پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | گلو درد و آنتی بیو تیک های خانگی

گلو درد و آنتی بیو تیک های خانگی





۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۵۲

گلو درد و آنتی بیو تیک های خانگی
یک پزشک برای گلو دردهای عفونی آنتی بیوتیک و برای ویروسی ها، داروهای دیگر تجویز می کند اما در هر حال گلو درد، درد آزار دهنده ای است و اگر بتوان آن را با روشی تسکین داد، هنگام بهبود کمک بسیاری به بیمار می شود. برای تسکین طبیعی گلو درد می توان از دستورات تغذیه ای خاصی استفاده کرد. تعدادی از این دستورات را در اینجا می خوانید.
سیر
وقتی گلویتان می خارد سیر بخورید، به نظر می رسد سیر اثر فوق العاده ای بر تحریک سیستم ایمنی بدن دارد. این ماده ضد باکتری و ضد ویروس است، بنابراین می تواند بدن برای درمان عفونت هایی که باعث گلو درد می شوند کمک کند. همچنین عواملی که باعث درد و سوزش می شوند را تخفیف می دهد. به نظر می رسد ماده موثر سیر آلیسین باشد که وقتی سیر خرد، جویده یا له می شود آزاد می شود. اگر نگران بوی سیر هستید، می توانید آن را به مدت 10 تا 15 ثانیه در ماکروفر قرار دهید. این کار طعم و بوی آن را قابل تحمل می کند. پس از آن می توانید سیر را خرد کرده و با کمی نان میل کنید. روزی یک بار خوردن سیر برای بهبود گلو درد مفید خواهد بود.
آویشن
وقتی گلو دردتان تازه آغاز شده است آویشن بخورید. همان طور که حتما در داروخانه ها دیده اید شربت آویشن را برای سرماخوردگی و سرفه تجویز می کنند، اما این گیاه علاوه بر ضد سرفه بودن تقویت کننده سیستم دفاعی بدن نیز هست و روی گلو درد تاثیر معجزه آسایی دارد. برای استفاده از آویشن بهتر است نصف لیوان چای سبز را پر از آب جوش کنید و درست مثل چای سبز، یک قاشق چای خوری سر پر به آن آویشن اضافه کنید. در لیوان را بگذارید و بعد از 15 دقیقه محلول را از صافی رد کنید. بعد از هر وعده غذایی یک فنجان آویشن بنوشید. این دمنوش آرام بخش هم هست. فراموش نکنید که آویشن را بیش از سه هفته پشت سر هم مصرف نکنید.
عسل و لیمو
وقتی برای اولین بار گلو درد را حس می کنید، عسل و لیمو بخورید.این یک درمان سنتی و بسیار رایج در بسیاری از کشورها از جمله ایران است. شما باید یک قاشق غذاخوری عسل را در یک لیوان آب داغ حل کرده و نصف یک لیموی تازه را به آن اضافه کنید. این درمان تا حد زیادی التهاب گلوی شما را آرام خواهد کرد زیرا ترکیب عسل و آبلیمو درست مثل شیرین بیان یک ترکیب آرام بخش و ضد التهاب قوی است. این ترکیب را روزی سه بار بنوشید.
اسانس چای
وقتی گلو دردتان شروع شد اسانس چای بخورید.اسانس چای ضد قارچ، ضد باکتری و ضد ویروس است. در طب چینی از این اسانس برای درمان گلو درد استفاده بسیاری می شود. دو قطره از این اسانس را با نصف قاشق غذا خوری عسل مخلوط کنید و بخورید. یادتان باشد قبل از اینکه آن را قورت دهید چند ثانیه در دهان خود نگه دارید. اگر باردار یا شیرده هستید این اسانس را مصرف نکنید. این ترکیب برای کودکان زیر 3 سال مناسب نیست.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *