سایت خبری پیام ما آنلاین | قطر، بهشت فوتبالیست‌های ایرانی؛ حیات خلوت ستاره‌های دنیا

قطر، بهشت فوتبالیست‌های ایرانی؛ حیات خلوت ستاره‌های دنیا





۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۲۵

قطر، بهشت فوتبالیست‌های ایرانی؛ حیات خلوت ستاره‌های دنیا

این روزها لیگ فوتبال قطر برای فوتبالیست‌های ایرانی تبدیل به بهشتی شده است که همه را به سمت خود می‌کشاند.
«… به تیم قطری پیوست» «وقع اللاعب عقد انتقاله … قطری» این روزها رسانه‌های ایرانی، عربی و اروپایی پُر شده از چنین تیترهایی؛ تیترهایی که خبر از حضور ستاره‌های فوتبال- از لیگ هر کشوری- در فوتبال قطر می‌دهد. از محمد نوری، مهرداد پولادی، آندرانیک تیموریان، مجتبی جباری، پژمان منتظری، اشکان دژاگه و … گرفته تا فوق‌ستاره‌ای مانند ژاوی هرناندز اسپانیایی. ستاره‌ای که سال‌ها در تیم ملی اسپانیا و باشگاه بارسلونا افتخار آفرینی کرد و حتی تا آستانه گرفتن توپ طلا هم پیش رفت.
قطعاً تأثیرگذارترین مسئله‌ای که باعث شده این روزها لیگ ستارگان قطر بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد و ستاره‌های فوتبال را به خود ببیند، دادن میزبانی جام جهانی 2022 به این کشور است. جام جهانی که باعث شده قطری‌ها تبلیغات زیادی روی فوتبال کشورشان داشته باشند و بخشی از این تبلیغات هم مربوط به حضور بازیکنانی همچون ژاوی هرناندز در فوتبال این کشور است. آنها پیش از این هم بازیکنان بزرگی همچون رائول گونزالس و حتی علی کریمی فوتبال خودمان را از تیم‌های شالکه 04 و بایرن‌مونیخ به لیگ‌شان برده بودند تا توجهات را به خودشان جلب کنند. حالا هم حضور چنین بازیکنانی در فوتبال باشگاهی قطر ادامه دارد. بازیکنان زیاد دیگری هستند که در این فصل و فصل‌های اخیر از تیم‌هایی اروپایی به فوتبال قطر آمدند تا سال‌های آخر فوتبال خود را در قطر پشت سر بگذارند.
قطری‌ها در آغاز کارهای تبلیغاتی خود، بازیکنی مانند علی کریمی را از بایرن‌مونیخ آلمان به لیگ ستارگان کشیدند. بعد از آن نوبت به بازیکنان دیگری رسید تا رائول گونزالس سرشانس‌ترین چهره‌ای باشد که با سابقه حضور در رئال مادرید، کاپیتانی این تیم و تیم ملی اسپانیا، پرافتخارترین بازیکن کهکشانی‌ها و از این دست افتخارات، وارد فوتبال قطر می‌شود. از فوتبال کشورمان هم بازیکنانی مانند فرهاد مجیدی به قطر رفتند تا آخرین سال‌های فوتبال خود را در لیگ این کشور پشت سر بگذارند. قطری‌ها در گران‌قیمت‌ترین انتقال تاریخ فوتبال ایران اشکان دژاگه را از فولام انگلیس به خدمت گرفتند تا این بازیکن راهی العربی شود.
به نظر می‌رسد این روزها فوتبال قطر برای ستاره‌های فوتبال دنیا تبدیل به حیات خلوت‌شان شده است. حیات خلوتی که با طی کردن چند سال آخر، روزهای راحتی را پشت سر بگذارند و پول خوبی هم بگیرند. همین موضوع باعث شده بازیکنانی مانند رائول گونزالس و ژاوی هرناندز به فوتبال قطر بیایند و صحبت از حضور پویول و دیگر ستاره‌های دنیا نیز می‌شود.
برای فوتبالست‌های ایرانی هم فوتبال قطر مانند یک بهشت است. فوتبالیست‌هایی که ابتدا به خاطر سن بالایی که دارند و بعد از آن کم شدن توانایی‌های‌شان در فوتبال اروپا مشتری ندارند و مجبور می‌شوند برای لژیونر شدن فوتبال قطر را انتخاب کنند. بعد از جام جهانی بازیکنانی مانند اشکان دژاگه، مسعود شجاعی، سیدجلال حسینی، مهرداد پولادی، رضا قوچان‌نژاد و … لیگ ستارگان قطر را انتخاب کردند و قبل از آنها نیز مجتبی جباری و پژمان منتظری این کار را کرده بودند. حالا نیز آندرانیک تیموریان یک بار دیگر تصمیم گرفته به فوتبال قطر بازگردد و محمد نوری هم کاپیتانی تیمی مانند پرسپولیس را رها می‌کند تا حداقل برای یک سال هم شده لژیونر فوتبال قطر شود.حضور این بازیکنان در فوتبال قطر مطمئناً سودی برای فوتبال ما ندارد، همانطور که وحید هاشمیان می‌گوید: «حضور بازیکنان ما در فوتبال قطر از نظر مالی به سود آنهاست اما از نظر فوتبالی به ضرر فوتبال ماست. این درست که امکانات فوتبالی قطر بالاست و بهتر از ما امکانات دارند اما سطح لیگ این کشور بالا نیست و باعث افت فوتبالیست‌های ما می‌شود». در عوض اما می‌توان گفت حضور بازیکنان باکیفیت ما در فوتبال قطر باعث رشد فوتبال این کشور می‌شود.
قطر که برای جام جهانی برنامه‌ریزی کرده، با جمع‌آوری بازیکنان با کیفیت تمام کشورهای دنیا در لیگ ستارگانش می‌خواهد روح فوتبالی بازیکنان جوانش را بزرگ کند تا این بزرگی به ارتقای فوتبال این کشور کمک کند. مسئله‌ای که شاید تا یکی دو سال آینده شدت بیشتری هم بگیرد و با نزدیک شدن به سال 2022 کانون توجهات را به خود جلب کند.
بعد از حضور بازیکنانی که از آنها نام برده شد، لوسیانو ادینیو، آقای گل فصل گذشته لیگ برتر فوتبال ایران هم راهی فوتبال قطر شد. جواد نکونام هم این روزها در حال مذاکره‌ با باشگاه‌های قطری است تا شاید بر شمار بازیکنان ایرانی در بهشت فوتبالی افزوده شود. در این بین کمتر دیده شده بازیکنان ایرانی راهی فوتبال اروپا شوند. تعدادی انگشت شمار که آن هم بازیکنان جوانی هستند که به دنبال پیشرفت می‌روند و برای پیشرفت راهی تیم‌هایی شده‌اند که پول چندانی هم نمی‌گیرند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *