سایت خبری پیام ما آنلاین | بورسیه‌ها آن‌طور که روزنامه‌ها با آن بازی کردند، نبود

بورسیه‌ها آن‌طور که روزنامه‌ها با آن بازی کردند، نبود





۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۱۷

بورسیه‌ها آن‌طور که روزنامه‌ها با آن بازی کردند، نبود
آیت ا… خامنه ای رهبر معظم انقلاب در دیدار بیش از هزار نفر از استادان و اعضای هیأتهای علمی دانشگاههای سراسر کشور، نقش استادان را در تعلیم و تربیت نسلی پرتلاش، مؤمن و پیشرو، نقشی بی بدیل خواندند و با تأکید بر پرهیز از حاشیه سازی در محیطهای علمی افزودند: شتاب علمی کشور، به هیچ دلیلی، نباید کاهش یابد. گزیده بیانات رهبری را در زیر به نقل از ایسنا می خوانید:
همچون فرماندهان 8 سال دفاع مقدس، با حضور عینی در این مبارزه حیاتی و عمیق، جوانان دانشجو یعنی افسران جنگ نرم را فرماندهی و هدایت کنید که این میدان نیز، یک «دفاع مقدس» است.
بخش اعظم اساتید، «مؤمن، متدین و معتقد به مبانی انقلاب» هستند که این مسئله بسیار مهم، باعث افتخار کشور است.
عناصری که از هجمه تبلیغات موذیانه و عمدتاً پنهان نمی هراسند و به ایفای وظایف مهم خود مشغولند، باید مورد توجه و تجلیل قرار گیرند.
شتاب علمی شوق برانگیزی که این افتخار را نصیب ایران کرد، امروز کم شده است و مسئولان باید همّت مضاعف کنند که حرکت پیشرفت علمی از دور نیفتد و متناسب با نیاز کشور شتاب گیرد.
تحقیقات دقیق نشان می دهد مسأله بورسیه ها، به آن شکلی که در روزنامه‌ها با آن بازی کردند نبود، اما اگر هم بود باید از راههای قانونی امتیازاتی که عده‌ای برخلاف قانون گرفته بودند لغو می‌شد نه اینکه سر و صدا و جنجال درست شود.
سمّی که در این موضوع به دانشگاهها تزریق شد از بینش فکری مبتنی بر سیاست کاری نشأت می گرفت و متأسفانه، هم خلاف قانون، هم خلاف تدبیر و هم خلاف اخلاق بود.
همانگونه که بحث «پیشرفت علمی کشور» بصورت یک گفتمان رایج درآمد و تبدیل به یک جریان عملی شد، درخصوص نقشه جامع علمی نیز لازم است اساتید و مدیران و دانشجویان دانشگاههای کشور از جزئیات این نقشه آگاه شوند و نقشه جامع علمی بصورت یک «گفتمان پذیرفته شده»، درآید.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *