پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | تحريم ها موفق نبود اما در زندگي مردم تاثير گذار بود

تحریم ها موفق نبود اما در زندگی مردم تاثیر گذار بود





۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۱۴

تحریم ها موفق نبود اما در زندگی مردم تاثیر گذار بود

رئیس جمهوری که سخنانش را با شعر «عیدانه فراوان شد، تا باد چنین بادا» آغاز کرد، به رهبری، ملت ایران و شهدای هسته ای درود فرستاد و به مردم خبر داد که دعایشان برای مذاکرات، مستجاب شده است. گزیده های صحبت های روحانی را به نقل از خبر آنلاین و ایرنا در زیر می خوانید:
دوران 12 ساله گذشته که همراه با توهماتی از سوی قدرت ها و نشر آن توهمات درمیان جامعه و افکار عمومی بود، ورق خورده و صفحه جدید آغاز شده است.
مذاکره ای پایدار و مستمر است که برای دو طرف حالت برد-برد داشته باشد.
در مذاکرات هسته ای به دنبال رسیدن به چهار هدف بودیم که امروز در توافق هر چهار هدف محقق شده است.
23 ماه مذاکره برای مراعات خط قرمزها بوده است.
در صورتی غرب می تواند با ما تعامل داشته باشد که مسیر تهدید را کنار بگذارد
در متن توافق به صراحت از آب سنگین راکتور اراک یاد شده است و این راکتور با ویژگی های مندرج در توافق تکمیل خواهد شد.
در روز اجرای توافق، تمام تحریم ها حتی تحریم های موشکی و تسلیحاتی، مالی و بانکی، بیمه ای، حمل و نقل، پتروشیمی و فلزات گرانبها به طور کامل لغو خواهد شد و نه تعلیق.
اجرای توافق نیز دو طرفه است و اگر آنها به توافق پایبند باشند، ما هم به توافق پایبندیم.
امروز روزی است که بعد از 12 سال فعالیت هسته ای ایران را به رسمیت شناختند و گفتند در زمینه تحقیقات هسته ای به ایران کمکم خواهند کرد. امروز اعلام کردند که همه تحریمها لغو خواهد شد.
بر اساس فتوای رهبری، ایران هیچگاه به دنبال ساخت بمب اتم نخواهد بود.
از ملت بزرگ ایران به خاطر ایستادگی 12 ساله در برابر انواع فشار های غلط و نابجا قدردانی می کنم.
امروز تنها مردم شیراز و اصفهان و خراسان و اهواز و… به خاطر اینکه فکر می کنند که زنجیرهای تحریم شکسته می شود خوشحال نیستند، ببلکه مردم غزه و لبنان و فلسطین هم خوشحالند. چرا که تلاش های واهی رژیم صهیونیستی در 23 ماه گذشته به نتیجه نرسید.
هر کس بخواهد نقد دلسوزانه کند آزاد است اما من اجازه نمی دهم کسی به امید و اعتماد مردم برای داشتن آینده درخشان، امید آنها برای داشتن رونق اقتصادی و امید مردم برای صلح و امنیت را بخواهد با دروغ و اتهام و سخن ناروایی صدمه بزند.
امروز روز پایان نیست. امروز روز آغاز است. آغاز راه و حرکتی نو، آغاز نشاطی نو، آغاز امیدی نو و آغاز آینده ای بهتر برای جواننمان. امروز آغاز برای حرکتی سریعتر برای رشد و توسعه کشور است. سخن آخر را خطاب به ملت های منطقه و کشورهای همسایه می گویم. مبادا فریب تبلیغات رژیم صهیونیستی و بدخواهان ملت ایران را بخورید. ایران و قدرت ایران قدرت شماست. ما امنیت منطقه را امنیت خودمان و ثبات آن را ثبات خودمان می دانیم. توسعه علوم و فناوری و رشد ما به نفع کشورهای منطقه خواهد بود. ایران به دنبال سلاح های کشتار جمعی نبوده و نخواهد بود. کشورهای منطقه! رابطه ما و شما امروز آغاز نویی دارد. ما صمیمیت بیشتر و نزدیکی و اتحاد بیشتر و توسعه روابط را خواهان هستیم.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *