پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۳:۲۱

نامه سازندگان فیلم «رستاخیز» به رئیس‌جمهور
تقی علیقلی‌زاده تهیه‌کننده فیلم «رستاخیز» از ارسال نامه سازندگان این فیلم به رئیس جمهور خبر داد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علیقلی‌زاده با انتشار متنی درباره نامه سازندگان فیلم «رستاخیز» ساخته احمدرضا درویش به رئیس جمهور توضیحاتی به این شرح ارائه کرد: «اقدام تاسف بار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در توقف اکران عمومی فیلم سینمایی «رستاخیز»، موجب حیرت و پرسش‌های فراوان درخصوص این اقدام مغایر با تدبیر و روندهای قانونی، حقوقی و شرعی شده و دامنه آن در افکار عمومی داخلی و خارجی در حال گسترده شدن است. سازندگان فیلم «رستاخیز» ضمن رعایت خویشتن داری، با ارسال نامه‌ای به حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، خواستار رسیدگی فوری ایشان به این موضوع شدند. یقینا مقام محترم ریاست جمهور که مسئولیت حفظ و صیانت از اجرای قانون اساسی (این میثاق گران سنگ انقلاب اسلامی) را برعهده دارند و تربیت یافته مکتب اهل بیت (ع) و ملبس به جامه مقدس فقاهت و شریعت محمدی (ص) هستند، نسبت به این تصمیم خسارت بار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیدگی عاجل خواهند کرد.»

رقم دارایی‌های مسدود شده ایران 150 میلیارد دلار است؟
موسسه مالیه بین‌المللی اعلام کرد، قرارداد هسته‌ای به ایران امکان دسترسی دوباره به 150 میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده‌اش و سیستم مالی جهانی را می‌دهد. به گزارش فایننشال تایمز، برداشته شدن تحریم‌های ایران احتمالا سبب افزایش تولید نفت این کشور و تقویت فشار‌های مالی بر دیگر صادرکنندگان منابع هیدروکربنی خواهد شد. موسسه رتبه‌بندی مودیز در گزارشی اعلام کرد، برآورد افزایش تولید نفت ایران به میزان یک میلیون بشکه طی یک یا دو سال «به نحو اجتناب‌ناپذیری قیمت‌ها را کاهش خواهد داد.» و اعتبار صادرکنندگان با منابع مالی ضعیف نظیر روسیه، ونزوئلا، نیجریه، بحرین و عمان را کاهش خواهد داد. مودیز در ادامه به نقل از موسسه مالیه بین‌المللی عنوان کرد، قرارداد هسته‌ای که به ایران امکان دسترسی دوباره به 150 میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده‌اش و سیستم مالی جهانی را می‌دهد، می‌تواند تولید نفت این کشور را تا سال 2017 به 4 میلیون بشکه در روز افزایش دهد. ایران به سرعت می‌تواند 30 میلیون بشکه نفت از محل ذخایر خود بر روی دریا را به بازارهای جهانی سرازیر کند و درصورتی که هیچ تقاضای متناظری وجود نداشته باشد، قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

آغاز مذاکرات ایران باغول نفتی روس‌ها
دور جدید مذاکرات شرکت ملی نفت ایران با لوک اویل به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های نفتی روسیه در مسکو آغاز شده است و پیش بینی می‌شود به زودی امکان بازگشت این شرکت به طرح توسعه میدان آذر فراهم شود. به گزارش مهر، در طول چند هفته گذشته شرکت‌های مختلف اروپایی و حتی آمریکایی همچون شل انگلیس، توتال فرانسه، انی ایتالیا، اوده، بازل، زیمنس، لینده و باسف آلمان و چند شرکت سوئیسی به منظور بازگشت به صنعت نفت و گاز ایران چراغ سبز نشان داده‌اند. با این وجود، به نظر می رسد عزم شرکت لوک اویل روسیه به منظور بازگشت به طرح توسعه میادن نفتی ایران به ویژه طرح توسعه میدان مشترک آذر در غرب کشور بیش از سایر شرکت‌های اروپایی جدی تر است. از این رو دور جدید مذاکرات شرکت ملی نفت ایران با لوک اویل به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های نفتی روسیه در مسکو آغاز شده است و پیش بینی می‌شود به زودی امکان بازگشت این شرکت به طرح توسعه میدان آذر فراهم شود.

سردار سلیمانی شهادت فرمانده عملیات سپاه بدر عراق را تسلیت گفت
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با صدور پیامی شهادت فرمانده عملیات سپاه بدر عراق را تسلیت گفت. به گزارش خبرنگار دفاعی تسنیم، سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی شهادت فرمانده عملیات سپاه بدر عراق را تسلیت گفت. در پیام تسلیت سرلشکر سلیمانی آمده است: سرزمین عراق و حرم آل‌الله به خود می‌بالد که پاسداران و محافظان دلاور، مخلص، شجاع و مؤمنی همانند فرمانده شهید ابومنتظر را در دامن خود پرورش داده که با جهاد خستگی‌ناپذیر سال‌های متمادی خود علیه جبهه استکبار و جریان ملحد تکفیری، داعشی الگو و اسوه همه مجاهدان و رزمندگان جبهه مقاومت شده است. اینجانب شهادت فرمانده مخلق و مهذب برادر عزیز ابومنتظر را به خانواده گرانقدر شهید، امام خامنه‌ای عزیز حفظه‌الله و امت انقلابی و مسلمان تبریک و تسلیت عرض نموده و اطمینان دارم که اهداف و آرمان‌های این فرمانده شهید با جهاد همرزمانش تا پیروزی نهایی جبهه حق بر باطل ادامه خواهد یافت.فرمانده نیروی قدس سپاه سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مطالب مرتبط

کیفیت سفر کم شد

نگاهی به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی درباره گردشگری داخلی

کیفیت سفر کم شد

صدای ما را بشنوید

فعالان محیط‌زیست در «دادگاه بین‌ آمریکایی» از تأثیر تغییراقلیم بر زندگی مردم می‌گویند

صدای ما را بشنوید

پلاستیک، آفتی برای حیات

شعار امسال روز زمین «متحد شدن برای آینده‌ای بدون پلاستیک» است

پلاستیک، آفتی برای حیات

نسخه پایداری در «کندوان»

معماری سنتی ایران چگونه به اقلیم توجه می‌کرد؟

نسخه پایداری در «کندوان»

معماری ایران دچار تجمل‌گرایی شده است

گفت‌وگو با فرزانه سفلایی، استاد دانشکده معماری دانشگاه همپتون ویرجینیا:

معماری ایران دچار تجمل‌گرایی شده است

در معماری پایدار از همسایه‌ها عقب افتادیم

گفت‌وگو با وحید قبادیان، معمار، مولف و استاد دانشگاه:

در معماری پایدار از همسایه‌ها عقب افتادیم

زنگ خطر غفلت از آمایش سرزمین

ترانه یلدا معمار و شهرساز در گفت‌وگو با «پیام ما» جریان معماری ایران را نقد کرد

زنگ خطر غفلت از آمایش سرزمین

مزایده کاروانسراهای ثبت جهانی مشکل قانونی ندارد

مدیرعامل صندوق توسعه و احیا:

مزایده کاروانسراهای ثبت جهانی مشکل قانونی ندارد

دستیابی مغولستان به درآمد یک میلیارد دلاری از گردشگری

دستیابی مغولستان به درآمد یک میلیارد دلاری از گردشگری

توزیع کیسه‌های پارچه‌ای با نماد یوز در یک روستای گردشگری

توزیع کیسه‌های پارچه‌ای با نماد یوز در یک روستای گردشگری

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *