پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۲:۳۶

گوشی پروژه تانگو و محصولات جدید موتورولا ۲۰ خرداد در مراسم لنوو معرفی می‌شوند
پیشتر اخبار زیادی در رابطه با پروژه تانگو منتشر شده بود. اکنون مشخص شده در مراسم ۹ ژوئن (۲۰ خرداد)، کمپانی لنوو از گوشی پروژه تانگو و تعدادی از تولیدات موتورولا رونمایی خواهد کرد.در تاریخ ۱۷ می (۲۸ اردیبهشت) طی مراسمی در دهلی نو و مکزیک قرار است گوشی‌های موتورولا موتو جی ‌4 و موتو جی ‌4 پلاس معرفی شوند. اکنون لنوو اعلام کرده که در تاریخ ۹ ژوئن (۲۰ خرداد) یک گوشی پروژه تانگو و تعدادی از تولیدات موتورولا را معرفی خواهد کرد. این تاریخ دومین همایش تکنولوژی جهانی لنوو است. پروژه تانگو حاصل همکاری لنوو و گوگل است که با ترکیب دوربین و سنسور‌ها در گوشی و تبلت می‌تواند نقشه‌های سه‌بعدی تولید کند. لنوو اعلام کرده است: «پروژه تانگو واقعیتی تکمیلی شامل بازی، مسیریابی داخلی و دیگر امکانات را به گوشی‌های هوشمند وارد می‌کند.» نمونه اولیه پروژه تانگو مربوط به فبلتی با صفحه نمایش کوچک‌تر از ۶.۵ اینچ بود. یک دوربین ۴ مگاپیکسل با لنز ۱۸۰ درجه Fish-eye در پشت فبلت قرار داشت. دوربین جلوی گوشی ۱۲۰ درجه بود و یک دوربین عمق سنج ۱۸۰×۳۲۰ نیز در این فبلت وجود داشت. در خلال کنفرانس جهانی موبایل در ماه فوریه (اسفند ۱۳۹۴) لنوو، پروژه تانگو را برای تست در موزه بارسلونا قرار داد که بسیار کار‌آمد بود. با گرفتن تبلت پروژه تانگو در مقابل هر قطعه هنری، اطلاعات موجود در رابطه با آن نمایش داده می‌شد دقیقاً مانند اینکه یک راهنمای تور آن‌جا قرار داشت.در تاریخ اعلام شده لنوو از تکنولوژی‌های تولید شده توسط موتورولا نیز رونمایی خواهد کرد که نحوه نگاه و تفکر کاربران نسبت به موبایل را تغییر خواهد داد.

خدمات ۶۹ دستگاه دولتی در درگاه دولت هوشمند ارائه می‌شود
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح درگاه ملی خدمات دولت هوشمند اعلام کرد که خدمات ۶۹ دستگاه دولتی در درگاه دولت هوشمند با استفاده از ۱۴ سرور ارائه می‌شود.نصرالله جهانگرد، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در مراسم افتتاح درگاه ملی خدمات دولت هوشمند گفت: «شتاب رشد ارتباطات در برنامه پنجم توسعه از همه بخش‌ها بالاتر بود و طی برنامه ششم سهم فناوری اطلاعات و ارتباطات در تولید ناخالص ملی ایران باید افزایش و رشد داشته باشد.»رئیس سازمان فناوری اطلاعات افزود: «اقدامات راه اندازی شبکه ملی اطلاعات انجام شده است. در بخش دولت الکترونیکی ۵ پروژه اصلی در نظر گرفته شده که یکی از آنها درگاه ملی خدمات دولت هوشمند است که امروز افتتاح می‌شود.» جهانگرد گفت: «فعالیت‌ها در درگاه دولت هوشمند در خوشه‌های مختلف و از ۱۴ سرور انجام می‌شود و در آینده این خدمات اضافه خواهد شد. هم اکنون ۶۹ دستگاه دولتی خدماتشان روی درگاه دولت هوشمند ارائه می‌شود.»

واتس اپ در حال تست قابلیت تماس ویدیویی است
مدتی قبل سرویس پیام‌رسان واتس‌اپ، امکان برقراری تماس‌های صوتی را به اپلیکیشن خود اضافه کرد. حالا ظاهرا این پیام‌رسان در حال تست قابلیت تماس‌های ویدیویی است.
مدت زیادی از اضافه شدن امکان ایجاد تماس‌های صوتی در واتس‌اپ نمی‌گذرد و حالا این شرکت قصد دارد تا یک گام دیگر به جلو برداشته و امکان برقراری تماس‌های تصویری را نیز به سرویس خود اضافه کند. در جدیدترین نسخه آزمایشی این پیام‌رسان، گزینه‌ای برای برقراری تماس‌های ویدیویی به چشم می‌خورد. متاسفانه به نظر‌ می‌رسد در حال حاضر این قابلیت برای همه کاربران فعال نشده و برخی از افراد با پیغام Video Calling is unavailable at this time (تماس تصویری در حال حاضر در دسترس نیست) مواجه می‌شوند. در هرحال برخی دیگر از کاربران گزارش داده‌اند که موفق به استفاده از ویژگی مورد اشاره شده‌اند. این قابلیت اکنون در فاز تست بوده و احتمالا زمان زیادی تا فعال شدن آن به صورت عمومی برای همه کاربران باقی نمانده است. پس می‌توان گفت به زودی قابلیت برقراری تماس‌های ویدویی در اپلیکیشن‌های اندرویدی و iOS پیام‌رسان واتساپ به زودی در دسترس همه قرار می‌گیرد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *