پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۳:۴۲

پیش ‎بینی برداشت 600 تن کلزا از مزارع جنوب کرمان
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: پیش بینی می شود با آغاز فصل برداشت، 600 تن محصول کلزا از مزارع این منطقه برداشت شود.
به گزارش ایرنا فرامرز رستگاری در جمع خبرنگاران افزود: 320 هکتار از مزارع این شهرستان در راستای سیاست‎ های وزارت جهاد کشاورزی و به منظور افزایش ضریب خوداتکایی تولید روغن در سال زراعی جاری به کشت دانه روغنی کلزا اختصاص یافت. وی ادامه داد: بیش از یکهزار و 250 کیلوگرم بذر هیبرید خارجی در فصل کاشت برای سطح زیر کشت موجود در منطقه جنوب کرمان تامین و به کشاورزان واگذار شد.
رستگاری خاطرنشان کرد: عملیات برداشت محصول کلزا در جنوب استان کرمان طبق تقویم زراعی از اردیبهشت سال جاری آغاز شده و تا خرداد ادامه دارد. وی بیان کرد: عملکرد محصول کلزا در جنوب کرمان با توجه به مدیریت مطلوب به‎ زراعی و مجهز بودن بیش از 50 درصد از اراضی زیر کشت به آبیاری تحت فشار مطلوب است. رستگاری گفت: بیش از 260 تن محصول کلزا تاکنون در جنوب استان کرمان تولید شده و پیش بینی می شود با توجه به میزان عملکرد تولید در واحد سطح، در پایان فصل برداشت بیش از 600 تن محصول کلزا در منطقه جنوب کرمان برداشت شود.
وی ادامه داد: شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه جنوب کرمان، محصول تولیدی کلزا را خریداری کرده و عملیات خرید این محصول تا پایان فصل برداشت ادامه دارد. رستگاری اظهار کرد: محصول کلزا به صورت تضمینی و با قیمت هر کیلوگرم 25 هزار و 300 ریال خریداری می شود.
سالانه بیش از چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در هفت شهرستان جنوبی زیر پوشش سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان تولید می شود. سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان هفت شهرستان جیرفت، کهنوج، منوجان، قلعه گنج، فاریاب، رودبار جنوب و عنبرآباد را زیر پوشش دارد.

20 عنوان کتاب دفاع مقدس در کرمان رونمایی می شود
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان گفت: 20 عنوان کتاب دفاع مقدس از جمله دو کتاب مهم نقش کرمانی ها در عملیات های فتح المبین و بیت المقدس سوم خرداد سال جاری در کرمان رونمایی می شود.
به گزارش ایرنا سرهنگ پاسدار محمدمهدی ابوالحسنی در نشست خبری افزود: 9 عنوان از کتاب هایی که به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در کرمان رونمایی می شود در حوزه کودک نوشته شده است.
وی با اشاره به اینکه هزار کرمانی در عملیات بیت المقدس شهید و زخمی شدند گفت: تفاهم نامه طرح تدوین نقش پنج اداره استان کرمان در دفاع مقدس، سوم خرداد سال جاری در شورای اداری این استان امضا خواهد شد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان افزود: طرح تدوین دایره المعارف دفاع مقدس استان به عنوان پروژه ای بزرگ، سوم خرداد در نشست شورای اداری آغاز می شود.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *