پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۳ خرداد ۱۳۹۵، ۰:۴۹

استاندار کرمان در پیامی به مناسبت کنگره
شهدای روحانی عنوان کرد
تقدیم 138 شهید روحانی
در دوران دفاع مقدس، برگ برنده‌ای در عرصه ولایت مداری استان کرمان
استاندار کرمان به مناسبت کنگره شهدای روحانی استان که سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار می شود، پیامی صادر کرد. به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان در پیام علیرضا رزم حسینی آمده است: روحانیت به عنوان مهره اصلی در عرصه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، علمی، مذهبی و بسیاری از حوزه ها همواره نقش بی بدیلی را در تحقق اهداف شهدا و آرمان های انقلاب اسلامی ایران داشته و دارند. وی بیان کرد: وجود شهدای روحانی در کشور و استان کرمان نیز نشان می دهد که این پیشتازان عرصه مذهب و فرهنگ، در جایی که کیان اسلامی را در خطر ببینند لباس مقدس روحانیت را لباس رزم می کنند و مردانه در عرصه دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی می ایستند. رزم حسینی افزود: استان کرمان نیز با افتخار تقدیم 138 شهید روحانی در دوران دفاع مقدس که در قالب لشکر 41 ثارالله و به فرماندهی سردار بزرگ اسلام، سردار سلیمانی سازمان یافته بودند، برگ برنده ای در عرصه ولایت مداری در دست دارد. استاندار کرمان اظهار کرد: همچنین دیار کریمان به وجود سرلشگر سرافراز حاج قاسم سلیمانی می بالد که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان شهید زنده نام گرفته و امروز نام او بر تارک مردانگی ها و رشادت ها در سطح بین الملل می درخشد. وی ادامه داد: در این مجال ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی، به ارواح طیبه همه شهدا درود فرستاده و علو درجات آنها در بهشت برین را آرزومندم.
گفتنی است کنگره 138 شهید طلبه و روحانی استان امروز با حضور مسئولان لشکری و کشوری و آحاد مردم شهید پرور در کرمان برگزار می شود.

بهره‌برداری از خانه «حاج آقاعلی» رفسنجان در مهرماه سال جاری
مدیر بنیاد توسعه موقوفات استان کرمان با بیان اینکه فاز اول مرمت خانه «حاج آقا علی» رفسنجان در ماه رمضان صورت خواهد گرفت، از بهره برداری نهایی این بنا در مهرماه امسال خبر داد. به گزارش ایسنا غلامرضا سرایداری در بازدید استاندار کرمان از روند مرمت خانه حاج آقاعلی رفسنجان اظهار کرد: عملیات اجرایی مرمت این مجموعه از آبان ماه سال گذشته آغاز شده و تاکنون حدود 80 درصد کار مرمت و بازسازی این خانه پیشرفت داشته است. وی افزود: تاکنون حدود 6 میلیارد تومان هزینه شده و کل اعتبار مورد نیاز برای مرمت و تجهیزات این بنا 20 میلیارد تومان برآورد شده است. سرایداری از اجرای طرح های توسعه ای در کنار خانه حاج آقاعلی خبر داد و گفت: مجموعه بازار، حمام، آب انبار و تالار مراسم نیز در فازهای بعدی مجموعه اجرایی می شود. وی در پایان با بیان اینکه فاز اول مرمت این بنا در ماه رمضان صورت خواهد گرفت، از بهره برداری نهایی خانه حاج آقاعلی در مهرماه امسال خبر داد.

توسعه دو هزار و 244 هکتاری باغ‎های جنوب کرمان
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: در سال گذشته حدود دو هزار و 244 هکتار توسعه باغ‎ها نسبت به سال 93 انجام شده است. به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، اسلام شاهرخی اظهار داشت: باغ‎های این منطقه دارای سطح زیر کشت 80 هزار و 82 هکتار و تولید بیش از 756 هزار تن است. وی عمده باغ‎های جنوب کرمان را شامل باغ‎های مرکبات، نخیلات، گونه‎های سردسیری و انواع کشت‎های گلخانه‎ای دانست و بیان داشت: در سال گذشته حدود 2 هزار و 244 هکتار توسعه باغ‎ها نسبت به سال 93 انجام شده به طوری که سطح زیر کشت آن به بیش از 80 هزار هکتار رسیده است. شاهرخی با اشاره به اینکه توسعه باغ‎ها بیشتر با افزایش کشت ارقام پسته، مرکبات، نخیلات، انگور یاقوتی، انار، انبه و گونه‎های دارویی صورت گرفته است، تصریح کرد: در سال گذشته حدود 756 هزار و 114 تن محصول باغی در این منطقه تولید شده است.

جشن گلریزان در ۱۰ شهرستان کرمان برگزار می شود
رئیس کل دادگستری استان کرمان از برگزاری جشن گلریزان در ۱۰ شهرستان دارای زندان استان کرمان همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) خبر داد. به گزارش مهر، یدالله موحد در نشست هیئت مدیره ستاد دیه استان کرمان اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان جشن های گلریزان در شهرستان های استان کرمان برگزار می شود. وی هدف از برگزاری جشن های گلریزان را جذب کمک های خیران به منظور حمایت مالی از محکومان مالی جرائم غیرعمد عنوان و تصریح کرد: با مشارکت خیران زمینه آزادی و رهایی جمعی از مددجویان فراهم می شود. موحد خواستار همکاری دستگاه قضائی، روسای زندان‌ها، فرمانداران، ائمه جمعه و جماعات با ستاد دیه برای این منظور شد و اظهار کرد: با تشویق و ترغیب خیران برای یاری افراد گرفتار در زندان بیاییم و ضمن آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، جایگاه استان کرمان را در این زمینه بهبود ببخشیم. رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: اول تیرماه مصادف با میلاد امام حسن مجتبی (ع) به صورت همزمان در ۱۰ شهرستان استان کرمان دارای زندان، جشن گلریزان برگزار می شود.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *