پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | نگاهی به مهمترین نقل و انتقالات امسال اروپا

نگاهی به مهمترین نقل و انتقالات امسال اروپا





۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۴:۳۱

نگاهی به مهمترین نقل و انتقالات امسال اروپا

به کوشش وصال روحیان
هر چند پائول پوگبا، مارکو وراتی و کوین ده بروین بزرگ ترین ستاره هایی هستند که در تابستان امسال می توانند بمب انتقالات باشند اما هنوز سرنوشت هیچ کدام از آنها مشخص نیست. در این میان ستاره هایی هم میان باشگاه های بزرگ رد و بدل شده اند که در اینجا به پنج انتقال بزرگ فصل تا به اینجا اشاره می کنیم:
پیتر چک
مورینیو و ونگر دشمن خونی یکدیگر هستند و این امر بر کسی پوشیده نیست اما چلسی در این تابستان بازیکنی را به آرسنال فروخت که می تواند زمینه قهرمانی توپچی ها در رقابت های فصل آینده را فراهم آورد.مورینیو هر چه خودش را به این در و آن در زد تا جلوی این انتقال را بگیرد نتوانست.تیم هایی چون پاریسن ژرمن خواهان پتر چک بودند ولی آبراموویچ مالک روسی استمفوردبریج می دانست چک و خانواده اش می خواهند در لندن بمانند و شاید به خاطر ۱۱ سالی که چک درون دروازه تیمش درخشیده بود این لطف را در حقش کرد تا در لندن بماند و او را به آرسنال واگذار کرد. چک که در۴۸۶ حضورش درون دروازه چلسی ۲۲۰ بار کلین شیت کرده با ۱۰ میلیون پوند و دستمزد هفته‌ای صد هزار پوند با قراردادی چهار ساله راهی آرسنال شد.این سنگربان ۳۳ ساله که ۳۳۳ بار با پیراهن چلسی در لیگ برتر به میدان رفته از فصل آینده پیراهن شماره ۳۳ آرسنال را بر تن خواهد کرد.کاپیتان تری پس از جدایی چک گفت او می تواند برای تیمش ۱۲ تا ۱۵ امتیاز بگیرد و آرسنال فصل گذشته با اختلاف ۱۲ امتیاز نسبت به چلسی سوم شد و این یعنی کابوسی برای آقای خاص .پس از ینس لمن، چک احتمالا بهترین دروازه بانی خواهد بود که درون دروازه توپچی ها قرار خواهد گرفت.در این سالها آرسنال هرگز دروازه بانی نداشته که مناسب رقابت در قهرمانی های بزرگ باشد اما چک با سابقه قهرمانی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان وزنه ای بزرگ برای توپچی ها خواهد بود.
رادمل فالکائو
زمانی نام او لرزه بر اندام هر مدافعی می انداخت اما ببر کلمبیایی پس از جدایی اش از اتلتیکو بیشتر شبیه گربه ای بی آزار شده و اکنون مورینیو با خدمت گرفتن او به نظر می رسد ریسک بزرگی کرده شاید او به آمارهای گذشته رادمل فالکائو دل بسته است. او در ۲۰۰ بازی‌اش برای پورتو، اتلتیکومادرید و موناکو ۱۵۵ گل زد اما داستان حضورش در منچستریونایتد فاجعه ای محض بود .مهاجم قرضی موناکو در ۲۹ بازی‌اش برای شیاطین سرخ تنها چهار گل زد. چهار گلی که ۶،۸ میلیون یورو برای منچستر آب خورد. فالکائو پس پارگی رباط صلیبی‌اش در آستانه جام جهانی برزیل هرگز بازیکن قبل نشد ودیگر از حرکات تند و تیزش در جا گذاشتن مدافعان حریف و اعتماد به نفسش برای زدن ضربات آخر دقیق خبری نیست.فالکائو مطمئنا گزینه نخست برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی چلسی نیست و آقای خاص او را برای جانشینی کاستا در مواقعی که او مصدوم است به خدمت گرفته.استمفوردبریج به گورستان مهاجمان معروف است مهاجمان گل زنی چون آندری شوچنکو و فرناندو تورس با آمدن به چلسی به مهاجمانی گل نزن تبدیل شدند اکنون باید دید آیا فالکائو افت کرده می تواند انتظارات مورینیو را برآورده کند یا خیر؟ در قرارداد او این بند وجود دارد که در انتهای فصل قراردادش می تواند دائمی شود و این می تواند بهترین انگیزه برای ستاره سابق تیم دیگو سیمئونه باشد.
باستین شواین اشتایگر
اولین بازیکن آلمانی تاریخ منچستریونایتد باستین شواین اشتایگر هافبک پرافتخار بایرن مونیخ است.اولین بار در سال ۲۰۰۶ شواینی از تمایلش برای تجربه فوتبال در تیمی غیر از بایرن مونیخ سخن گفت اما این در این تیم ماند و سرانجام امسال با قراردادی سه ساله به ارزش ۱۰ میلیون یورو به منچستریونایتد پیوست تا بار دیگر در کنار لوئیز فان خال کار کند. پپ گواردیولا، سرمربی تیم تلاش کرد تا اشتایگر را متقاعد به ماندن در بایرن مونیخ کند اما شواینی می‌خواست که در سال‌های پایانی فوتبال خود وارد تجربه جدیدی شود و بر خلاف شایعات مشکلی میان او و اشتایگر وجود نداشت.شواینی در ۱۳ سال حضورش در بایرن مونیخ ۵۰۰ بار برای این تیم به میدان رفت و ۶۷ گل به ثمر رساند.هشت قهرمانی در بوندس لیگا، هفت قهرمانی در جام حذفی و یک قهرمانی از لیگ قهرمانان از جمله افتخارات کاپیتان تیم ملی آلمان است.تجربه بالای شواین اشتایگر در کنار تجربیاتی که او از کار کردن کنار فان خال دارد می تواند مشکلات یونایتد در خط میانی را تا حد زیادی برطرف کند.حضور شواین‌اشتایگر به ماتا و هررا اجازه می دهد که بدون دغدغه کمک به خط دفاع به سمت دروازه حریف پیشروی کنند. در رقابت های فصل گذشته اکثر حملات یوناتید از جناحین شکل می گرفت.۳۸ درصد از حمله های این تیم از جناح راست، ۳۵ درصد از جناح راست و تنها ۲۷ درصد آن از عمق بود و حضور شواینی مطمئنا به بهتر شدن آمار نفوذ از عمق کمک خواهد کرد.
ایکر کاسیاس
غم انگیزترین جدایی تابستانه در سانتیاگوبرنابئو رقم خورد جایی که ایکر مقدس پس از ۱۶ سال با چشمانی اشک بار با هواداران رئال مادرید که به او عشق می ورزیدند خداحافظی کرد و به پورتو پیوست.کاسیاس که برای پنج سال متوالی به عنوان بهترین دروازه بان جهان از سوی فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار انتخاب شده می خواست در رئال بماند اما پرس او را نمی خواست تا پس از رائول، کاسیاس هم با بی مهری مسئولان مجبور به ترک این تیم شود. مصدومیت کاسیاس در دقیقه ۱۸ بازی بین دو تیم رئال مادرید و والنسیا در فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۲ آغاز داستان غم انگیز کاسیاس بود. این مصدومیت باعث شد تا باشگاه با دیگو لوپز قرارداد امضا کند و مورینیو هم پس از حضور لوپز در بازی های رئال گفت باید زودتر از اینها او را به خدمت می گرفته است.کاسیاس بهبود یافت اما مورینیو او را نیمکت نشین کرده بود.آقای خاص فراموش کرده بود که با درخشش ایکر مقدس توانست به اولین قهرمانی اش در رئال دست یابد.در فینال جام حذفی در مستایا کاسیاس به شکلی باور نکردنی ضربه اینیستا را مهار کرد و نقشی اساسی در قهرمانی تیمش ایفا کرد. با آمدن آنچلوتی تصور می شد کاسیاس دوباره دروازه بان اول رئال شود اما کارلتو هم فقط در بازی های لیگ قهرمانان او را درون دروازه قرار می داد و سرانجام هم قضیه آمدن دخه آ جدی شد تا کاسیاس راهی جز جدایی از رئال نداشته باشد.
رحیم استرلینگ
انتقال ۴۹ میلیون پوندی استرلینگ از من سیتی به لیورپول حالا سوژه رسانه های خارجی است. رحیم استرلینگ زمانی که زیر ۲۰ سال سن داشت وبه لیورپول پیوسته بود ، توانست به تیم ملی انگلیس ملحق شود آن هم زمانی که تنها ۱۹ سال سن داشت.آنجا دلها را برد و در نهایت پس از اینکه در ترکیب لیورپول جا افتاد و گلهای زیادی برای این تیم زد و حسابی بین اهالی آنفیلد محبوب و مشهور شد، با انتقالی که رخ داد و از لیورپول به منچسترسیتی رفت، تبدیل به گرانترین بازیکن انگلیسی تاریخ جزیره شد. سوال این است که آیا او پولی که بابتش داده شده را هدر خواهد داد ؟ فقط زمان جواب این سوال را می دهد. هر چند برخی عقیده دارند که ۴۹ میلیون پوند هم برای استرلینگ پول زیادی است اما در هر حال او لقب گرانترین بازیکن انگلستانی لیگ جزیره را به خودش اختصاص داد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *