سایت خبری پیام ما آنلاین | فرمانده مرزبانی ناجا در کرمان از فعالیت های گروه تروریستی جیش العدل خبر داد: تروریست‌های ناکام

فرمانده مرزبانی ناجا در کرمان از فعالیت های گروه تروریستی جیش العدل خبر داد: تروریست‌های ناکام





۲ خرداد ۱۳۹۵، ۲۱:۱۴

فرمانده مرزبانی ناجا در کرمان از فعالیت های گروه تروریستی جیش العدل خبر داد: تروریست‌های ناکام

فرمانده مرزبانی ناجا در آیین گرامیداشت شهید منصور توحیدی که با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان، فرمانده انتظامی استان کرمان و جمعی دیگر از مسئولان در کرمان برگزار شد از برنامه‌های گروهک تروریستی جیش العدل برای کرمان خبر داد.
خبری که تأیید شد
چندی پیش بود که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی موبایلی خبری مبنی بر برنامه‌های ویژه گروهک تروریستی جیش العدل برای کرمان نشر می‌شد. در این پیام از قول یکی از فرماندهان نظامی ایران آمده بود: گروهک تروریستی جیش العدل 14 انفجار را طی یک ماه در سطح کشور به‌ویژه استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان برنامه‌ریزی کرده بود. این خبر اگرچه ناقص بود اما صحت داشت که در شبکه‌های موبایلی قسمت دومش نیامده بود. خبر فوق قسمتی از گفته‌های سردار حبیبی به باشگاه خبرنگاران بود و وی در ادامه جمله فوق گفته بود: با کار اطلاعاتی دقیق، سه عضو این گروهک تروریستی با وجود آموزش‌های مختلف سرویس‌های جاسوسی بیگانه دستگیر شدند. حالا پس از گذشت یک هفته از این صحبت سردار حبیبی، فرمانده مرزبانی ناجا هم این خبر را تأیید کرد. سردار سرتیپ قاسم رضایی دیروز به‌منظور شرکت در آیین گرامیداشت شهید توحیدی به کرمان آمده بود. شهید توحیدی متولد 1358 است که در سال 80 به استخدام نیروی انتظامی درآمد و در یگان‌های عملیاتی مرصاد و مرزبانی خدمت کرد و حدود 2 هفته پیش در درگیری با گروهک جیش العدل در شرق ایران به درجه رفیع شهادت نائل شد.
سه نفر دستگیر شدند
در این درگیری‌ها که در اواخر ماه رمضان رخ‌داده بود سه نفر از اعضای گروهک تروریستی توسط نظامیان ایران دستگیر شدند. به گزارش خبر آنلاین و ایرنا فرمانده مرزبانی ناجا دراین‌باره گفت: نیروهای مرزبانی کشور در شب 24 ماه رمضان افطار کردند درحالی‌که خبر داشتند گروهکی قصد ورود دارد اما نمی‌دانستند از کجا وارد خواهند شد، یک مؤمن روزه‌داری که افطار کرده و پای دیده‌بانی بود ورود آن‌ها را رصد کرده و آن‌ها را دیده بود که چه زمانی از مرز پاکستان وارد شدند. سردار رضایی افزود: پس از اعلام موضوع به فرماندهان مرزبانی، آرایش نظامی گرفته شد و تاکتیک‌ها برنامه‌ریزی شد و پس از دو ساعت درگیری، سه نفر از اعضای این گروهک دستگیر شدند که دو نفر از این افراد مجروح بودند و نفر دیگر سالم دستگیر شد.
هدف جیش العدل ناامنی گسترده در جنوب شرق کشور بوده است
آن‌طور که سردار رضایی گفته جیش العدل قصد داشته در جنوب شرق ایران ناامنی‌های گسترده‌ای را ایجاد کند و ایران این موضوع را از طریق بازجویی‌ها فهمیده است. سردار رضایی گفت: در بازجویی از این افراد که آموزش‌دیده بودند و قصد عملیات انتحاری داشتند، مشخص شد که هدف دیکته شده از سوی استکبار به آن‌ها ناامن کردن منطقه جنوب شرق کشور بوده است. وی یادآور شد: شهید توحیدی که در این عملیات به شهادت رسید در30 متری مواضع اعضای این گروهک بود. وی افزود: : 140 چاشنی نوری، صوتی، زمانی و تله‌های مختلفی که تله در تله می‌شد از اعضای این گروهک به دست آمد. وی خاطرنشان کرد: اگر خداوند عنایت نمی‌کرد و با تلاش هم‌رزمان شهید توحیدی و فرزندان ایران اسلامی این کار اتفاق نمی‌افتاد، امروز اینجا نمی‌توانستیم بنشینیم زیرا آن‌ها منطقه را ویران می‌کردند.
برنامه‌های گروهک جیش العدل برای
کرمان و بم
مهم‌ترین قسمت سخنان فرمانده مرزبانی ناجا به‌جایی برمی‌گردد که از برنامه‌های گروهک تروریستی جیش العدل برای کرمان و بم پرده برداشت. سردار رضایی گفت: اعضای این گروهک تمام فنون را فراگرفته بودند و می‌توانستند حداقل 100 انفجار بزرگ را ایجاد کرده و تخریب سنگینی را به وجود آورند. وی تأکید کرد: خون پاک شهید توحیدی و تلاش سایر هم‌رزمان وی، امروز آرامش را مستقر کرده است. هدف گروهک تروریستی جیش الظلم تنها سیستان و بلوچستان نبوده و در بم و کرمان نیز برنامه‌هایی داشتند.
ایجاد ناامنی برای تأثیر بر مذاکرات هسته ای
از قرار معلوم گروهک تروریستی جیش العدل قصد داشته با ایجاد ناامنی در شرق ایران بر مذاکرات هسته‌ای هم تأثیر بگذارد. سردار رضایی دراین‌باره گفت: از یکی از آن‌ها سؤال کردم که رابطه این اقدام با مذاکره‌ای که ایجادشده است، چیست که وی گفت اگر این اتفاق می‌افتاد در میز مذاکرات تأثیر می‌گذاشت.
پاکستان بر منطقه خود اشراف داشته باشد
فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: طبق پروتکل‌ها و نشست‌هایی که داشته‌ایم، به کشورهای همسایه گوشزد کرده‌ایم که با گروه‌های تروریستی مقابله کنند و از دولت و مردم پاکستان می‌خواهیم که بر منطقه خود اشراف داشته و گروه‌هایی که در کشور آن‌ها آموزش‌دیده و تجهیز می‌شوند و به سمت مرزهای ما می‌آیند مدیریت کنند. وی تأکید کرد: این پذیرفتنی نیست که دو کشور همسایه با روابط خوب تاریخی، اما این مسائل مدیریت نشود و رسیدگی مؤثری صورت نگیرد. نمی‌گوییم دولت پاکستان با این تروریست‌ها همکاری می‌کند اما ضایعاتی را در منطقه ایجاد می‌کنند که از مردم و به‌ویژه مردم خوب منطقه بلوچستان می‌خواهیم که از دولت مطالبه کنند تا برای مقابله با این افراد اقدام کند و صرفاً به ابراز تأسف بعد از اتفاقات اکتفا نکنند. سردار رضایی تصریح کرد: نباید تنها با ابراز تأسف عبور کرد و باید اقدام کنند و ما گرای آن‌ها را می‌دهیم و قبلاً داده‌ایم. این اتفاقات به ضرر هر دو دولت و منطقه است و تنها کسی که از این نوع ناامنی سود می‌برد، استکبار است و امیدواریم باکارهای دیپلماتیک دولتمردان این بحث‌ها به نتیجه برسد. وی درباره ورود اتباع افغانی به ایران و احتمال همکاری با داعش بیان کرد: دولت افغانستان دولت مسلمانی است که بیش از 35 سال جنگ و ناامنی توسط استکبار به آن‌ها تحمیل شد و مردم رنج‌کشیده‌ای دارد که ایران میهمان‌دوست است و کسانی که به ایران می‌آیند به‌عنوان میهمان و برخی خود را شهروند ایران می‌دانند و نگاه جمهوری اسلامی به مردم افغانستان مثبت است و فکر نمی‌کنم نگاه کسی طردی باشد. رضایی گفت: ممکن است افرادی بین این‌ها وارد شوند که مشکل داشته باشند که رصد می‌کنیم و در زمان ورود، آن‌ها را دستگیر می‌کنیم و جمعی که در ایران هستند کارگر و همراهان مردم ایران، بی‌ضرر و بی‌خطر هستند.
گفتنی ست گروهک تروریستی جیش العدل یک گروه شبه‌نظامی تروریستی تندرو می‌باشد که با جمهوری اسلامی ایران به مبارزه مسلحانه می‌پردازد. این گروه بعد از نابودی گروهک تروریستی جندا…، با سازمان‌دهی تشکیلاتی‌تر برخی از اعضای آن، شروع به فعالیت و اعلام موجودی کرد. این گروه تروریستی تاکنون مسئولیت چند قتل و ترور در نواحی شرقی استان سیستان و بلوچستان را برعهده‌گرفته است و چندی پیش با داعش اعلام بیعت کرد

اعضای این گروهک تمام فنون را فراگرفته بودند و می‌توانستند حداقل 100 انفجار بزرگ را ایجاد کرده و تخریب سنگینی را به وجود آورند. هدف گروهک تروریستی جیش الظلم تنها سیستان و بلوچستان نبوده و در بم و کرمان نیز برنامه‌هایی داشتند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *