سایت خبری پیام ما آنلاین | معاون مدیر کل دفتر مدیریت مصرف توانیر کشور در کرمان: امکان بهینه سازی مصرف برق برای مشترکین خانگی وجود دارد

معاون مدیر کل دفتر مدیریت مصرف توانیر کشور در کرمان: امکان بهینه سازی مصرف برق برای مشترکین خانگی وجود دارد





۳ خرداد ۱۳۹۵، ۰:۴۵

معاون مدیر کل دفتر مدیریت مصرف توانیر کشور در کرمان:
امکان بهینه سازی مصرف برق برای مشترکین خانگی وجود دارد

نشست هم اندیشی اصحاب رسانه و شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان عصر چهارشنبه با حضور مدیرعامل شرکت توزیع نیرو برق شمال استان، معاون مدیر کل دفتر مدیریت مصرف توانیر کشور، معاون فروش و خدمات مشترکین نیروگاه برق شمال استان و مدیر دفتر مدیریت مصرف برق شمال استان برگزار شد.
معاون مدیر کل دفتر مدیریت مصرف توانیر کشور در این نشست با اشاره به وضعیت پیک بار شبکه کشور در سال 94 گفت: در سال گذشته حداکثر دیماند مصرفی 50 هزار و 177 مگا وات بوده است و پیش بینی می کنیم که در تابستان امسال بیش از 54 هزار مگا وات پیک مصرفی کشور باشد. همچنین با توجه به شرایط موجود کشور، پسا برجام، اقدامات دولت و همچنین گرم شدن کره زمین که ایران خارج از این قاعده نمی باشد، برق مصرفی کشور به 50 هزار و 500 مگا وات در سال جاری خواهد رسید. علیرضا احمد یزدی با اشاره به افزایش مصرف برق در تابستان سال جاری اظها داشت: برای تولید 4 هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی، 14 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است در حالی که مشترکین می توانند 30 تا 40 درصد صرفه جویی داشته باشند.
وی افزود: یک درصد از مشترکین برق، مشترکین صنعتی می باشند که 34 درصد مصرف برق را به خود اختصاص داده اند. صنایع کشور در سال گذشته 1500 مگاوات برق مصرف کرده اند. معاون مدیر کل دفتر مدیریت مصرف توانیر کشور تصریح کرد: 27 میلیون مشترکین خانگی کشور، سهم انرژی مصرفی آنها 32 درصد بود که تحقیقات نشان داده است 50 درصد امکان بهینه سازی مصرف برق برای مشترکین خانگی نیز وجود دارد. احمد یزدی گفت: با کشورهای همسایه تبادل برق داریم نه صادرات، تبادل برق به اینگونه می باشد که در برخی از ایام و ساعات شبانه روز صادرات و در برخی ساعات واردات برق از کشورهای همسایه داریم به طوری که در فصل تابستان صادرات برق ما به حداقل می رسد زیرا معتقدیم که اولویت با مردم کشور می باشد.
وی با تاکید بر اینکه تلفات غیر فنی با اطلاع رسانی و فرهنگسازی می تواند روند نزولی داشته باشد، گفت: در تلفات بخش فنی در 3 سال گذشته از 20 درصد به 11 درصد کاهش تلفات داشته ایم که چشم انداز سال جاری این است که این تلفات به کمتر از 10 درصد نزول پیدا کند. احمد یزدی با اشاره به جلوگیری از استفاده لامپ های رشته ای با توان 40 وات از سال گذشته اظهار داشت: اقدامات قابل توجهی در سه سال گذشته در خصوص استفاده از انرژی خورشیدی صورت گرفته است. اما به دلیل هزینه بالای تولید آن (به ازای هر یک کیلو وات 10 میلیون تومان ) مردم استقبال زیادی نمی کنند که در این راستا به کاهش قیمت پنل های خورشیدی برای افزایش انگیزه مردم گام بر خواهیم داشت.
کاهش مصرف 19.6 مگاواتی در بخش
تعمیرات صنایع
معاون فروش و خدمات مشترکین نیروگاه برق شمال استان نیز در این نشست گفت: بیش از 10 سال است که نیروگاه توزیع برق شمال استان با صنایع و کشاورزان در جهت استفاده از پتانسیل ها و قابلیت های آنها در کاهش انرژی مصرفی هم اندیشی دارد تا در تابستان ها خاموشی نداشته باشیم.
علی افتخاری اظهار داشت: در سال گذشته بواسطه همکاری صنایع و کشاورزان 2 هزار و 200 مگا وات کاهش پیک در کشور داشته ایم که استان کرمان از این مهم مستثنی نبوده، بطوریکه در سال 93، در مدیریت پیک مصرف رتبه اول کشور و در سال گذشته رتبه سوم را به خود اختصاص داده است. وی با اشاره به تعامل با صنایع استان در دو بخش، تصریح کرد: تعامل به این صورت است که در بازه زمانی که صنایع به تجهیز و تعمیر سیستم های خود می پردازند خواسته شد که این کار را از 15 خرداد تا 15 شهریور قرار دهند. افتخاری افزود: در سال گذشته از بخش تعطیلی صنایع به دلیل تعمیرات، 19.6 مگاوات و در بخش ذخیره عملیاتی 16.6 مگاوات کاهش مصرف داشته ایم.
همچنین مدیر دفتر مدیریت مصرف برق شمال استان در این نشست با اشاره به استفاده از روش های گوناگون برای فرهنگسازی در مصرف برق گفت: جدیدترین آن با همکاری دفتر علمی فناوری ریاست جمهوری ساختمان اولین نیروگاه برق استان کرمان بازسازی و به موزه سیر و تحول برق استان تبدیل گشته است. رسول عبدالهیان اظهار داشت: در این ساختمان دفتری وجود دارد که ایده ها و طرح های نو هموطنان را در ارتقای سطح کیفی و کمی و همچنین مصرف بهینه برق را می پذیرد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *