پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | جشن سه سالگی طنز اینترنتی «دکتر سلام» چند مهمان کرمانی داشت حضور 2 نماینده کرمان در جشن هجمه به دولت

جشن سه سالگی طنز اینترنتی «دکتر سلام» چند مهمان کرمانی داشت حضور 2 نماینده کرمان در جشن هجمه به دولت





۳ خرداد ۱۳۹۵، ۰:۴۸

جشن سه سالگی طنز اینترنتی «دکتر سلام» چند مهمان کرمانی داشت
حضور 2 نماینده کرمان
در جشن هجمه به دولت

جشن سه سالگی برنامه طنز اینترنتی «دکتر سلام» روز پنج شنبه با حضور چهره های اصولگرا در تالار وزارت کشور برگزار شد. در این جشن محمدرضا پورابراهیمی و محمد مهدی زاهدی دو نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و سید محمد حسینی وزیر ارشاد دولت احمدی نژاد هم حضور داشتند.
سه سالگی طنزی با چاشنی تخریب
احتمالا نامش به گوش شما هم خورده. نام یک برنامه طنز اینترنتی که سیاستش نقد عملکرد دولت است. نقدی که رسانه های اصلاح طلب و حامی دولت آن را تخریب می دانند. تلقی ای که چندان بیراه هم نیست. طنز اینترنتی «دکتر سلام» از سی ام فروردین ماه سال 92 و به بهانه انتخابات ریاست جمهوری آن سال توسط خبرگزاری دانشجو منتشر شد. کارگردانی این طنز اینترنتی که از برنامه «صرفا جهت اطلاع» واحد خبر صدا و سیما الگو برداری کرده، برعهده سید علی صدری‌نیا می باشد. صدری نیا که از سال 89 کار خود را در خبرگزاری دانشجو شروع کرده از اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه تهران بوده است. او البته در یک مصاحبه گفته که تا قبل از سال 88 سعی می کرده برای تاثیرگذار بودن بر اطرافیان بصورت خیلی نشاندار عضو بسیج نباشد اما اتفاقات آن سال باعث شده تا فعالیت هایش در بسیج را گسترده و علنی تر کند.
صدری نیا بارها در اظهاراتش نشان داده که اصلا میانه خوبی با دولت ندارد. او به روزنامه تنروی «وطن امروز» گفته بود: «تیم مذاکره‌کننده جدید (تیم مذاکره کننده دولت روحانی) نشان داده که هر چیزی فروشی است!» او در ادامه مصاحبه هم گفته که « ببینید ما در این دوران (دولت روحانی) دقیقا علم هسته‌ای و فناوری هسته‌ای‌مان را دادیم و به جای آن 8 میلیارد دلار گرفتیم! دیگر قضاوت با خودتان.» صدری نیا با انتقادات فراوان نسبت به دولت، تاکنون 118 برنامه با نام «دکتر سلام» منتشر کرده است و پنج شنبه گذشته هم جشن تولد سه سالگی این برنامه را در تالار وزارت کشور برگزار کرد. جشنی که همانند جشن تولد یک سالگی و دو سالگی این برنامه، با حضور چهره های سیاسی اصولگرا برگزار شد و انتقاد از دولت در آن موج می زد. تنها تفاوت جشن سه سالگی با دو جشن قبلی، نترکاندن بادکنک بنفش بود. در جشن های دو سالگی و یک سالگی «دکتر سلام» بادکنک هایی با رنگ بنفش را می ترکاندند که در مراسم امسال خبری از این کار نبود اما انواع و اقسام هجمه ها به دولت دیده شد.
میل اصولگرایان معتدل به تندروی
به مانند سال های قبل در این جشن چهره های اصولگرای منتقد دولت حضور داشتند. البته اگر در جشن های تولد پیشین افرادی همچون رسایی و حداد عادل که از اصولگراهای تندرو محسوب می شدند، حضورشان جلب توجه می کرد، این بار در فاصله یک سال مانده به انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم و یک هفته مانده به شروع به کار مجلس دهم که اکثریتی حامی دولت دارد، حضور اصولگرایان معتدلی همچون محمدباقر قالیباف شهردار تهران و احمد توکلی نماینده مجلس نهم خودنمایی می کرد. پرویز داوودی، عباسعلی کدخدایی ، محمدجواد لاریجانی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی،حسن عباسی، محمدحسین صفار هرندی، سردار محمدحسین نجات، سعید قاسمی، حسین شریعتمداری، ابراهیم کارخانه‌ای، سردار فدوی و پسر سردار شهید ناظری از جمله دیگر مهمانان و سخنرانان این مراسم بودند.
حضور سه کرمانی در جشن هجمه به دولت
از نکات قابل توجه برای کرمانی ها، حضور و سخنرانی محمدرضا پورابراهیمی و محمد مهدی زاهدی دو نماینده مردم کرمان و راور در مجلس نهم شورای اسلامی در جشن سه سالگی دکتر سلام بود. این دو نماینده برای مجلس دهم هم توانستند رای مردم کرمان را کسب کنند. دیگر کرمانی حاضر در این جشن هجمه به دولت، سید محمد حسینی وزیر ارشاد دولت احمدی نژاد بود که در جشن تولدهای دو سالگی و یک سالگی هم حضور داشت.
کرمانی ها چه گفتند؟
محمد مهدی زاهدی در این جشن گفت: هر زمان در جمع شما هستم، غرورمند می شوم. خوشحالم از این که شما فرزندان انقلابی پای ارزش‌ها ایستاده‌اید. وی افزود: در کمیسیون بررسی برجام، روزها و لحظات سختی بر ما گذشت. فشار روی ما بود، تا آن طوری که دیگران دوست دارند درباره برجام قضاوت کنیم. اسم نمی‌برم. یکی از این آقایان چند بار اسمش در اینجا برده شد، با من خصوصی صحبت کرد و تطمیع کرد اما ما محکم ایستادیم و گزارش کارشناسی دقیق دادیم. یکی از آن آقایان گفت: چه اشکالی دارد؟ رهبری تولید سلاح را ممنوع کردند. رفتن غربی‌ها به مراکز نظامی آنان را دلگرم می‌کند! پورابراهیمی اما در این جشن تنها به بیان یک خاطره پرداخت. وی گفت: در ایام انتخابات مراسم ختم فردی دعوت بودم. ایشان درخواست سخنرانی داشتند. جمعیت مسن بودند. دیدم یک گروه جوان وارد شدند. امیدوار شدم؛ برایشان نیم ساعتی صحبت کردم. مجری برنامه گفت تشکر می‌کنم از همه و خصوصاً از ناشنوایان جوانی که در مجلس حاضر بودند؛ فهمیدم آن جماعت جوان ناشنوا هستند! سید محمد حسینی هم در این جشن به خواندن شعری طنز اکتفا کرد.
از هو شدن آیت الله هاشمی تا تمسخر برجام
از دیگر اتفاقات مهم این جشن، هو کردن آیت الله هاشمی بود. محمد جواد لاریجانی در سخنان انتقادی خود گفت که «آقای هاشمی اخیرا گفته‌اند کسانی که با برجام موافق نیستند اگر توفیقات برجام منتشر شود رسوا و بی‌آبرو می‌شود، ما که بی‌سواد بودیم حالا بی‌آبرو هم می‌شویم»؛ آوردن نام هاشمی رفسنجانی باعث شد که حضار آیت الله هاشمی را هو کنند. در این جشن همچنین یکی از عوامل دکتر سلام با عینک دودی که بر چشم زده بود روی سن آمد و گفت که سه عدد کرم ضدآفتاب برجام فقط هزار تومان؛ مجری به او گفت ما که آفتابش را ندیدیم تا حالا بخواهیم کرمش را بخریم. در ادامه مراسم مجری با بیان اینکه یکی از برکات برجام این بود که رئیس‌جمهور به ایتالیا و فرانسه سفر کردند و حجم زیادی خرید انجام دادند و هواپیما و خط هواپیما را از رکود نجات داده و با پژو قرارداد بستند ما تصمیم گرفتیم که برای مراسم امروز از رئیس جمهور فرانسه دعوت کنیم تا خودش را به مراسم برساند اما او تشکر کرد و فقط پیام ویدئویی را برای ما فرستاد! در این پیام ویدئویی که فریدون برادر رئیس جمهور نیز در کنار اولاند قرار داشت، رئیس جمهور فرانسه گفت ما از ایران تشکر می‌کنیم که کلی با ما قرارداد بست و با ما خوش‌رفتاری کرد و ترجیح داد که جای اقتصاد ایران، اقتصاد ما را رونق ببخشند. مجری برنامه در ادامه مجددا از آیت الله هاشمی انتقاد کرد. وی گفت که مورد داشته‌ایم که طرف قدرت اداره خانواده‌اش را نداشته اما صحبت از مدیریت کشور می‌‌کند؛ پسرش به لندن می‌رود اما از شیر فلکه نفت سردرمی‌آورد و زمانی هم که به اوین می‌رود حاج آقا به او می‌گوید دوباره برگرد و به مردم خدمت کن! این سخنان مجری با خنده و تشویق حضار همراه بود. همچنین مجری تاکید کرد دختر حاج آقا که وسط فتنه رفته بود تا ساندویچ بخورد این بار از خانه بهایی‌ها سردرآورد حتما به آنجا رفته تا غذای خانگی بخرد. علاوه بر این رفتارهای تخریبی، اکثر سخنرانان از دولت انتقادات شدیدی کردند. از جمله حسین شریعتمداری مدیرمسئول کیهان که گفت: از دولت می خواهم یکی از دستاوردهای برجام را بگوید. قالیباف شهردار تهران هم با کنایه به دولت گفت: اگر برخی با کلیدشان نتوانستند مشکلات کشور را حل کنند، برای کلیدشان قفل درست نکنند. این ها گوشه ای از تخریب دولت و حامیانش در جشن تولد سه سالگی طنز «دکتر سلام» است که نشان می دهد این طنز برخلاف ادعای سازندگانش، چندان بی طرف هم نیست.
منتخب مردم بم برای مجلس دهم: صحبت علیه برجام که کشور را نجات داده درست نیست
منتخب مردم بم برای مجلس دهم در ارتباط با تخریب برجام در جشن تولد سه سالگی «دکتر سلام» به «پیام ما» گفت: من با هرکسی که مخالف برجام باشد، مخالفم. حبیب الله نیکزادی پناه افزود: برجام ملت را نجات داد. رهبری هم از دولت و برجام حمایت کرده است، حال نمی دانم چرا برخی با برجام مخالفت می کنند. وی با اشاره به تخریب برجام توسط برخی جریانات سیاسی اظهار داشت: صحبت علیه دولت و برجام که کشور را از برخی مسائل نجات داده درست نیست.
فعال سیاسی:
می خواهند مردم را از دولت ناامید کنند
یک فعال سیاسی هم در این ارتباط به «پیام ما» گفت: دولت با تدبیر برجام را به هدف رسانده اما دولت یک شعار دیگر هم داشت و آن شعار امید بود. محمدرضا فرح بخش افزود: روحانی مجبور است امید را به جامعه پمپاژ کند. چرا که تمام تلاش منتقدین دولت ناامید کردن مردم از تحقق وعده های دولت است و دولت باید عزم خودش را برای دادن امید به مردم انجام دهد. وی درباره حضور دو نماینده کرمان و راور در این جشن هم اظهار داشت: مجلس هم بخشی از این موضوع است که باید در امیدواری طرفدارانشان نقش بازی کنند تا این همبستگی علیه دولت کم رنگ شود. حالا اگر دو نماینده اصولگرا داریم، شش نماینده نیز از لیست امید داریم پس لیست امید توان بیشتری برای بازی کردن نقش خود دارد. این فعال سیاسی با بیان اینکه لیست امید برای امیدواری باید تمام توان خود را به کار گیرد تصریح کرد: بعد از تدبیر باید امید امتداد یابد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *