پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | استاندار کرمان: کویر کرمان، الماس کویرهای جهان است

استاندار کرمان: کویر کرمان، الماس کویرهای جهان است





۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۳:۳۸

استاندار کرمان:
کویر کرمان، الماس کویرهای جهان است

استاندار کرمان گفت: کویر کرمان یکی از الماس های کویری در جهان است. به گزارش ایسنا علیرضا رزم حسینی در همایش ملی آمایش دفاعی- امنیتی مناطق کویری و بیایبانی ایران با رویکرد توسعه، دفاع و امنیت پایدار با اشاره به اهمیت توجه همه جانبه به کویر اظهار کرد: استان کرمان اگر چه به ظاهر استانی کاملا کویری به نظر می رسد اما به عنوان پهناورترین استان کشور دارای ذخایر معدنی سرشار،25 درصد باغات کشور و چندین هزار اثر تاریخی که برخی از آنها ثبت جهانی شده اند.
وی با اشاره به اینکه همواره علاقه به توسعه کویر باید مد نظر مسئولین کشور باشد گفت: کویر کرمان دارای ظرفیت های اقتصادی، معدنی، گردشگری و حتی علمی است که ما از آغاز دولت تدبیر و امید از یکی از گروه های مشاور خواستیم ظرفیت های اقتصادی این منطقه را شناسایی نماید تا بتوانیم در مسیر توسعه اقتصادی کویر گام های موثری برداریم و با کمک بخش خصوصی این گام ها را عملیاتی نماییم.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه در روزگاران قدیم کرمان شاهراه اقتصادی شرق کشور بود و صادرات و واردات کشور به شرق آسیا را در خود داشته است، گفت: متاسفانه در قرن اخیر به علت کم توجهی به کویر این منطقه جایگاه خود را تا حد زیادی از دست داده است و امروزه این ذهنیت وجود دارد که کویر محل عبور و مرور اشرار و انتقال مواد مخدر و حتی برخی گروهک های خطرناک است. وی این کم توجهی را به علت نبودن متولی واحد برای کویر دانست و تاکید کرد: با توجه به اینکه طرح جامع کویر با نگاه اقتصادی هنوز تدوین نشده است و باید بر اساس یک طرح جامع در بخش گردشگری، ورزش های کویری، بیابانگردی و کویر نوردی از ظرفیت های بی نظیر کویر حد اکثر استفاده را نمود. رزم حسینی با معرفی کلوت های کویر شهداد به عنوان یک پتانسیل عظیم جذب گردشگر و کویر نورد، آن را الماس کویر های جهان دانست و گفت:منطقه کویر کرمان می تواند به عنوان الگوی اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شود و ما برای تحقق این مهم به دنبال تاسیس سازمان عمران کویر با ورود بخش غیر دولتی هستیم.
وی کویر را نه تنها تهدید برای استان کرمان ندانست بلکه تاکید کرد: با توجه به گستره کویری که در کشور وجود دارد باید بتوانیم با ظرفیت سازی و استفاده از الگوی اقتصادی مناسب، تا حد زیادی فقر موجود در این مناطق را تعدیل نماییم. استاندار کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان همچنین از این موهبت برخوردار است که در 30 کیلومتری کویری منطقه، ارتفاعات سیرچ را داراست که در بیشتر فصول سال پوشیده از برف است و ظرفیت های ورزش های زمستانی را هم داراست و آن داشته تا بیش از پیش به شناسایی و استفاده از این مناطق در جهت توسعه اقتصادی و فرهنگی استان بپردازیم.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *