پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میز خبر

میز خبر





۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۱:۳۶

تخلف چند عکس معلوم‌الحال مینوخالقی بیشتر است
یا خرید ۳۰ هزار رای در بناب؟
ایلنا نوشت: نماینده مردم شهرستان بناب در مجلس، در نامه‌ای خطاب به دبیر شورای نگهبان، با انتقاد از ردصلاحیت مینو خالقی نسبت به خرید و فروش ۳۰ هزار رای در جریان برگزاری انتخابات مجلس دهم در شهرستان بناب اعتراض کرد.
انتقاد از مصوبه مجلس نهم در تعطیلی روز شهادت امام حسن عسکری: چرا باید روز شهادت جشن گرفت؟
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:نمایندگانی که اکثر آنها روزهای آخر مسئولیت خود را می‌گذرانند،طی مصوبه ای»هشتم ربیع الاول « سالروز شهادت مظلومانه امام حسن عسکری(ع) و آغاز امامت امام زمان(عج) را تعطیل رسمی دانستند. این اقدام سطحی نمایندگان در آن راستا به حساب نمی‌آید زیرا چه دلیلی دارد که روز شهادت یک امام را که زمان عزاداری است جشن بگیریم؟ کدام آموزه اسلامی و شیعی دلیل این تصمیم است؟آیا امام راحل و رهبری انقلاب توصیه به جشن و تبریک می‌کردند؟که صدا وسیمای کشور در بخش اخبار و میز گردها با تاج گل‌های بزرگ و گران بها به استقبال این عید می‌رود؟
انتقاد نماینده آبادان از تندروی علیه هاشمی و روحانی
خبرآنلاین: نماینده آبادان که اخیرا در دور دوم انتخابات مجلس دهم از ورود به این مجلس بازماند، با ابراز تاسف از آنچه که علیه دو چهره بزرگ نظام از تریبون مجلس بیان شده، گفت: چطور درباره دو تن از کسانی که در انتخابات اخیر بیشترین رای را کسب کردند، اینگونه از تریبون مجلس قضاوت شد؟
او در ادامه سخنانش از ممنوع التصویری … هم انتقاد کرد و گفت: این چه اوضاعی است که خبرنگار اگر بخواهد همین حرف مرا روایت کن می نویسد «دهدشتی درباره رئیس دولت اصلاحات گفت». چگونه صداوسیما عکس رئیس جمهور رژیم صهیونیستی را پخش می‌کند اما عکس رئیس دولت سابق خودمان را نه؟ دهدشتی در ادامه نطقش خطاب به حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای، گفت: شما بر خلاف آموزه‌های دینی ترحمی به خانواده فوتبالیست مرحوم نکردید و درباره او آنگونه سخن گفتید.
اما درباره محکومیت حمله کنندگان به عربستان گفتید که چند نفر بازداشت شدند. آیا می‌توان امیدوار بود که روزی نام آنها را هم بگویید؟ چرا از محکومان حمله به علی مطهری چیزی نمی‌گویید؟
توصیه هاشمی رفسنجانی به سرافراز چه بود؟
رضا سلیمانی مسئول روابط عمومی مجمع تشخیص مصلخت در روزنامه شرق نوشت:به خاطر دارم اولین جلسه‌ای که آقای دکتر سرافراز پس از انتصاب به عنوان رئیس سازمان صداوسیما در یکی از جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام شرکت کرده بود، بعد از جلسه، دیدار کوتاهی با آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی داشت. از نزدیک شاهد بودم که رئیس مجمع در آن دیدار، پس از تبریک، توصیه و نصیحتی دلسوزانه داشتند که آقای سرافراز، «سعی کنید فضای بسته صداوسیما را کمی باز کنید و بگذارید صدای قاطبه مردم از این رسانه به عنوان رسانه ملی شنیده شود». اگرچه آقای سرافراز در آن دیدار با تأیید سخنان آیت‌الله قول داد که برنامه‌‌هایی برای تحقق این توصیه و نصایح ایشان دارد؛ ولی در روند کار متأسفانه در عمل شاهد رویه‌ای بودیم که به بسته‌ترشدن فضای رسانه ملی منجر شد.
روزنامه جمهوری اسلامی خطاب به فائزه هاشمی:با اشتباهاتتان، بازوهای پدر را کم توان نکنید
روزنامه جمهوری اسلامی در نقد رفتار فائزه هاشمی نوشت: آقای هاشمی رفسنجانی با درایت، صبوری، ایمان، توکل به خدا و هوشیاری سیاسی تا به امروز توانسته در این جنگ نابرابر، پیروز میدان باشد و رای دو میلیون و چهارصد هزاری انتخابات خبرگان در هفتم اسفند گذشته در استان تهران بهترین نشانه این واقعیت است و سخن بلند امام که فرمودند هاشمی زنده است چون نهضت زنده است نیز همین واقعیت را گوشزد می‌کند. با این حال، این واقعیت را نیز نمی‌توان نادیده گرفت که اگر شما همواره منضبط رفتار می‌کردید، آقای هاشمی رفسنجانی در این کارزار نابرابر، پیروزی‌های بزرگ‌تری به دست می‌آوردند. به همین دلیل، انتظار از شما خانم فائزه هاشمی اینست که برای پدرتان بازوئی توانا باشید و با اشتباهاتتان از قدرت بازوهای ایشان نکاهید.
بهروز نعمتی: من و کاظم جلالی به هیچ فراکسیونی نمی‌رویم
منتخب مردم تهران در مجلس دهم گفت که او و کاظم جلالی به هیچ کدام از فراکسیون‌ها نخواهند پیوست. به گزارش خبرآنلاین، بهروز نعمتی در لابی مجلس در جمع خبرنگاران پارلمانی قرار گرفت اما حاضر به سخن گفتن نبود. او تاکید کرد که تصمیم دارد تا پس از انتخابات هیات رئیسه مجلس سکوت کند. نعمتی در برابر اصرار خبرنگاران تنها به ذکر این نکته بسنده کرد که او و کاظم جلالی مورد هجمه های زیادی قرار گرفته اند و هیچ کدامشان به هیچ کدام از فراکسیون های امید و فراگیر نمی پیوندند.
عضو جبهه پایداری معاون دولت را «انقلابی»نما خواند
دیروز یکی از نمایندگان تندرو تهرانی که حتی صلاحیتش برای انتخابات از سوی شورای نگهبان تایید نشد، پیشنهاد عجیبی در صحن علنی ارائه داد. او در خلال طرح الزام دولت به پیگیری غرامت از آمریکا، پیشنهاد کرد که کشتی‌ها و اموال آمریکا در آب‌های مرزی ایران و تنگه هرمز توقیف شود! مجید انصاری نماینده پارلمانی دولت این پیشنهاد را علی رغم ظاهر انقلابی‌اش به زیان امنیت ملی خواند. اما نماینده تندرو دیگر تهران که او هم نه در لیست اصولگرایان جای گرفت و نتوانست از مردم پایتخت رای بگیرد، در دفاع از این پیشنهاد، خطاب به مجید انصاری گفت: شما که روزگاری مدعی خط امام بودید، الان انقلابی‌نما شده‌اید! اگر دولت به معنی خاص آن، بگذار، ما دستمان را در جیب کسانی ‌می‌کنیم که دستشان را در جیب ما می کنند.
هاشمی شاهرودی: مسئولین باید رهبری را صرف نظام سیاسی ندانند
ایسنا نوشت:نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: باید در مسائل فقهی و شرعی تحت تاثیر ولایت فقیه بود؛ چراکه فقه منهای ولایت فقیه انحرافی و در خدمت سکولار‌ها خواهد بود. هاشمی شاهرودی افزود: ر درون حوزه‌ها مسئولین باید رهبری را صرف نظام سیاسی ندانند، بلکه رهبر فکر دینی است و مرجع تقلید است، لذا حوزه‌ها باید در مسائل فقهی و شرعی تحت تاثیر ایشان قرار بگیرند و رشد پیدا کنند، چرا که در اصل، ولایت فقیه مبنای نظام است و اگر این اصل از نظام اسلامی جدا شود، همچون دولت‌های دیگر خواهد شد.
دلایل اصلی استعفای سرافراز
ایسنا نوشت: محمد سرافراز در پایان مراسم تودیع و معارفه رییس جدید سازمان صداوسیما دلایل اصلی استعفای خود را تشریح کرد. رییس سابق سازمان صداوسیما گفت: من رفتم تا صداوسیما با اقتدار و قدرت به کارش ادامه دهد. محمد سرافراز در پاسخ به این پرسش که دلیل اصلی استعفای شما پس از حضور 18 ماهه در ریاست سازمان صداوسیما چه بود؟ به این جمله اکتفا کرد که «برای یک دستمال که قیصریه را به آتش نمی‌کشند». او با بیان اینکه این جمله حرف‌های زیادی را در بر دارد، گفت: من رفتم تا صداوسیما با اقتدار و قدرت به کارش ادامه دهد. سرافراز در پاسخ به پرسش دیگری درباره‌ی تعامل کمرنگی که در مقام رییس صداوسیما با رسانه‌ها داشت نیز خاطرنشان کرد: به رسانه‌ها چه بگویم؟ معمولا مسئولان عادت دارند تا خیلی صحبت کنند. من بر همین اساس گفتم که حرف نزنم و بیشتر عمل کنم.
نوبخت: رییس جمهور از لغو کنسرت‌ها‌ ناراضی است
انتخاب نوشت: محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در مورد لغو مجوز کنسرت‌ها در شهرهای مختلف، به سخنرانی‌های رئیس جمهور و تأکید او بر نارضایتی از چنین رفتارهایی اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور در برخی سخنرانی‌های خود به صراحت مراتب نارضایتی خود را از لغو مجوزهای قانونی کنسرت‌ها بیان کرده‌اند. سخنگوی دولت افزود: انتظار داریم در خصوص کنسرت‌هایی که با مجوز انجام می‌شود، شاهد لغو آنها نباشیم چرا که آثار اجتماعی و فرهنگی سویی دارند. وی با اشاره به اینکه گاهی لغو مجوز کنسرت‌ها در مورد هنرمندانی مثل استاد ناظری که شخصیت هنری برجسته کشور هستند، اتفاق می‌افتد، گفت: اصالت و متانت برنامه‌های استاد ناظری برای همه روشن است و قطعاً مواضع رئیس جمهور در این موارد قابل تسری به همه کنسرت‌هایی است که مجوز دارند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

بیماران «آتروفی عضلانی نخاعی» معطل پاس‌کاری وزارت بهداشت برای تدوین پروتکل‌های توزیع دارو هستند

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *