پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | نایکی کنسل آدیداس در ابهام

نایکی کنسل آدیداس در ابهام





۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۴:۳۲

نایکی کنسل آدیداس در ابهام

در حوزه ورزش آثار سوء تحریم‌ها تا آنجا عرصه را تنگ کرده بود که برای تهیه ادوات و وسایل ورزشی و حتی البسه تیم‌های مختلف نیز محدودیت‌های دست و پا گیری وجود داشت و همین سبب می‌شد که ورزش ایران مجبور به استفاده از وسایل و لباس‌های شود. فوتبال نیز از این قاعده مستثنی نبود و مشکلات تحریم فدراسیون فوتبال را وادار کرد که برای قرارداد با اسپانسر لباس‌های تیم ملی از برند معتبری چون پوما در جام جهانی 2006، به شرکت‌های متفرقه و البته بی کیفیتی چون لگیا و آل اشپورت تن بدهد. با برداشته شدن تحریم‌ها حالا فرصت‌های جدیدی پیش روی جامعه ایران قرار گرفته و همه حوزه‌ها می‌کوشند که از این فرصت‌های نورسیده بهره کافی ببرند.
مذاکره با آدیداس
محمد درخشان گفت: «برند آدیداس پیشنهادات و نقطه نظرات خودش را به آلمان فرستاده ولی هنوز در این رابطه به منظور جواب نهایی به فدراسیون فوتبال پاسخی نداده است. ما پیشنهادات خود را به آنها ارائه کرده‌ایم و خواسته‌ها و موارد خود را مطرح کردیم. حالا همه چیز بستگی به پاسخ آنها دارد و در هر شرایطی ما به برندی پاسخ مثبت خواهیم داد که شرایط مد نظر ما را فراهم کند.» وی در مورد اینکه گفته بود آدیداس طی چند روز آینده پاسخ قطعی را خواهد داد، گفت: «من هرگز چنین حرفی نزدم و ما هیچ‌گاه برای آدیداس فرصت نهایی تعیین نکردیم که آنها بخواهند پس از چند روز خاص پاسخ ما را بدهند و اصولا فرصت نهایی در مذاکرات مطرح نشده بود.» درخشان درباره سایر پیشنهادهای ارائه شده به فدراسیون فوتبال برای تامین لباس‌های تیم ملی خاطرنشان کرد: «برندهایی از ایتالیا و برند نایکی نیز خواستار همکاری با تیم ملی بوده‌اند اما پیشنهاد دیگری از آلمان در این زمینه مطرح نشده است.» وی افزود: «ما همچنان با هفت، هشت شرکتی که خواهان همکاری با فدراسیون فوتبال ایران هستند در حال مذاکره و نامه‌نگاری هستیم تا تکلیف برند حامی لباس‌های تیم ملی هرچه سریع‌تر مشخص شود. به احتمال بسیار زیاد طی چند روز آینده تکلیف اسپانسر لباس‌های تیم‌های ملی فوتبال مشخص خواهد شد.»
علاقه‌مندی نایکی
این در حالیست که ظاهرا شرکت نایکی آمریکا ابراز علاقه‌مندی کرده بود که به عنوان اسپانسر پوشاک تیم ملی در صورت لغو تحریم‌ها فعالیت کند. عباس ترابیان دبیر کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه یک ماه قبل با یکی از افراد بسیار موثر در بخش پوشاک ورزشی ملاقاتی داشتیم، گفت: «شرکت نایکی آمریکا عنوان کرده بود که علاقه‌مند است به عنوان اسپانسر پوشاک تیم ملی فعالیت کند اما به واسطه فشار دولت آمریکا به دلیل وجود تحریم‌ها نمی‌تواند در این زمینه فعالیت کند. علاوه بر این شرکت‌هایی همچون پوما، آدیداس و کاپا ابراز علاقه‌مندی کرده بودند که به عنوان اسپانسر پوشاک تیم ملی فعالیت کنند اما زمانی که قرار بود بحث جدی شود، به دلیل وجود تحریم‌ها کنار می‌کشیدند.» دبیر کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه پس از لغو تحریم‌ها هم‌اکنون باید با تامل بیشتری در رابطه با اسپانسرهای تیم ملی اقدام کنیم، گفت: «در حال حاضر تیم ملی فوتبال ایران در رتبه اول آسیا قرار دارد و با توجه به تفاهم انجام شده در سطح بین‌المللی و لغو تحریم‌ها، قطعا پیشنهادات بیشتری برای اسپانسرینگ پوشاک تیم ملی ارائه خواهد شد.»

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *