سایت خبری پیام ما آنلاین | توافق فرصتی برای اهالی فرهنگ

توافق فرصتی برای اهالی فرهنگ





۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۰۵

توافق فرصتی برای اهالی فرهنگ

رضا عابدیان- موسیقی دان
گفتگو، مذاکره نشان از عقلانیت و منطقی دارد که در پس آن قدرت و توانایی یک مواجهه بزرگ نهفته است.
انرژی و هزینه ای که در تمام این سال های قهر و جنگ و خشونت گریبان جهان را گرفته از جنگ های جهانی اول و دوم تا کنون کم نبوده است.
اما همین که طرفین درگیر روبروی هم دور یک میز نشسته اند و گفتگو کرده اند ، شهد شیرین صلح و اتخاذ هر گونه استراتژی و راهبردی غیر جنگ و کشتار به کام جهانیان خوشتر امده است. هر چند مدارای با دشمنان حاکی از تسلیم و شکست نبوده بلکه تغییر رویکرد ها گاهی حاکی از هوشیاری و توانایی و اعتماد به نفس و اطمینان به خود برای گرفتن امتیاز و پهن از حریف دارد.
توافق با افکار جهان لزوما به معنای کنار آمدن با هژمونی سیاست کشورهای سلطه گر نبوده بلکه نشان از گرفتن حق و حقوقی است که طی این سالها از جانب قدرت های جهانی از ما ایرانیان دریغ داشته شده بود.
اکنون که ضرورت گفتگو و مذاکره الویت یافته و توافق صورت گرفته ،پرده ها و پوشش های اعمال شده برای پنهان کردن و منزوی کردن ایران باید کنار رود تا دنیا شاهد توانایی دانایی و استقامت مردمی باشد که برآمده از فرهنگی غنی است که در این سالها مهجور مانده است.
اکنون باید دنیا با محصولات و تولیدات گران سنگ اهالی فرهنگ و ادب و هنر ایران ،بیش از بیش آشنا و دمخور گردد چرا که ایران و ایرانی مکمل فرهنگ بشر بوده و بخش بزرگی از این پازل جهانی است.
در سالهای گذشته جدای از تلاش قدرت ها و لابی صهیونیسم جهانی برای منزوی کردن ایران،تصمیمات اشتباه در عرصه سیاست خارجی در دولت سابق ایران را بیش از پیش منزوی کرد ولی کاردانی و هوشمندی رهبر فرزانه در هدایت مذاکرات از ایزوله شدن ایران و نابودی صدا و تصویر فرهنگ منحصر به فرد آن در همهمه درهم فرهنگ های جهانی این دهکده جلوگیری کرد.
لذا به نظر می رسد در راستای اجرای منویات رهبر گرامی انقلاب متصدیان فرهنگی کشور نیز باید به موازات بهینه شدن قدرت اقتصادی برنامه مدون و قدرتمندی را تهیه و تدوین نمایند چرا که در عرصه جنگ نرم و تقابل فرهنگ ها ، انفعال ایران اسلامی و کناره گیری آن از عرصه تحولات مجددا سبب خسران و از دست رفتن فرصت شنیده شدن و دیده شدن ایران اسلامی و گفتمان آن خواهد شد

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *