پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | همدلی و همربانی دولت و ملت با طعم تدبیر وامید

همدلی و همربانی دولت و ملت با طعم تدبیر وامید





۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۵۸

همدلی و همربانی دولت و ملت با طعم تدبیر وامید

مردم با پیگیری های فراوان در کسب خبر از نتیجه مذاکرات هسته ای نشان دادند که نسبت به سرنوشت کشورشان حساسند. مذاکراتی که پس از سیزده سال حالا یا به نتیجه می رسید و یا شکست می خورد. حساسیت آنقدر بالا بود که در این روزهای آخر بودند افرادی که قید خواب شبانه را به امید رسیدن خبر خوشی از مذاکرات زدند و این شور و اشتیق نشان دهنده چیزی نیست جز همدلی و همزبانی مردم و دولت. در کنار این شور و اشتیاق مردم، مسئولان ایرانی و بخصوص مذاکره کنندگان ایرانی شاید سخت ترین مذاکره دوران کاری شان را می گذراندند.
مذاکراتی که بارها کشورهای غربی در آن حرف هایشان را عوض کردند اما مذاکره کنندگان ایرانی نه تنها در مقابل این تغییر موضع عقب نشینی نکردند بلکه با جدیت از حق ایران و ایرانی دفاع کردند. این همدلی و همزبانی وقتی بیشتر معنا پیدا می کند که از معدود دفعاتی بود هر کس با هر عقیده و طرز فکری فقط به موفقیت تیم مذاکره کننده و البته حاصل شدن توافق فکر می کرد. چه اصلاح طلب و چه اصولگرا، همه دوست داشتند این مذاکرات با خوشی به سرانجام برسد و نشانش لحظات پس از اعلام توافق هسته ای بود که شبکه های اجتماعی مثل توییتر و فیسبوک پر شد از پیام های تبریک افراد مختلف و تقریبا کسی نبود که ساز مخالف بزند.
از طرف دیگر مسئولان دولتی ایران هم که می دانستند در صورت حصول نتیجه دلخواه مردم که همان توافق بود، مردم برای برگزاری جشن هسته ای به خیابان ها می آیند و شادی را با یکدیگر تقسیم می کنند، نه تنها مانع ملت نشدند بلکه نسبت به همکاری با مردم ابراز آمادگی کردند.
سخنگوی نیروی انتظامی ابتدا از آمادگی پلیس برای حضور در کنار شهروندان در جشن توافق هسته‌ای خبر داد و وزیر کشور هم از آمادگی استانداری ها برای همکاری با مردم در برگزاری جشن خبر داد تا این همدلی و همزبانی دولت و ملت بیش از پیش به چشم آید. همدلی و همزبانی که حاصلش افزایش شور و نشاط عمومی بود. قطعا پس از توافق هسته ای نشاط عمومی در جامعه افزایش می یابد. البته این افزایش نشاط بدون توقع و دلبستگی نیست. دلبستگی از این جهت که مردم بدلیل سیاست های نه چندان درست دولت های نهم و دهم و اتفاقات عجیبی که در این دولت ها روی داد کمی نسبت به مسئولان دولتی بی اعتماد شده اند حالا با به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای و عملی شدن اصلی ترین وعده حسن روحانی، به شخص رئیس جمهور و دولت تدبیر و امید اعتماد بیشتر و در نتیجه دلبستگی پیدا می کنند.
در حالی که در ماه های اخیر برخی جریان ها سعی در ناکام نشان دادن حسن روحانی در محقق کردن وعده هایش داشتند، حصول توافق هسته ای گامی بسیار بزرگ در بازسازی اعتماد میان دولت و ملت است و بازسازی اعتماد بین مردم و دولت وجه دیگری از همدلی و همزبانی می تواند باشد.اما این افزایش نشاط عمومی توقعاتی هم در مردم پدید می آورد. در این سال ها و به سبب تحریم های ناجوانمردانه ای که بر کشورمان تحمیل کردند بسیاری از افراد بیکار شدند و افراد آماده به کار هم نتوانستند وارد بازار کار شوند.
در کنار این موضوع افزایش قیمت کالاهای مختلف باعث فشار آمدن بر مردم شد و حالا با به نتیجه رسیدن این مذاکرات مردم انتظار دارند وضعیت معیشتی و اقتصادی شان بهبود یابد. اما همین امید به بهبود شرایط بهتر از نا امیدی ست و اگر دولت بتواند در مسیری گام بردارد که این امید از دست نرود، قطعا راحت تر می تواند با همکاری مردم برنامه هایش را اجرایی کند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

گره «آب» با آرزو گشوده نمی‌شود   ‌

واکاوی چالش‌های سیاست خارجه در حوزهٔ آب و محیط زیست در گفت‌وگو با «محمدجواد ظریف»

گره «آب» با آرزو گشوده نمی‌شود ‌

گزارش یک بازی

هشتمین دورهٔ شبیه‌سازی شورای امنیت سازمان ملل متحد برگزار شد

گزارش یک بازی

سکوت پرسروصدای چند سیاستمدار شاخص

«پیام ما» نوع مواجهه روسای جمهوری پیشین با اعتراضات ماه‌های گذشته را بررسی می‌کند

سکوت پرسروصدای چند سیاستمدار شاخص

انتقاد دوباره از سند 2030

رئیس جمهوری در اجلاس سران تحول آموزش سازمان ملل خواستار اصلاح «رویکردهای سکولار در سند ۲۰۳۰» شد

انتقاد دوباره از سند 2030

تهران- مسکو؛ به‌سوی گسترش همکاری‌ها

وزیر خارجه ایران همزمان با درگذشت آخرین رهبر شوروی سابق به مسکو رفت و با وزیر خارجه روسیه دیدار کرد؛

تهران- مسکو؛ به‌سوی گسترش همکاری‌ها

دریا حریم دارد

مخالفت رئیس‌جمهوری با صدور سند برای اراضی ساحلی

دریا حریم دارد

پیشنهاد به رئیس جمهور

70 استاد حوزه جنگل در نامه‌ای به ابراهیم رئیسی الگوی جدیدی برای ادغام سازمان جنگل‌ها و محیط زیست مطرح کردند

پیشنهاد به رئیس جمهور

چاره‌جویی برای کرمان

رئیس جمهوری پس از بازگشت از روسیه، به کرمان رفت و از مناطق سیل زده بازدید کرد

چاره‌جویی برای کرمان

مردم از «رئیسی» جاده و درمانگاه خواستند

رئیس جمهوری در در دیدار با مردم شهرهای زلزله‌زده و سیل‌زده استان هرمزگان وعده داد مشکلات حل شود

مردم از «رئیسی» جاده و درمانگاه خواستند

از دریای عمان به خراسان جنوبی آب می‌آوریم

رییس جمهور در دیدار با مردم طبس:

از دریای عمان به خراسان جنوبی آب می‌آوریم

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *