت: من امروز صبح روزنامه‌ها را خواندم و واقعاً ‌اگر به برخی از این روزنامه‌ها نگاه نکنیم بهتر است. وی افزود: آنها مطرح می‌کنند که همه نگاه دولت به آمریکا بوده، همه بار دولت بر دوش وزارت امور خارجه است و تمام تلاش وزارت امور خارجه هم برای گفت‌وگو با آمریکاست. این اظهارات آدم را کسل می‌کند. امروز من جایی آمده‌ام که یکی از کلیدی‌ترین دستاوردهای دولت در آن اتفاق افتاده است. در سه سال گذشته هر ماه دو داروی جدید تولید شده است. بخش بهداشت و درمان دستاوردهای مهمی در این سه سال داشته است.
علم الهدی: مسئولان بدانند، نیامدند یک مملکت گل‌وبلبل و مرکز عیاشی برای یک عده جفتک‌زن خوش‌گذران درست کنند
انتخاب نوشت: آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد گفت: مسؤولین بدانند، نیامدند یک مملکت گل‌وبلبل مرکز عیاشی برای یک عده جفتک‌زن خوش‌گذران درست کنند، رسالتشان فقط این نیست که بیایند یک مملکت مثل همه مملکت‌های دنیا دست‌به‌دست همه مستکبران دنیا، دست‌به‌دست همه منافقات و همه جانیان و خون ریزان تاریخ بدهند و این مملکت را اداره کنند، مسؤولان باید بدانند.
واکنش عضو حزب موتلفه به نامزدی احمدی‌نژاد
نامه نیوز نوشت: با اینکه اسدالله بادامچیان قائم مقام حزی موتلفه در مصاحبه با خبرآنلاین از معرفی نامزد حزبی در انتخابات ریاست جمهوری سال96خبرداد،یک عضو شورای مرکزی این حزب ، حرفهای متفاوتی زد. لاله افتخاری در خصوص گام سوم اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری آینده اظهار داشت: اصلاح‌طلبان قاعدتا تلاش‌شان باید بر این باشد که آگاهانه تصمیم بگیرند. وی در ادامه افزود: اگر اصلاح‌طلبان برنامه عبور از روحانی را داشته باشند قطعا شخص دیگری را مطرح می‌کنند و باید ببینیم روند کاری‌شان به چه صورت است و برنامه هدفمندی برای انتخابات ریاست جمهوری دارند. افتخاری در خصوص نگرانی اصولگرایان از بازگشت احمدی‌نژاد به عرصه انتخابات گفت: هر فردی می‌تواند در انتخابات شرکت کند و هر داوطلبی به تایید شورای نگهبان برسد، شرکت در انتخابات برایش منعی ندارد. عضو حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه برای انتخابات ریاست جمهوری تشکیلات اصولگرایی باید به جمع بندی نهایی برسد، خاطر نشان کرد: جمع بندی اصولگرایان برای انتخاب احمدی‌نژاد یا فرد دیگری برای انتخابات ریاست جمهوری، گام بعدی است.
یادداشت محمدرضا عارف به مناسبت سالگرد حماسه دوم خرداد
ایرنا نوشت: محمد رضا عارف در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت: 19سال پیش ملت فهیم ایران در دوم خرداد 76، با درک صحیح از شرایط کشور، به ویژه در عرصه بین‌الملل، دست به انتخاباتی زدند که الحق نامی برازنده‌تر از ‹حماسه› نمی‌توان بر آن نهاد. انتخاب رئیس جمهوری که نه تنها با توسعه سیاسی‌اش در طول 8 سال بر منزلت ‹ایران› و ‹ایرانی› در سراسر جهان افزود، بلکه با نگاه همه جانبه و فراگیرش در سایر عرصه‌ها، موجب پیشرفت در عرصه‌های مختلف کشورداری شد. این روز ویژگی های زیادی داشت که مهمترین آنها سهم ارزشمند و اصلی جوانان ایران اسلامی در این روز است. دوم خرداد درس‌های زیادی برای آموختن دارد. آموختیم، اراده ملت بر هر اراده دیگری پیروز می‌شود. آموختیم رای مردم حرف اول و آخر را می‌زند و رمز عبور از شب‌های طولانی، امیدواری به فرداهای روشن است. همانگونه که با امید و در ادامه حماسه دوم خرداد، حماسه 24 خرداد 92 و هفتم اسفند 94 خلق شد. بر خود واجب می دانم ضمن تبریک میلاد منجی عالم بشیریت به ملت بزرگ ایران و همه مسلمان جهان آرزو می کنم بتوانیم منتظران واقعی حضرت ولی عصر(عج) باشیم.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *