سایت خبری پیام ما آنلاین | خبر

خبر





۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۲:۱۰

آیفون 7 شاید پیچیده تر از آن باشد که فکر می‌کنیم
همیشه پیش از معرفی رسمی آیفون‌های اپل، اخبار و شایعات فراوانی در مورد آن‌ها می‌شنویم. آیفون ۷ نسل بعدی تلفن‌های هوشمند اپل خواهد بود و هنوز زمان نسبتا زیادی تا معرفی آن باقی مانده، ولی با اینحال سیل شایعات و اخبار در مورد این دستگاه تقریبا هر روز ادامه دارد. بنا به جدیدترین گزارش‌ها، ظاهرا آیفون ۷ پیچیده‌تر از آن است که فکر می‌کردیم.بر اساس شایعات و تصاویری که تا کنون از آیفون ۷ منتشر شده، می‌توان گفت که نسل جدید آیفون، نسبت به مدل‌های پیشین خود تفاوت‌های زیادی خواهد داشت. در حقیقت در دل این دستگاه علاوه بر بروزرسانی‌هایی که معمولا نسبت به مدل‌های قبلی اعمال می‌شود، تا کنون مورد خاصی اعلام نشده که بتوان گفت توسط اپل به آیفون جدید اضافه خواهد شد. البته خبرهایی در مورد دوربین دوگانه و حذف جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون در این محصول منتشر شده که نمی‌توان با اطمینان در مورد آن‌ها سخن گفت.در هرحال، به نظر می‌رسد اپل تغییراتی را ایجاد خواهد کرد که باعث تولید محصولی پیچیده‌تر از آیفون‌های قبلی خواهد شد. بر اساس گزارش‌های جدید، ظاهرا تامین کنندگان اپل از جمله فاکس‌کان و پگاترون، هر دو در حال جذب نیروی کار جدیدی هستند که قادر به تولید آیفون‌هایی پیچیده‌تر باشند.
به نظر می‌رسد آیفون ۷ آنقدر پیچیده خواهد بود که فاکس‌کان و پگاترون از چندین ماه قبل از معرفی و عرضه آن اقدام به استخدام نیروی کار حرفه‌ای کرده‌اند. همانند سال‌های گذشته، تولید و ساخت هر مدل از آیفون چالش‌های خاص خود را برای تولیدکنندگان آن دارد اما همانطور که اشاره شد، شایعات خبر از تغییرات جزئی در آیفون ۷ می‌دادند و حال با توجه به استخدام نیروهای بیشتر توسط فاکسکان مشخص نیست که دلیل این کار چه بوده و چالش‌های پیش رو در کدام بخش تولید آیفون ۷ هستند.بر اساس شایعات مختلف، انتظار می‌رود آیفون ۸ در سال ۲۰۱۷ تغییرات زیادی از نظر طراحی و امکانات داشته باشد. در برخی از خبرها اعلام شده که آیفون سال آینده، بالاخره از فناوری شارژ بی‌سیم نیز بهره می‌برد و صفحه‌نمایش آن نیز تماما شیشه‌ای خواهد بود. علاوه بر این، در آیفون ۸ احتمالا خبری از دکمه Home نخواهد بود.

اولین پیوند موفق عضو میان بیماران مبتلا به ایدز در بریتانیا
برای اولین بار در بریتانیا اعضای یک فرد مبتلا به ویروس اچ‌آی‌وی به بیماران دیگر ناقل این ویروس پیوند داده شد. خوشبختانه گیرندگان نیز در سلامت کامل به سر می‌برند. امید است با تغییر قوانین و اجازه اهدای عضو به بیماران ایدزی، میزان اهدای عضو در جامعه‌ بیشتر شود.در طول پنج سال گذشته چهار عمل پیوند عضو میان مبتلایان به ایدز در بیمارستان‌های بریتانیا انجام شده که به تازگی خبر مربوط به آن منتشر شده است. در جریان این جراحی‌ها دو کبد از دو نفر مختلف و دو کلیه از یک نفر به دیگر بیماران HIV اهدا شده است. تا پیش از این نگرانی‌های زیادی در مورد نحوه‌ی انجام پیوند و تفاوت در میزان پیشرفته بودن ویروس در بدن فرد اهدا کننده و میزبان وجود داشت که به نظر می‌رسد این فرآیند تا حد زیادی مشخص شده باشد.دکتر فورسیف مدیر بخش اهدای عضو سرویس سلامت همگانی بریتانیا، NHS، در این مورد توضیح می‌دهد:
ما به دقت تمامی اهدا کنندگان و حتی مبتلایان به ویروس HIV را مورد بررسی قرار می‌دهیم. در مورد این بیماران باید بدانیم که ویروس تا چه حد در بدن فرد پیشرفت کرده و قبل از آن چه درمان‌هایی را تجربه کرده است. پزشکان از این اطلاعات برای متعادل کردن یا کاهش ریسک عمل پیوند عضو از فرد ناقل ویروس به فردی دیگر استفاده می‌کنند. این برای اولین بار نیست که یک عمل پیوند عضو در بین بیماران ایدز انجام گرفته است. اولین بار در سال ۲۰۰۸ و در آفریقای جنوبی این عمل صورت گرفت که دو سال بعد خبر آن از طریق رسانه‌ها اعلام شد. در آمریکا و در بیمارستان دانشگاه جان اف هاپکینز نیز تجربه‌ای مشابه وجود دارد. با وجود این پیشرفت‌ها باید به قانون‌گذار‌ها فرصت داد تا در مورد اهدای عضو در میان مبتلایان به ویروس اچ‌آی‌وی قانون‌های جدیدی وضع کنند. مسلما اعضای یک فرد اچ‌آی‌وی مثبت به افراد اچ‌آی‌وی منفی پیوند داده نمی‌شود؛ ولی این امکان وجود دارد تا افرادی که ناقل ویروس اچ‌آی‌وی هستند و در لیست پیوند قرار می‌گیرند از این مزیت استفاده کنند. در نتیجه می‌توان صف‌های پیوند عضو را در بین بیماران کاهش داد. در بریتانیا در هر روز سه نفر در لیست انتظار دریافت عضو فوت می‌شوند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *