پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میز خبر

میز خبر





۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۲:۴۹

تماس تلفنی رضایی با شمخانی درباره حمله به خانه مشروطیت
تسنیم نوشت: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در تماس تلفنی با علی شمخانی، دبیر شورای امنیت ملی، از او خواست که با قید فوریت موضوع هجمه به نمادهای قومی و تاریخی بررسی و پیگیری شود. محسن رضایی در این تماس تلفنی، ضمن تأکید بر اینکه اهانت به مقدسات و یا هجمه به افتخارات اقوام ایرانی، تهدیدی برای به هم زدن وحدت کشور است، از دبیر شورای امنیت ملی خواست که مسئولان ذیربط با بررسی جدی و رسیدگی به این حوادث آمران و عاملان آن را مشخص کنند. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین متذکر شد که مردم و مسئولان مراقبت کنند تا خدای ناخواسته کسانی به هر نحو به دنبال خدشه بر وحدت ملی نباشند تا با بررسی‌های کارشناسی و امنیتی موضوع بررسی شود. اخیراً با هجوم افرادی به محل خانه مشروطیت واقع در شهر جونقان استان چهارمحال بختیاری، آسیب‌هایی به تندیس سردار اسعد بختیاری و میراث فرهنگی این منطقه وارد شد.
هاشمی رفسنجانی: فائزه اشتباه بدی کرده و باید تصحیح کند
انتخاب نوشت:درپی انتشارخبردیدار فائزه هاشمی با چند نفر ازعناصرفرقه بهاییت، روزنامه جمهوری اسلامی در گفت‌ و گویی با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نظر ایشان را در این زمینه پرسید. آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: فائزه اشتباه بدی کرده و باید آن را تصحیح و جبران کند. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: فرقه ضاله بهاییت یک فرقه استعمار ساخته و منحرف است که همیشه باهمین انحراف شناخته شده وما همیشه از این فرقه تبری جسته ومی جوییم. این مصاحبه در شماره امروز روزنامه جمهوری اسلامی منتشر می شود.
توضیحات دادستان تهران درباره بازداشت انتشار دهنده تصاویر مینو خالقی
خبرآنلاین نوشت: عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران با تقبیح اقدام انتشاردهندگان تصاویر منتسب به مینو خالقی، بر وظیفه دادسرا بر تعقیب جرایم تأکید کرد و اظهار داشت: ما با قاطعیت اعلام می‌کنیم که دادستانی برای خوشایند اشخاص، گروه‌ها و یا جناح‌های سیاسی کسی را دستگیر نمی‌کند، بلکه دادسرا به وظیفه ذاتی خود عمل می‌نماید. وی گفت: ریختن آبروی افراد بدون مجوز قانونی جرم است. دادستان تهران انتشار تصاویر زن مسلمان بدون پوشش مناسب در فضای مجازی را فاقد توجیه خواند و اقدام دادستانی تهران در مقابله با این رفتار مجرمانه، نه برای مقابله با دولت بوده و نه حمایت از فردی است که تصاویرش در اختیار دیگران قرار گرفته است.
هیئت منصفه‌ مطبوعات دو روزنامه را مجرم دانست
ایسنا نوشت: هیئت منصفه مطبوعات، مدیرمسئول روزنامه ورزشی «نود» را مجرم تشخیص داد. جلسه رسیدگی به پرونده‌های پایگاه خبری شهدای ایران و روزنامه های ستاره صبح و نود در شعبه 6 دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی مدیرخراسانی و با حضور اعضای هیات منصفه مطبوعات برگزار شد. پرونده پایگاه خبری شهدای ایران که به اتهام نشر اکاذیب به قصد اضرار به غیر تشکیل شده بود بر اساس اعلام نظر هیات منصفه مطبوعات مجرم شناخته و مستحق تخفیف دانسته شد. پرونده مدیرمسئول روزنامه ستاره صبح نیز به اتهام نشر مطالب خلاف واقع به قصد تشویش افکار عمومی با شکایت دادستانی تهران تشکیل شده بود که طبق اعلام نظر هیات منصفه مطبوعات مجرم شناخته شد و مستحق تخفیف دانسته نشد. پرونده مدیرمسئول روزنامه ورزشی نود که به اتهام نشر مطالب خلاف واقع به قصد اضرار به غیر و با شکایت جواد نکونام تشکیل شده بود،‌ با اکثریت آرا مجرم دانسته و مستحق تخفیف شناخته شد.
سرلشکر فیروزآبادی: غرب بیماری مزمنی در بدنه روشنفکری کشور برای جدایی از روحانیت ایجاد کرده است
میزان نوشت:‌ فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به تلاش غرب برای شکاف در بدنه روحانیت گفت: متاسفانه غرب در 200 سال گذشته تلاش کرده مردم را از روحانیت جدا کند و یک بیماری مزمنی در بین بدنه روشنفکری کشور در این باره ایجاد کرد.
درخواست نماینده عضو جبهه پایداری از روحانی: مشاورت را عزل کن و در مقابل شورای نگهبان نایست
جواد کریمی قدوسی از معدود نمایندگان عضو جبهه پایداری که در مجلس دهم نیز حضور خواهد داشت، دیروز تذکری بلندبالایی خطاب به رئیس جمهور عنوان کرد.
به گزارش خبرآنلاین، او خطاب به حجت الاسلام حسن روحانی گفت: مشاور شما آقای حسام الدین آشنا می گوید رئیس جمهور می‌خواهد برجام داخلی را ادامه دهد. شما هم در پیام تبریک نوروزی خود از برجام 2 سخن گفتید. اما رهبری معظم انقلاب 12 ساعت بعد، از برجام دو و سه و چهار رمزگشایی و نقش دشمن را در آن نشان دادند. وی بی آنکه بگوید رئیس جمهور چه زمانی مواضعی در حمایت از این ادعاها داشته است که او به استناد آن تذکر می‌دهد، خطاب به او ادامه داد: آقای روحانی بی توجهی از این اصول هزینه سنگینی خواهد داشت. به ولایت فقیه پایند باشید و دست رد بر سینه نامحرم بزنید و مشاوران اینگونه خود را حذف کنید. نماینده مشهد همچنین از رئیس جمهور خواست تا در موضوع مینو خالقی منتخب اصفهان، مقابل نظر شورای نگهبان نایستد.
او بی توجه به اینکه زمان بیان تذکرش به پایان رسیده و از هیات رئیسه چندین بار به او تذکر دادند، همچنان به سخنانش اینگونه ادامه داد: آقای رئیس جمهور به صراحت موضع بگیرید و بگویید نظرتان از برجام داخلی چیست؟
مقابله به مثل مجلس ایران با بلوکه شدن اموال ایران در آمریکا
طرحی دو فوریتی با عنوان «الزام دولت به پیگیری اقدامات و جنایات آمریکا علیه ایران و اتباع ایرانی» در دستور کار مجلس قرار گرفت. به گزارش خبرآنلاین، دو فوریت این طرح که واکنشی به بلوکه شدن دو میلیارد دلار از اموال بانک مرکزی در آمریکا بود، با 83 درصد آرای نمایندگان حاضر در جلسه و با فریاد «مرگ بر آمریکا» و بعضا «مرگ بر ضدولایت فقیه» به تصویب رسید.
از میان 213 نماینده حاضر در جلسه، 181 رای موافق، 6 رای مخالف و 8 رای ممتنع به این طرح داده شد.
وزیر ارتباطات خبر داد: همکاری کامل تلگرام برای مسدود سازی کانال‌های مستهجن
وزیر ارتباطات گفت: هر کانالی که از سوی ما به تلگرام اعلام شده مسدود شده است، اما ممکن است در این زمینه گاه کم‌ کاری‌ هایی از سوی دستگاه‌های داخلی وجود داشته باشد. واعظی افزود: امیدوارم ایران نیز در زمینه‌ شبکه‌های اجتماعی بتواند از نمونه‌های موفق بومی بهره‌مند شود.
اتفاق عجیب در حین اجرای رضا یزدانی
«رضا یزدانی» در اختتامیه جشنواره تئاتر دانشگاهیان دانشگاه آزاد در حال اجرای یکی از قطعات موسیقی سینما‌ییش بود. طبق معمول این اجرا با نمایش کلیپی از فیلم‌های مختلف در حال پیگیری بود که به یکباره مدیریت سالن، با روشن کردن نورافکن روی پرده نمایش این کلیپ از دیده شدن آن جلوگیری کرد! این اتفاق اعتراض «رضا یزدانی» را در پی داشت و او اعلام کرد که این کلیپش مجوز داشته و کسی حق این برخورد را نداشته است.
وکیل‌مدافع علی مطهری: بخش دوم پرونده حادثه دانشگاه شیراز 5 متهم دارد
مصطفی ترک‌همدانی وکیل‌مدافع علی مطهری گفت: بخش دوم پرونده حادثه دانشگاه شیراز که به شکایت از آمران به حمله‌کنندگان اختصاص دارد در دادسرای نظامی استان فارس در حال رسیدگی است 5 متهم دارد. وی افزود: پس از پایان تحقیقات ضابط دادگستری، پرونده به شعبه چهارم دادسرای نیروهای مسلح استان فارس ارجاع شد که امروز با حضور در شعبه بازپرسی، ادامه تحقیقات از ما صورت گرفت. هویت متهمان و نوع اتهامات‌شان مشخص است اما به دلیل محرمانه بودن تحقیقات اجازه بیان آن را ندارم
مینو خالقی به دادستانی احضار شد
دادستان تهران به ضرورت حمایت از حریم خصوصی اشخاص اشاره کرد و انتشار تصاویر دیگران در فضای مجازی بدون اجازه آن‌ها را از این جهت قابل پیگرد دانست و در خصوص ادعای بازنشر شدن این تصاویر از صفحه‌ فردی ضد انقلاب، اعلام کرد که خانم مینو خالقی برای اخذ توضیح در این زمینه دعوت شده است.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر