سایت خبری پیام ما آنلاین | خبر

خبر





۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۳:۱۳

محدودیت ۲۲۲ دانشگاه های غیرانتفاعی
رئیس اتحادیه دانشگاه های غیرانتفاعی گفت: نتایج سطح‌بندی مربوط به دانشگاه‌ها و مؤسسات غیردولتی اعلام شد. به گزارش مهر دکتر علی آهون منش گفت: وزارت علوم دانشگاه ها و موسسات غیرانتفاعی را در ۵ رده سطح بندی کرد. از مجموع ۳۵۸ موسسه و دانشگاه غیرانتفاعی ۲۶۹ موسسه در این سطح بندی قرار داده شدند. وی ادامه داد : برخی از این مؤسسات و دانشگاه‌های غیردولتی به دلیل ناکافی بودن اطلاعات مورد نیاز و همچنین دیر رساندن مدارک نتوانستند در این سطح‌بندی شرکت کنند. آهون منش افزود: براساس این سطح بندی، ۴۷ موسسه و دانشگاه غیرانتفاعی در سطح یک، ۷۸ دانشگاه و موسسه غیرانتفاعی در سطح دو، ۸۱ موسسه و دانشگاه غیرانتفاعی در سطح سه ،۵۱ موسسه و دانشگاه غیرانتفاعی در سطح چهار و ۱۲ موسسه و دانشگاه غیرانتفاعی در سطح پنج قرار گرفتند. براساس اعلام وزارت علوم موسسات و دانشگاه های غیرانتفاعی که در سطح یک قرار دارند، از حمایت وزارت علوم برخوردار بوده و محدودیت توسعه نیز ندارند. موسسات دیگری که در سطح های دو تا پنج قرار گرفته اند محدودیت توسعه خواهند داشت.

عدم دخالت آیت ا… هاشمی در پرونده پسرش
سید محمود علیزاده طباطبایی وکیل مهدی هاشمی و عضو حزب کارگزاران با اشاره به اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی آنقدر طرفدار و نیرو داشت که ما از همه مسیر پرونده خبر داشتیم، خاطرنشان کرد: من قبلا هم با یکی از روزنامه‌ها مصاحبه داشتم و گفتم که هیچ اتهامی بر مهدی هاشمی وارد نیست. به گزارش ایسناعلیزاده طباطبایی در خصوص دخالت آیت الله هاشمی رفسنجانی در پرونده مهدی هاشمی عنوان کرد: هیچ وقت آیت الله هاشمی در پرونده پسرش دخالت نکرد و هیچوقت هم برای عفو پسرش عملی انجام نمی‌دهد؛ کسانی که در مورد هاشمی رفسنجانی قضاوت‌های بی‌جا می‌کنند او را نشناختند، هاشمی رفسنجانی بزرگتر از این حرف‌هاست و خودش ادعا دارد اگر پنج فرزندش را ناعادلانه محکوم کنند هم هیچ دخالتی انجام نمی‌دهد. وی درباره رابطه رهبری و هاشمی هم گفت: آیت ا… هاشمی رفسنجانی در مورد مسائل مختلف با رهبری مشورت می کنند، برخی از افراد که در کشور صحبت هایی علیه آقای هاشمی مطرح می کنند از عمق این رابطه اطلاعی ندارند.

انتقاد مهدوی کنی به احمدی‌نژاد پس از مناظره 88
به گفته سخنگوی جامعه روحانیت مبارز، آیت الله مهدوی کنی درسال 88 مایل بود که این تشکل از هاشمی رفسنجانی و ناطق نوری دفاع کند. به گزارش خبرآنلاین حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم به ماجرای گله مندی ناطق نوری از جامعه روحانیت و غیبتش در جلسات جامعه روحانیت پرداخته و گفت: من از نزدیک چند بار با ایشان صحبت کردم. منشا فاصله گرفتن آقای ناطق همان داستان سال 88 است. اما امروز مسئله متفاوتی را مطرح می کنند. ایشان می گوید هر رجل سیاسی یک دوره ای دارد و دوره ما هم گذشته و من نمی خواهم به هیچ حزب و جمعیتی بپیوندم. سخنگوی جامعه روحانیت به بیان خاطره ای از مرحوم مهدوی کنی پرداخت و گفت: خاطرم هست در نشستی که در حرم امام بعد از آن مناظره رخ داد، آیت الله مهدوی کنی به شدت با آقای احمدی نژاد برخورد کرده بود و نسبت به آن رفتار گلایه کرده بود. این نشان می دهد که او می خواست موضع گیری کند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *