پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | تحلیل رسانه های جهان از مذاکرات هسته ای

تحلیل رسانه های جهان از مذاکرات هسته ای





۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۲۷

تحلیل رسانه های جهان از مذاکرات هسته ای
در حالیکه فردا آخرین روز از تمدید هفت روزه مذاکرات هسته ای است، رسانه های مختلف جهان به تحلیل این مذاکرات پرداخته اند. در این گزارش سعی کرده ایم آخرین تحلیل برخی رسانه های مطرح دنیا را منتشر کنیم.
سی ان ان: با صدور بیانیه ای اعلام می شود تحریم ها برداشته می شوند
به نظر می رسد که در مورد موضوعات خاص پیشرفت وجود داشته باشد. برای مثال چیزی که ما می دانیم این است که مذاکره کنندگان تا اواخر شب حتی تا سه بامداد کار می کنند و روی موضوع تحریم ها به طور خاص کار می کنند. یکی از مقاماتی که مستقیما در گفتگوها حضور دارد به سی ان ان گفته است که ظاهرا توافقنامه ی آزمایشی وجود دارد مبنی بر اینکه اگر توافقنامه امضا شد، با صدور بیانیه ای اعلام شود که تحریم ها برداشته شدند ولی در ادامه جدول زمانی وجود داشته باشد که براساس آن برای هرگونه اقدامی که در برنامه ی هسته ای ایران صورت گیرد تحریم های جدید برداشته شوند.
فرانس 24: حسن نیتی واقعی
حسن نیتی واقعی برای رسیدن به توافق برسر برنامه هسته ای ایران نزد طرفین مذاکره‌کننده وجود دارد. گروه پنج به علاوه یک و تهران پس از بیست ماه مذاکره همچنان برای رسیدن به توافقی نهایی در حال تلاشند. هنوز اختلافاتی وجود دارد اما دو طرف برای رسیدن به توافق حسن نیتی واقعی نشان داده اند. یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در این باره گفت پیشرفت هایی برای حرکت رو به جلو صورت گرفته اما کارهای بیشتری لازم است. با همکاری ایران فکر می کنم خواهیم توانست به منظور شفاف سازی مسائل مربوط به برنامه هسته ای ایران گزارشی تا پایان سال منتشر کنیم.
بی بی سی: گشایش جدید
در زمینه ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته ای ایران، گشایش حاصل شده است. امیدها این است که مشکلات، یک به یک حل شوند، گرچه اظهار نظرهای عمومی به گونه است که ممکن است من و شما تصور کنیم هیچ راهی برای فیصله دادن به اختلافات وجود ندارد. مذاکرات دقیقاً بر سر همین مسائل است، هنوز چند روز دیگر زمان باقی مانده است و مذاکره کنندگان فرصت دارند تا معدود مسائلِ باقی مانده، از جمله دادن اجازه دسترسی بازرسان آژانس به (مراکز) داخل ایران را حل و فصل کنند. بی بی سی به نقل از خبرنگارش افزود: آنچه من از زبان یک مقام بلند پایه ایرانی در اینجا شنیدم، این است که ایران، پروتکل الحاقی پیمان منع تکثیر (ان پی تی) را اجرا خواهد کرد و این پروتکل نیز امکان دسترسی مدیریت شده بازرسان را از این تأسیسات فراهم می کند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *