پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | حاشیه‌نگاری روزهای آخر پارلمان از دیده بوسی نماینده کهنوج با حداد عادل تا نطق دلواپسانه نماینده بم

حاشیه‌نگاری روزهای آخر پارلمان از دیده بوسی نماینده کهنوج با حداد عادل تا نطق دلواپسانه نماینده بم





۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۲:۳۳

حاشیه‌نگاری روزهای آخر پارلمان
از دیده بوسی نماینده کهنوج
با حداد عادل تا نطق
دلواپسانه نماینده بم
مجلس نهم روزهای پایانی خود را می‌گذراند. 75درصد نمایندگان تا هشت روز دیگر باید کرسی‌های پارلمان را ترک کنند. حال و هوای این روزهای مجلس دیدنی و شنیدنی است. به گزارش خبرآنلاین بخشی از ماجرا دیدنی است،‌ مثل گعده‌های مختلفی که شکل می‌گیرد یا خوشحالی، ناراحتی، بی‌انگیزگی و… که در چهره‌ها و کنش‌های نمایندگان مختلف مشاهده می‌شود. به عنوان مثال علاءالدین بروجردی که عموما چهره آرام و جدی‌ای دارد،‌ بیشتر در حال خندیدن دیده می‌شود. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس نهم در دور دوم انتخابات به مجلس دهم راه یافته است. یا غلامرضا مصباحی مقدم،‌ نماینده کنونی مجلس تهران که به مجلس دهم راه نیافته است، در بیشتر اوقات تنها و آرام نشسته و گاهی هم تلفن همراهش را چک می‌کند.
روز یکشنبه‌ نمایندگان آنقدر بی‌رغبت در رای‌گیری‌ها مشارکت می‌کردند که نه اصل یک ماده رای می‌آورد، نه پیشنهادات اصلاحی و نه حتی رد آن! دیروز هم چهار نماینده اصولگرا که از راهیابی به مجلس دهم بازمانده‌اند، نطق‌‌های دلواپسانه‌ای داشتند. مسعود میرکاظمی،‌ وزیر نفت دولت احمدی‌نژاد و نماینده کنونی مردم تهران تا توانست از برجام انتقاد کرد. جواد کریمی قدوسی،‌ نماینده مردم مشهد که یکشنبه تیزی تذکرش دامن روحانی گرفته بود،‌ دیروز برای آیت الله هاشمی رفسنجانی شمشیر را از رو بسته و در نطق تندی به انحای مختلف از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام انتقاد کرد. ناطق سوم، غلامعلی حداد عادل بود که در انتخابات مجلس تهران سی و یکم شد و به مجلس راه نیافت. او از تندی کلام کاست و تاکید کرد که اصولگرایان به نتایج مجلس احترام گذاشتند و اعتراض خود را از مجاری قانونی پی گرفته‌اند. او در خلال سخنانش به حوادث سال88 نیز اشاره کرد و گفت: کسانی که از سران فتنه حمایت می‌کنند باید به این سوال پاسخ دهند که چرا آنها با تهمت بی‌اساس تقلب، دل دشمنان را شاد کردند؟ مخاطب حداد را اگر در درون مجلس درنظر بگیریم، نگاه ها به سمت علی مطهری می‌رود،‌ اما این نماینده مردم تهران در زمان سخنان حداد چه می‌کرد؟ مطهری پیش از شروع سخنان حداد مجموعه رایزنی‌هایی را شروع کرده بود و این رایزنی‌ها تا دقایق پایانی جلسه ادامه داشت. او بی‌تفاوت به سخنان حداد در میانه صندلی‌های مجلس ایستاده بود و با نمایندگان مختلفی ائم از رهروان ولایتی و اصولگرا نظیر لاله افتخاری گرفته تا محمدعلی اسفنانی و صفر نعیمی رز، به صورت کوتاه گفت و گو می‌کرد. دلواپسی نماینده بم با حمله به اصلاح طلبان، حسن ختام نطق نمایندگان شکست خورده در انتخابات مجلس دهم بود که از آخرین نطق خود برای انتقاد از دولت و اصلاح طلبان بهره برد. نمایندگانی در صندلی‌های ردیف اول در صحن علنی -که معمولا نمایندگان دولت در آنجا می‌نشینند-، نشسته بودند، پس از پایان نطق‌ها، ناطق را دوره کرده و با او دیده بوسی می‌کردند. به طوری که دیده‌بوسی با حدادعادل تا اواخر نطق ناطق بعدی به طول انجامید. اما دیده بوسان چه کسانی بودند؟ پژمانفر، آشتیانی، طلا،‌ بیرانوند، سیدمرتضی حسینی، سیدمهدی هاشمی، سیدعلی طاهری و امیری کهنوج به استقبال مسعود میرکاظمی رفتند. بیرانوند، مرتضی حسینی، سلیمانی، نبویان، طلا، زارعی،‌ طبیب زاده،‌امیری کهنوج، نعیمی رز، سید مهدی هاشمی،‌ روح الله حسینیان، سیدعلی طاهری به استقبال جواد کریمی قدوسی رفتند. و قاسم جعفری، حاجی دلیگانی، دهقان، ‌پژمانفر، نقویان، کریمی قدوسی،‌ سیدعلی طاهری، امیری کهنوج، عباس رجایی، کارخانه ای، سودانی، بیرانوند، فتح الله حسینی، اسماعیل نیا، مهدی موسوی نژاد، جهانگیرزاده، ندیمی، آشتیانی و سلیمان عباسی، استقبال کنندگان از حداد عادل بودند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *